Skal ikke helt kunne sige hvor kæden er hoppet af - men jeg får fniller hver evig eneste gang jeg ser at en såkaldt "networker" (læs: en der er engageret i et netværksselskab) fokusere meget af sin (hele sin) energi på at SKABE kunder... at PLEJE kunder... at SÆLGE... Mantraen synes at være "jeg skal sælge en masse produkter, sælge til en masse kunder"... Det er altså fuldstændig forfejlet - et helt forkert mantra at arbejde efter - og slet ikke i tråd med hele ideén i at være "networker" - og i særdeles en helt forkert opfattelse af hvordan man "arbejder smart". Der er en grund til at "slogans" som "Work smart, not hard" - og "hellere 1% på 100 mands arbejde, end 100% på mit eget arbejde" er opfundet i netværksbranchen - og lever i bedste velgående - altså for dem der har FORSTÅET begge de budskaber. Se, det handler IKKE om at sælge, sælge, sælge produkter....! Det handler om at skabe et NETVÆRK af FORBRUGERE - forbrugere = en skøn blanding af "preferred customers", "forhandlere", "reps"... Så hvis du ABSOLUT er så forhippet på at tænke i kunder, skal du for ALT I VERDEN tænke i "kunder med EGET ID-nummer" i det selskab.... Se - når du tænker i NETVÆRK AF FORBRUGERE kommer du samtidig let og elefant henover en lang række forhindringer - som ISÆR gør sig gældende for NYE spillere på markedet... Så lader jeg lige DEN melding stå et øjelik - uden yderligere forklaring - for hvis du ikke allerede er med på hvad jeg mener - og FORTSAT påstår hårdnakket at du som forhandlere er "presset til" eller SKAL/MÅ/BØR sælge røven ud af bukserne - så er du selvsagt ikke interessant som forretningspartnere - men udelukkende som "Preferred customer...med overforbrug". Er jeg for skarp i filten - og lige rigeligt provokerende? Jeg sover lige godt om natten af den grund - men kan godt sove uroligt om natten med tanken på de mangere MLM ledere som rent faktisk - helt BEVIDST - træner hele deres downline til at sælge, sælge, sælge - og ikke skabe NETVÆRK... Catch my point? Serven over... bolden ligger hos dig... Mvh. Lasse Burholt |
Jeg er HELT enig, velskrevet, godt formuleret og rigtig god pointe. Og en af grundene til kollaps. Hvis ingen FORBRUGER produkterne, hvad skal alle "sælgerne" så leve af? Endnu en grund til at sørge for at produkterne er værd at "forbruge" før man kaster sig over f.eks mlm.. - begejstring smitter, hvis produkterne er gode nok til dig selv, "sælger" de sig sig selv - alle vil have en bid :)
Mkh. Maria