Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fatter ikke rangordningen her på Amino

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes jo det er meget sjovt med Aminos rangtitler, men der er en ting jeg ikke forstår. De feldter der bliver fyldt ud med grønt nedunder profilbillede efterhånden som ens indlæg og svar tar til, virker åbenbart kun hos nogle... Eller virker de kun hvis man er aktiv hele tiden? Er der nogle der ved det eller kan give en forklaring på rangskalaen?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Din titel ændrer sig efterhånden som du skriver flere og flere indlæg, og de grønne felter du snakker om, viser hvor aktiv man er på amino, i forhold til de andre brugere.

Jeg kan ihvertfald konkludere at jeg bruger rigtig meget tid herinde, eftersom jeg vist ligger i top-10 blandt de mest aktive aminoer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Hulahop,

Jeg har også grinet meget af den rangorden, men tror nok jeg har luret den:

Hvis du holder musen henover de tomme/grønne felter, så står der: Top xxx Bidragyder (hvor xxx er et tal) Det vil sige, at når du har bidraget med flere indlæg end dem, der er under Top 500, så får du udfyldt et grønt felt. Senere hen når du har skevet mange flere indlæg - og andre holder pause f.eks., så kan du komme i Top 250 bidragyder og har to grønne felter.

Årsagen er nok, at Amino vil vise omverdenen, hvem der bidrager med noget og hvem der ikke gør. Det giver på en eller anden besynderlig måde en vis kredit, at man har været her længe fremfor blot er en døgnflue.

Sidstnævnte skal du læse på denne måde: Hvis der er en person, der for 15 min siden oprettede sig og aldrig har skrevet et indlæg før - men efterlyser hjælp/tilbud på dyre og komplicerede opgaver, så vil denne ikke blive taget så seriøst, som hvis vedkommende har været meget aktiv herinde og har skrevet flere hundrede indlæg. Sandsynligheden er også, at en Top 500 bidragyder allerede har lavet forretninger med andre Aminoer og dette er gået helt efter bogen.

Jeg håber du kunne bruge mit svar til noget.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:57

... kan du så også bidrage med hjælp til min manglende forståelse.

Man kan trykke besvar på alle tråde i et indlæg. Er det ligegyldigt, hvilket indlæg man vælger? (Alså - hvis citatet ikke skal med).

Og 'hurtigt svar' har det nogen indflydelse?

Og hvorfor er svar-knapperne nogen gange grønne/gule?

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:58

glemte at spørge til de gule stjerner

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:03

Tak for jeres indsigt.
Føler mig nu bare ikke som en døgnflue her. Har efterhånden været med 2-3 år, men er her ikke hver dag. Trods det har jeg ingen rang. Hmmm, det er jeg faktisk lidt småfornærmet over, for ligesåvel som jeg er bruger, bidrager jeg jo også.
Må jo nok konkludere at det der så gælder, er vor aktiv man er, i forhold til de andre brugere der er mere aktive.
Det vill nu ellers være rart med en lille gulderod, men må så nok slå mig til tåls med titlen. ;-)

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 23:04

Hej espresso,

Ja, det er helt underordnet, hvilket indlæg du vælger, hvis du ikke skal bruge citatet til noget.

"Hurtigt svar" er mig bekendt en privat besked til den, hvis "citat" du trykker på.

Svar knapperne er ikke grønne/gule, men der findes sommetider gule felter, hvori der står "Foreslå som svar" udfor en brugers svar. Du kan trykke her, hvis du mener, at vedkommende har besvaret trådstarterens spørgsmål korrekt. Det grønne felt betyder, at trådstarter allerede har accepteret vedkommendes svar som det mest korrekte af de bud, som er kommet frem.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 23:06

Hej igen,

Hvis du vil have en gulerod, så må den være, at når du har skrevet et par indlæg mere, så er du ikke længere "kælder-iværksætter", men "iværksætter"....Kan det ikke bruges? Big Smile

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:07

Hej Flemming,

Prøver lige et 'hurtigt svar' - så må vi se, om du får det privat - eller om det havner her i tråden Surprise

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Espresso:

glemte at spørge til de gule stjerner

De gule stjerner er en rating, som andre brugere kan give dig for dit svar - hvis de synes det er ok, så kan de dig en enkelt stjerne.....og er det godt, så 5 stjerner - Prøv at holde din mus over stjernerne, så kan du se, hvad de betyder. Hvis du klikker, så giver du points til brugeren for hans indlæg og tallet under indlægget ændrer sig fra f.eks. 3 til 28.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Man kan ikke give sig selv stjerner og få points.

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)