Jeg søger en der vil give et hurtig grundkursus i Sharepoint designer 2007. Har lavet lidt i Frontpage 2003 før, men har nu købt Sharepoint designer. Men jeg kan ikke rigtig komme igang med det.
Det lyder som om du har interesse i at opbygge din egen hjemmeside, og det er fuldt forståeligt. Men når nu du gerne vil lære det, kan ejg anbefale dig at lære det "rigtigt".
Kig in på w3schools.com og html.dk og se om du ikke kan lære dig at bygge skidtet fra bunden i xhtml og css.
Resultatet af Frontpage eller Sharepoint er mildest talt noget lort, og virker oftest kun i Internet Explorer.
Umiddelbart er SharePoint Designer "bare" det gamle frontpage med nogle klient værktøjer til at arbejde på SharePoint servere. Så der burde ikke være meget nyt under solen hvis du ikke bruger applikationen til at ændre på SharePoint sites.
SharePoint Designer blev frigivet fra sin licens i starten af april.
Jeg formoder du skal udvikle mod wss eller moss platformen, ellers vil jeg anbefale dig notepad for simpel html.
Sharepoint designer er ikke blot en frontpage klon på sterorider.
Jeg har set superbrugere med få ugers uddannelse, som kunne skrive ret komplekse workflows i løbet af et par timer. Workflows som ville tage dage for en udvikler at skrive i VS 2008.
Det er naturligvis en kæmpe fordel, men det giver altså også nogle gevaldige problemer med sikkerheden. Når en superbrugers rettigheder bliver ophøjet til en udviklers. Derudover er der hele deployment senariet.
Jeg har ofte selv anvendt Sharepoint designer til hurtige mockups og proof of concepts.
Jeg formoder du skal udvikle mod wss eller moss platformen, ellers vil jeg anbefale dig notepad for simpel html.
De sidste par år har jeg siddet og arbejdet en del med MOSS 2007. Jeg vil til en hver tid FRARÅDE at man bruger SharePoint designer til at rette noget som helst på en SharePoint installation.
Alle løsninger bør udvikles via SharePoints deployment mekanismer (solutions og features). Ellers får lynhurtig en uoverskuelig platform.
De sidste par år har jeg siddet og arbejdet en del med MOSS 2007. Jeg vil til en hver tid FRARÅDE at man bruger SharePoint designer til at rette noget som helst på en SharePoint installation.
Alle løsninger bør udvikles via SharePoints deployment mekanismer (solutions og features). Ellers får lynhurtig en uoverskuelig platform.
Jeg er helt enig, Kunne aldrig selv finde på at bruge SPD til andet end mockups eller poc på et udviklings miljø. Det ændre bare ikke på, at mange super brugere anvender SPD, og er rigtig glade for det.