Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gaming firmas website - look og indhold.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Jeg kunne godt tænke mig total at 'misbruge' Jeres skarpe hjerner til blods på dette spørgsmål:

"Hvad indeholder et site, på en Gaming virksomhed - i dine øjne"

Firmaet hedder 'Zentropa Games' og er en nyligt genoptaget kanal i Zentropa familien. Vi har ikke et site i dag, men det har vi da i sinde at ændre indenfor relativtv kort tid, hvor vores første spil rammer gaden.

LIDT PRESSE

Jeg søger ikke opskriften på et komplet site, blot ideer, forslag, tanker m.m. til hvad du som bruger kunne have af forventninger til sitet, ved dit besøg derinde.

Grundlæggende så bygger Zentropa Games på tanken omkring udvikling af spil på de rigtig mange film Zentropa har produceret igennem årene og nu hvor Zentropa er 50 ejet af Nordisk Film, så er det en guldgrubbe af historier, universer m.m. der reelt set kan udvikles med sådan et bag katalog.

Grunden til at jeg vælger at søge input fra Jer, er ganske enkelt fordi jeg er blevet bedt om at tænke kreativt på ideen af vores site. Det har jeg selvfølgelig gjort og jeg har også postet indlæg på gaming sites med rigtige gode input fra potentielle brugere, interesserede gamere.

Jeg håber på et par tanker fra Jer - nu må jeg se om det var utopi at tro i har tanker omkring sådan et site eller om I mangler nogle stikord Big Smile

Tak på forhånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

En tanke herfra.

Prov at få input fra brugerne. Sæt flere film op som I kunne tænke jer at lave et spil ud af og så få brugerne til at stemme på den som de kunne tænke sig at se et spil blive lavet udfra.

Den vej igennem får i en idé om hvilken film der bedst muligt kunne blive realiseret til et spil, som kunne blive en succes.

Ydermere stil jer det sporgsmål - hvordan vil i skille jer ud fra mængden af gamingsites som eksistere i forvejen?

Vil I udvikle online spil, eller spil til detailhandlen?

Dbh.

Brian

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 14:00

Siden skal indholde information omkring jeres firma.
Udgivelser
Kommende udgivelser.
Måske et fedt community system hvor man kan logge ind, skrive med andre, debattere, m.m.
Måske noget fedt interactivt noget. (der har jeg faktisk selv idé tegninger, og skitser, forretningsplan, på netop sådan noget interactivt.)
Det skal selvfølgelig være klart hvem der er bag hjemmesiden.

Med en gaming side er idéerne uendelige!
Vil meget gerne hjælpe jer hvis det skulle blive nødvendigt - Jeg har selv spillet computer spil i mange år, og mange forskellige spil.
Så jeg kender til verdenen ;-)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 14:02

Noget kunne tyde på jeg havde misforstået hvad du helt præcist ville frem til.
nevermind me..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

Hej Brian,

Tak for dine tanker Yes

En afstemning har vi før benyttet os af i andre sammenhæng på produktioner - det slet ikke så dumt tænkt.

Hvordan vi vil skille os ud er ret simpel - vi er et unikt selskab i det internationale film skaber miljø. Alene det at vores spil bygger videre på et filmisk univers er næsten en tanke for stor for min hjerne, i det jeg ser så ufatteligt mange muligheder for selve spil udviklingen. Tænk engang på alt det materiale vi har i form af; film stills, visuelt levende materiale (selve filmen), baggrunds historie fra produktioner, aldrig offentliggjort materiale, udtaler etc. - fra produktioner m.m.

Vi vil udvikle i den retning finasiering tillader, gamere savner, materiale ligger op til og gerne ramme 'never seen before', en dag Big Smile - detail, online, fysisk, nu må vi se hvor udviklingen løfter os hen. men i denne opstart, udvikles primært til detail.

Timm

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Hej Reed,

Tak for dine tanker og forslag Yes

Du har slet ikke misforstået - ALLE input er så velkommen.

