Hej Kim
Det du i princippet efterspørger er hvad mange springer let og elegant over for senere at bruge utallige nætter på at rette til og forny logoer, skrifttyper m.m.
Du bør dykke ned i din forretningsplan og eftersøge, hvorunder du har beskrevet dine værdier, kunder, marked osv. og designe en designlinie en gang for alle. Til dette kan du gøre det selv eller med hjælp fra et firma.
Du vil spare rigtig mange timer på, at få det gjort engang for alle og vigtigst vil dit firma komme godt fra start og bliver markedsført på en god og holdbar made. Afhængig af dit budget kan du evt. tage udgangspunkt i at få designet dit logo, de første par sider på nettet og noget brevpapir og så selv arbejde videre derfra, der findes utallige muligheder på nettet.
En designlinie er herudover afhængig af din forretningsplan, eksempelvis om du kun agere online eller offline eller begge dele, og hvorledes du forventer at kommunikere ud til dine kunder. Men som start skal en designlinie som minimum indeholde følgende:
- Logo
- Visitkort
- Brevpapir
- Kuvert
- Faktura
- Gavekort, kvitteringer
- Produktblad
- Standard mails
- Min. 2 skabeloner til annoncer online og offline
- Skabelon til nyhedsbrev
- Skabelon til pressemeddelelse
- Skabeloner til beklædning
- Etiketter label
- Webside - 20 sider
m.m. afhængig af din forretningsplan