Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet firma søger kunder

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Toppevad, Ganløse
Tilmeldt 27. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det betyder at 2., 3., 4, 5., 6.år, osv får man 20% på årsdagen Cool

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:52

Hej Roza,

Er det kun på selve dagen, at man får rabat?

Du skal være meget varsom med rabatter, for det giver en åbning til folk om at forsøge at presse dine priser eller endnu værre, at nogen vil mene at dine priser så er for høje, uden at de har tjekket priserne andre steder forinden.

Det vigtigste i denne verden, efter min mening, er at give folk en kanon service og en oplevelse, sådan at de altid kommer igen og handler med et smil.

Problemet med rabatter er, at de ødelægger din avance og du får for mange rabatryttere ind, som smutter hurtigt igen, når de får et godt tilbud et andet sted. Så er det bedre at satse på langvarige relationer med færre kunder, som ikke koster dig penge eller presser din bundlinie unødigt.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 13:05

Amen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16

Hej Flemming

Nu står jeg i samme situation, at mangle kunder, og det vil jeg også gøre om 5 år.

Men der skal være et incintament til at skifte leverandør. Eller at lokke dem hen til en selv. Mens man  i reklame branchen, er meget fokuceret på hvad er det unikke produkt. Og hvad man kan tilbyde som andre ikke kan. Og alt det undskyld pladder. Så er prisen er det største incinament, og når de så handler hos en så gælder det om at levere. Så de kommer igen. Og det er den måde jeg har kapret mine kunder på. For uanset hvor dygtig man er, eller hvor meget man ved, så spiller prisen 90% af incinamentet, og har pt et tilbud ude, hvor to andre firmaer skal give tilbud, og her kikker kunden kun på prisen, da jeg kender ham fra et tidligere firma. Og har netop sat en pris garanti på 5 år til ham, sådan at den ikke stiger, medmindre at inflationen osv. løber løbsk. Som ingen andre tør i branchen.

Og han er ligeglad med kvaliteten, og service. Han skal bare ha.

For med flere års erfaring, med vejledning af kunder, så er de total ligeglad med servicen, bare de får produktet til leveret til tiden. Og helst så billigt som mulig. Hvorfor tror du ellers at store serigrafi firmaer kan leve, med sælger der ikke aner en disse om serigrafi.

Når man har et fast defineret produkt, så er det største incitament netop prisen, for er produktet enkelt, så er service overflødig. Og ja, kunder vil altid presse prisen. Og det er en naturlov. Og vil også give dig ret i at man ikke skal reklamere med faste rabat ordninger.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 13:24

Kenneth:

For med flere års erfaring, med vejledning af kunder, så er de total ligeglad med servicen, bare de får produktet til leveret til tiden. Og helst så billigt som mulig.

Hej Kenneth,

Levering til tiden er både et konkurrence- og serviceparameter. Wink

Jeg er godt klar over, at mange presser på priserne, men som du også siger, så skal man ikke selv invitere til at blive presset yderligere på prisen - og det gør en procentsats på 20% helt automatisk.

En prisgaranti på 5 år er virkeligt heller ikke for tøsedrenge, så jeg håber for dig, at den ikke vil udhule din forretning. Jeg kan næsten høre på dit ordvalg (han skal bare ha.) at du i forvejen ikke er super begejstret for denne kunde.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54

Hej Flemming

Tværtom, det er en god kunde, ingen krav til kvalitet. Så man kan bare sjuske sig hurtigt gennem hans ordrer,(tjene stort de første 3 år) at jeg ikke gør det er en anden ting. Det er det som der ligger i det.

Vedr. prisgaranti, så er det sådan landet ligger inden for den branche jeg arbejder i. Vi snakker om konservatisme, og stavnsbindinger af kunder med tipassede farver.(tænk hvis en fave skifter nuance på dine produkter). Og det  er ekstrem hårdt at blive taget seriøs, som lille når man arbejder B2B, for det er priser og pris garantier som afgører markedet. Og så er der en konservatisme, uden lige. Og det som jeg får er nye produkter, hvor man ikke kommer i beknæb med farverne. Og tit skifter de ikke leverandør, men giver et firma en meget lang snor. Har set flere eksembler på at et firma, fik op til 6 månder, før kunden skred (var ved et firma jeg arbejdede ved, hvor en sjusket kollega skulle lave det, igen og igen).

Men kvalitet, er ikk så meget på dagsordenen i dag, som det var for bare 5 år siden. Og det ses også på at nogle firma i branchen kan overleve, men det er en anden historie.

/Kenneth

Fra Toppevad, Ganløse
Tilmeldt 27. Mar 09
Skrevet kl. 17:13

Hej Flemming

med hensyn til mine rabatter så får man dem KUN vis man bruger mig gennem årene. Man skal jo self. "belønne" sine kunder for at de brugen en istedet for at finde en anden...

Når alt kommer til alt, søger kunder billig, hurtig og effektive fimaer. Med det priser jeg har.. tjener jeg på det ikk taber :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 17:20

Hej Roza,

Det er godt at høre. Håber du får held med at finde kunder!

God weekend,

Flemming

Fra Toppevad, Ganløse
Tilmeldt 27. Mar 09
Skrevet kl. 17:28

Det håber jeg også..

Det er bla derforjeg også er herinde.. Måske et firma finder det tilfredsstillende med det hele ;)

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:32

virker fint....... hvis man skriver www foran

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)