Jeg synes bestemt du har fat i den lange ende og bl.a. ideen med et community er i kraftig overvejelse. Det ville være brugbart for os selv i alle henseende, men da bestemt også for de interesserede Gamere og film elskende Big Smile

Mht. at du har udviklet grundet din egen gamer interesse synes jeg lyder meget spændende. Vi har en god kontakt med en person som tidligere har udviklet i flash for os efter drejebog og tanker, men du er da bestemt noteret som interesseret samarbejdspartner på udvikling/ udfærdigelse.

Timm Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

:-)

Lidt ala "ringenes herre" blev også udgivet som spil og blev et kæmpe hit i spilverdenen.

Det I skal prove på når i udvikler spillene er at få et interface, en gamingoplevelse som man ikke har oplevet for.

Der findes så mange forskellige spil og interfaces at det bliver svært at skille sig ud, men har man de rigtige "spilnorder" kan man ende op med et produkt som skiller sig ud og som kan blive en succes.

Men I får da en stor fordel da I netop som du selv siger har alt materialet fra filmen, det ikke lige det som andre spiludviklere har.

Men selve sitet er vel ikke det helt store, det bliver vel mere spillene som i kommer til at udvikle der skal satstet på, med mindre I vil benytte sitet som forum til udvikling og tænketank til spillene?

Dbh.

Brian

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 14:31

Nååårh, det var godt - Så er jeg ikke helt tosset.

Jeg elsker communities, og jeg brugte dem flittigt da jeg var "gamer" hvor jeg også spillede netop sociale spil hovedsagligt (sociale spil - med chat, hvor du spiller sammen med andre spillere, ex World Of Warcraft)

Ang den idé jeg har, så har jeg netop lagt den fra mig da jeg og min partner ikke har haft kompetencerne og den kapitale nødvendighed for at fuldføre netop denne idé.
Vi fik dog i vores startfase udarbejdet nogle grafiske skitser som sagt.
- At få denne idé ud og ligge på nettet ville simpelt hen være "A dream come true" - Vi arbejde meget med idégrundlaget, og sad gerne ud på natten med det, hehe Smile
Ang skabelsen af det, så er det baseret på en platform, så det skal programmeres helst i JAVA  (Var i hvertfald hvad vi fandt frem til) :-)

Men tak fordi du noterede mig.
Du skal være velkommen til at kontakte mig på min email
Mathias@greenex.com

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:46

Hej Timm. Dejligt med din positve indstilling, det er sku godt at høre. Er du ansat af Zentropa, jeg synes du i en tidligere tråd snakkede om du var studerende? - Nå ligemeget. 

Opbygningen af siden, som jeg ser den, kommer an på jeres strategi for markedsføringen. Ønsker i at markedsføre spillene som filmene bliver markedsført (seperat domæne / brand) eller ønsker i at samle markedsføringen omkring Zentropa Games. Jeg vil umiddelbart anbefale det første da kunderne kun har et forhold til filmen, og ikke så meget til produktionsselskabet. 

Hvis i ønsker det første, som jeg råder jer til, vil Zentropa Games website derved blive et presse og informationssted (B2B) minded hvor de der finder baggrunden for udviklingen af de enkelte spil interessante kan søge hen. 

Dvs. Lav en horisontal struktur med seperate websites der promovere  de enkelte spil (helst samme website som promovere filmen) og fokusere på at lave disse sites så tro mod filmene og deres univers som muligt, og lad Zentropa Games siden være den "kedelige", og seriøse del af produktet. 

-Karsten

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:32

Hej.

Har ligesom Reed fået spillet en del (læs: alt, alt for meget) Warcraft og alt efter, hvilken type spil der er tale om, er her et par forslag:

Forum, teknisk hjælp, quest helper, account management, blogs fra jer, mulighed for at lave guild website med skabeloner fra jer, addons og signups, trailers fra film, konkurrencer (i har jo gode muligheder for at udlove fede (men billige) præmier - billetter, udgivelser m.m.), release parties, osv.

Mvh,

Michael

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)