Lidt tidligere idag kastede jeg et indlæg under titlen "Det er hele tanken bag Network Marketing" ( http://www.amino.dk/forums/t/56375.aspx ) med reference til at alt for mange netværkere tænker salg, salg, salg fremfor at fokusere ene og alene på netværksdelen. Men lad os nu antage at Wellstar (og andre "nyere spillere") tænker væsentlig mere kreativt end tilfældet har været indtil nu, så er det ikke sikkert at den brutale slagtning på TV2 havde været aktuel... Forklaring: Fremfor at bruge energi på at træne nye forhandlere i at SÆLGE produkter (som måske ikke HELT er godkendt endnu eller som har en længere "ventetid på sig" i forhold til godkendelse) vil den rette strategi være at fokusere på at skabe et netværk af forbrugere som køber x produkt til EGET forbrug - og ikke med videresalg for øje. Den person der så i reglen er meget mere kunde end potentiel forhandler vil tilgengæld opleve et "tilhørsforhold" til et givent produkt - især hvis pågældende (uanset påstande om nok så virkefulde ingredienser) finder produkter brugbart - altså finder behov for - synes det lever op til forventningerne. I dette tilfælde vil en langsommelig godkendelsesproces UANSET hvem det så måtte skyldes være fuldstændig underordnet (det skal jo understreges at INGEN genkøber produkter, som de ikke synes virker eller på ingen måde lever op til deres forventninger... så geden på den konto er barberet; man kan ganske enkelt ikke sælge produkter som ikke virker. Umuligt). Samtidig vil et givent selskab ikke sætte sig selv i en rigtig træls situation hvor de oplever dødsstødet pga. en tv-udsendelse - især ikke hvis der internt er absolut KORT PROCES med forhandlere der leger sælgere... Der er nemlig intet til hindre for at man kan købe produkter til eget forbrug - UDEN videresalg for øje - med andre ord; netop her kommer det helt rette element af "groundfloor opportunity" til udtryk... Mere om emnet på Facebook; "Forfejlet MLM taktik": http://www.facebook.com/note.php?note_id=81466645287&ref=mf Mvh. Lasse Burholt |
Hej Lasse
Nu har jeg ikke været på Amino i lang tid, mest fordi jeg blev træt af alt det ævl og kævl der er herinde, men også fordi at jeg ikke fandt ret mange seriøse folk herinde at snakke med.
Det er ikke meget anderlede end hos Jubii og alle de andre debatter, måske i de andre grupper men ihvertfald ikke herinde i MlM gruppen.
Det er ikke andet end en masse ævl om hvem der syntes hvad og hvorfor.
En masse jantelov og en masse folk der er meget imod MLM og syntes at det er sjovt at melde sig ind i et forum hvor de kan sidde og hagle folk ned og få bekræftet deres store ego`s.
Der er ikke mange der kommer med seriøse indlæg herinde, og når der så engangimellem kommer nogle gode indlæg, ja så bliver de haglet ned af alle dem der bare sidder her fordi de ikke har andet at lave og fordi det more dem at ødelægge det for andre.
Jeg har fundet nogle enkelte personer herinde, seriøse og har tilføjet deres indlæg til min mail, så jeg får stadig en mail engangimellem når der er en af dem der skriver noget herinde, og derfor har jeg set dit indlæg her og har valgt at svare på det.
Som jeg også har skrevet før, så brugte vi jo nettop sommeren på at starte nye forhandlere op, som alle selv brugte produkterne (før de blev godkendt) nettop for at få en masse brugere igang før godkendelserne. Før vi havde godkendelsen, havde vi over 800 forhandlere som alle brugte produktet hver dag og som var glade for det. Så da vores produkt blev godkendt, så havde vi en masse glade brugere/forhandlere som da kunne gå ud og fortælle andre om produkterne og havde deres egne erfaringer/historie at gå ud med til både kunder og nye forhandlere.
Så ja du har ret i at den stradigi er super, for den virker bestemt rigtig godt, men du har ikke ret i at vi kunne have undgået Basta hvis vi havde gjort sådan, for vi gjorde jo nettop sådan!
Vi kunne på ingen måder have undgået Basta eller andre medier, vi vidste det ville komme, vi havde bare ikke forventet dem så hurtigt. Men vi vidste de kom, 1. vi var nye på markedet. 2. vi voksede med lynets hast. 3. vi tjente penge. Så en tur i medierne var uundgåeligt, sådan er det bare indenfor den her branche, og igen tilbage til janteloven, vi blev jo meldt til Basta af en "Kollega" Det var nok ikke tilfældigt at vi kom i Basta 1 uge efter vores officielle åbning i danmark, hvor vi havde et kæmpe arrengement og samtidig var det dagen før at vi skulle stå på en af danmarks støreste messer, så det var skam helt igennem planlagt.
Det den "kollega" bare ikke havde tænkt på ,var at det ikke kun var os, men hele branchen der blev svinet til på tv, og det er jo ret skidt når man selv er i samme båd
Men vi har skam klaret os fint igennem det, vi var for stærke til at det kunne vælte os, selvfølgelig har det været op ad bakke siden det, men vi har ikke mistet en eneste kunde efter programmet, og det skyldes jo at vi har et produkt som de er glade for og har stor fornøjelse af, ellers var de smuttet for længst, efter sådan en omtale i tv`et. Der er selvfølgelig et par forhandlere der har stukket halen imellem benene, men det var hvad man kunne forvente.
Det produkt som endnu ikke var godkendt da vi var i Basta (energidrikkene) som Basta havde som deres eneste våben, det produkt har lige klaret sig igennem den sidste test nu, (testen for bi-virkninger), nu mangler de bare at lave de sidste papir klar, så det er på gaden om ganske kort tid, stor sejr for os ikke at vi var i tvivl om at det ville blive godkendt, men fordi at det var det eneste de kunne køre på i programmet, at vi havde et produkt som ikke var godkendt uha uha så må der jo næsten være noget ulovligt i det
det kunne ihvertfald ikke skyldes at de danske myndigheder er sløve, nej nej der må være noget lusk ved det
Åh jeg glemmer aldrig den sætning de fyrrede af i Basta ( de overfaldte os jo nærmest, på P-pladsen ude foran vores lokaler, lige efter et møde, for at få et interview) sætningen i programmet lød således: de kommer ud fra et mørkt lokale åhh shit de spare på lyset, de slukker lyset når de forlader deres lokaler, hold da op det må være nogle skumle typer de der MLM folk
Hilsen
Annika