Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate igen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der allerede en tråd med duplicate content.

Hvad nu hvis jeg har 4- 5 domæner hvor som er nøjagtig samme opsætning, men der er alle på forskellige sprog.

Vil det være et problem når man snakker duplicate content. Skal nævnes at siderne vil samtidg ligge på 5 domæner med forskellige landekoder eller hvad man kalder det.

.dk

.com

.de

.se

.no

Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan aldrig blive duplicate content, hvis det er på forskellige sprog. Så ingen problemer der.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Skrevet kl. 09:53

Takker. Blev bare lige i tvivl hvis det var nøjagtig samme opsætning af sider, bortset fra sproget.

Christian

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 22:12

Jeg vil lige starte med at sige at Thomas helt sikkert ved mere generelt om SEO end mig, når det er sagt bliver jeg nød til at betvivle hans udsagn. Da jeg ved at det afhænger meget af hvordan shoppen håndterer flere sprog og dermed hvordan google får informationen. Mit råd er at spørge din shop udbtder, om der ved deres shop er noget du skal gøre for at undgå det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:23

René Reinholdt:

Da jeg ved at det afhænger meget af hvordan shoppen håndterer flere sprog og dermed hvordan google får informationen. Mit råd er at spørge din shop udbtder, om der ved deres shop er noget du skal gøre for at undgå det.

Det kan da kun blive et problem, hvis shoppen på hvert af de fem domæner viser alle fem sprog. Har hvert domæne sit eget sprog, kan der ikke bliver duplicate content problemer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:31

5 forskellige sites med tekster på hvert sit sprog er der som udgangspunkt ingen problemer med.

Det der kan være problemet er den måde det bliver implementeret på. For hvis det laves på en måde, så man kan tilgå siderne på yværs af domæner, så er det bestemt et problem for så bliver der 5 X 5 sites

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:46

Enig - og det sker desværre tit! Måden at kontrollere det på er bl.a.: Gå ind et sted på hjemmesiden på f.eks. .dk og find en tilfældig side, Erstat så .dk med .com (eller en af de andre domæneendelser). Får du stadig den danske tekst, er du på den.

Du kan også lade Google hjælpe dig til at afdække problemet:

Hvis din hjemmeside hedder svendbent.dk, svendbent.com osv. kan du gøre følgende:

1. Kopier en unik tekststreng på 8-12 ord fra svendbent.dk
  2. Skriv følgende i søgefeltet på Google: site:svendbent.com "unik tekststreng"
  3. Hvis Google kan finde noget: Du er ramt af duplicate content, og Google har opdaget det

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas, på den måde finder du kun problemer der allerede er indekseret :)

Derudover, vil jeg anbefale at droppe  site:svendbent.com - for ellers kan du nemlig lige præcis ikke se om der er indekseret identiske sider på tværs af domæner

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Skrevet kl. 23:11

Jeg vil så ikke få problemer med at have mosterkaren.dk på dansk og mosterkaren.com på engelsk, mosterkaren.no på norsk osv. Men det vil være et problem hvis mosterkaren.dk linker til alle de andre sprog, og alle de andre sprog også linker til de andre sprog.

Christian

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 07:25

Jesper! Det er sandt.

Nu ved jeg ikke hvilken shop du anvender men Dandomain har en feature de kalder domæne afgrænsning, indbygget som ud over at afgranse dine domæner også skulle være istand til at hjælpe med at modvirke dette. (så vidt jeg ved)

mvh
René Reinholdt
www.Splash-IT.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)