Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme i gang med mit projekt..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hanif,

Din ide er god - men jeg er desværre nødt til at skyde den ned, inden du ender i seriøse problemer.

Dansk Supermarked er Danmarks hårdeste indkøber og de stiller enorme betingelser til dig i deres kontrakter. Hvis du leverer een pakke for meget i een kasse eller en pakke for lidt, så er du på den. Hvis dine varer ankommer to dage for sent eller en dag for tidligt, så får du bøder. Sådan kan jeg blive ved.

Du må ikke indlade dig på et samarbejde med DS uden at du har mindst 30 andre kunder, der udgør mindst 75% af din omsætning. Ellers kan jeg garantere dig for, at du ender i store og dybe problemer og med sår på sjælen.

Disse er velmente ord fra en, der kender til mange kedelige resultater af et samarbejde med DS.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Tusind tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette. De lyder til at være meget hårde, men kunne du evt. give eksempler på andre mulige salgskanaler end DS?

Mvh

Hanif

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanif:

?

Er spørgsmålet slettet?

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanif,

Ja, der findes andre store grossister i DK, men jeg vil mene, at som lille aktør, så er det ikke det rigtige sted at starte. Du vil jo gerne have noget avance på dine varer og det får du ikke ved at gå direkte til grossisterne, som også allerede har masser af tilgang til produkter som dine.

Du er altså nødt til at tænke helt anderledes og selv skabe markedet for netop dine produkter til at starte med.

Mit forslag ville være, at du købte et parti hjem og tog ud til alle etniske grønthandlere og kiosker i dit område og solgte produktet ind der. Du kan med stor sandsynlighed få solgt varen til en rimelig pris og kan du ikke det, så ved du at din ide ikke holder og du har ikke tabt for meget på det.

Udvid langsomt men sikkert dit kundeunderlag og skab dig et navn og en niche. Når du så har opnået en volumen samt fået en masse varenumre ind, så kan du overveje at lade en grossist overtage derfra.

Kan du følge mig?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ny herinde, så skal lige lære det hele..

Her kommer spørgsmålet igen.. :)

-------------------------------------

 

Hej kloge mennesker herinde :)

 

Jeg er en dreng på snart 23 år, som læser til finansøkonom i Odense.

 

I snart en uge har jeg arbejdet på et projekt, som jeg håber kan blive til noget i sidste ende. Det går ud på at importere økologiske produkter fra udlandet (hovedsageligt nødder fra mellemøsten). Formaliteten er jeg i fuld gang med.

 

Dernæst er der også nogenlunde styre på leverandørerne og leveringsbetingelserne.

 

1. Det jeg mangler at få et overblik over, er valg af salgskanaler. Nu arbejder jeg i føtex ved siden af mit studie og har taget kontakt til indkøberen inden for Dansk Supermarked. Men hvordan foregår forhandlingen? Hvordan fungerer det i praksis? Jeg ved jo ikke engang sådan præcist hvor meget produktet vil komme til at koste mig, men derfor er jeg da stadig nødt til at undersøge om fx Dansk Supermarked overhovedet er interesseret, inden jeg begynder med at købe og importere til DK.

 

2. Hvad er avancen ca. på økologiske nødder?

 

3. I må meget gerne give et bud på andre salgskanaler.

 

Det ville være en kæmpe stor hjælp hvis I kunne svare på ovenstående.

 

Jeg takker mange gange på forhånd.

 

 

Mvh

Hanif

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Jeg kan sagtens føle dig nu. Det er måske et stort spring at gå direkte til grossisterne, men jeg tænkte på at tilbyde de store grossisterne en konkurrencedygtig pris, så jeg kunne få solgt en stor mængde på en gang og dermed tjene penge.

Det andet som du nævner med etniske butikker, synes jeg er for usikkert at satse på. Men jeg er da helt klart blevet klogere på dit bud.

Mvh

Hanif

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanif,

Ja, men for at kunne tilbyde dem en god pris, så skal du have en 20 fods container herop med varer - og så er det stadig ikke sikkert at det er en god pris.

Så hvis du ikke har en halv eller hel million at bruge på dette, så skal du starte i det små og langsomt udvide butikken.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Det har du selvfølgelig ret i. Jeg snakkede personligt med indkøberen som sidder over i Århus. Han sagde nemlig også at han forbeholder sig retten til at takke nej i sidste ende. Det er selvfølgelig risikabelt, medmindre man har en skriftlig bekræftelse, hvilket jeg ikke tror man kan få ved DS.

mvh

Hanif

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)