Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette virksomhed med vidt forskellige indtægtskilder

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Forenkling for delregistrerede virksomheder

Fra den 1. januar 2009 skal delregistrerede virksomheder ikke automatisk afregne moms månedsvis. Der skal i stedet for afregnes moms i forhold til den samlede omsætning i de delregistrerede virksomheder. Afhængig af den samlede omsætning vil virksomheden altså kunne nøjes med at angive og betale kvartalsvis eller halvårsvis på samme måde, som hvis den ikke havde valgt delregistrering (flere SE-numre). Det betyder færre angivelser og betalinger, hvis virksomhederne ikke selv vælger månedsafregning af hensyn til udbetaling af negativ moms.

Kilde: http://www.skm.dk/presse/kampagner/forenkling/7174.html (Skal nok lige kikke efter lov/bekendtørelse i morgen.

Henrik

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 08:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39

Ja...det er rigtigt. Reglen med månedsvis momsafrening ved delregistrering er ændret pr. 01.01.2009!

Dog gælder der forskellige afregningstidspunkter i forhold til omsætningen.

Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:01

Puha, pludselig virker det hele lidt mere kompliceret -- jeg var måske for hurtig til at godtage svar. Smile Jeg tror lige jeg skal undersøge tingene lidt nærmere selv for at forstå alle svarene.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:44

Generelt er spørgsmål indenfor skat, moms, jura og andre rådgivningsrelaterede emner komplicerede og derfor kan man kritisere det forhold at "menigmand" eller andre iøvrigt kan gå ind og acceptere/godtage svar eller lave anbefaling som rigtigt svar. Der er jo ikke meget ved at markere et svar som værende godtaget/rigtigt fordi det er det svar man gerne vil have. Det har så intet med denne tråd og Jørgens svar, som er rigtigt nok, at gøre. Her taler jeg generelt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:19

Skattekonsulenterne:

Generelt er spørgsmål indenfor skat, moms, jura og andre rådgivningsrelaterede emner komplicerede og derfor kan man kritisere det forhold at "menigmand" eller andre iøvrigt kan gå ind og acceptere/godtage svar eller lave anbefaling som rigtigt svar. Der er jo ikke meget ved at markere et svar som værende godtaget/rigtigt fordi det er det svar man gerne vil have. Det har så intet med denne tråd og Jørgens svar, som er rigtigt nok, at gøre. Her taler jeg generelt.

Hej Bent.

Du er ikke galt på den.

Der kan kun godkendes svar af trådstarter - og der kan godkendes mere end et svar.

Trådstarter kan så hjælpe folk der senere finder tråden i forbindelse med at de har samme spørgsmål - ved at fremhæve de svar han mente var til mest hjælp.

Hvis du ikke mener man skal lægge ansvaret på trådstarter - hvem skal så stå for det?

Jeg mener ikke altid det er de mest relevante svar der bliver fremhævet - men man har da mulighed for at læse hele tråden.

Når jeg lige skal vide hvordan det hele endte er det jo pisse smart jeg kan springe 100 indlæg over og læse svaret - når det altså fungerer.

Når nu mit indlæg bliver foreslået som svar og godkendt er det måske også mit ansvar at foreslå de indlæg der supplerer mit bedst så de også kommer frem.

VH Jørgen Olsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:52

Nu er det en anden diskussion som har været taget andet sted, hvor jeg også har udtalt mig kritisk om dette system. Et sådant system er måske ok indenfor nogle emner men ikke indenfor rådgivning om skat, moms og jura. Faktum er jo at nogle af de svar som man ser anbefalet som rigtigt svar, har været direkte forkerte fordi den der har svaret på spørgsmålet ikke har forudsætninger for at svare rigtigt på spørgsmålet - igen det er ikke dit svar og denne tråd jeg tænker på. Andre spørgsmål findes der ingen standardsvar på, men er ofte mere nuancerede (og kan derved heller aldrig belyses 100% via Amino).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:53

Hej

Vær lige opmærksom på, at især fitness-delen kan volde problemer i forhold til "rette indkomstmodtager", som er behandlet i andre tråde her på Amino.

Se f.eks. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=203959&vId=0&search=rette¤indkomstmodtager

og http://epn.dk/privat/article1625253.ece

Helligbrøden består i at, man ikke får fradrag for løn udbetalt i ApS'et, men i stedet bliver beskattet som personlig indkomst svarende til lønmodtagerjob. På den måde bliver den ikke-fradragberettigede løn, beskattet endnu en gang når den trækkes ud af selskabet, enten som løn, udbytte eller likviditation.

Området er særdeles vanskeligt og du bør derfor afsætte fornødne ressourcer til at undersøge sagen grundigt, idet der sagtens kan gå år uden at problematikken bliver afdækket. Års slid,arbejde og overskud kan derfor nemt sættes over styr ved simpel uagtsomhed.

Sædvanligvis volder IT ikke tilsvarende problemer og tidligere domme har også vist, at selv med kun 1-2 kunder anses man ikke som lønmodtager. Men vær opmærksom på, at der ligges vægt på aftaler, selvstændighed, varighed og risikoplacering ved arbejdet.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95845&vId=202195&search=lønmodtager¤selvstændig (nede i bunden)

en afgørelse: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=218401&vId=0&search=lønmodtager¤selvstændig

Håber du kan bruge materialetWink

mvh

Thomas

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:38

Thomas,

Jeg har godt nok svært ved at se hvordan dit svar kan blive et forslået svar til registreringskoder.

Dertil kommer at dine henvisninger er til sager hvor skatteyderen har et selskab - og hvor der først svares selskabsskat og siden har Skat beskattet den samme indkomst fordi de mente, at den det var skatteyderen og ikke selskabet der er rette indkomstmodtager.

Det vil ikke være tilfældet når man som her taler om en enkeltmandsvirksomhed. Der indgår resultatet direkte i hans skatteberegning.

Hvad vi kan blive enige om er at man altid skal være påpasselig med aftalegrundlaget, hvis man ønsker at køre en nuværende lønindtægt igennem et firma i stedet.

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:44

Henrik:

Du har ret - fingrene gik i fumlemode og fik trykket på den forkerte knap.

Indlægget var et bidrag til en besvarelse.

Dbh
Thomas

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)