Så er tiden sgu kommet. Indtil nu har jeg klaret mig med lokale i privaten, men nu er der dukket en fed kælder på 177m2 op, til 4800 pr. md., så jeg rykker biksen. Nu skal jeg så købe møbler til klinikken. Jeg er ikke momsreg., men lønsumsafgiftsreg., regler for bla. terapeuter. Men jeg kan vel fradrage alt i forhold til inventar til klinikken?? Og hvad sker der med inventaret, hvis jeg på et tidspunkt vælger at dreje nøglen om? |
Hej Jesper,
Jeg synes, at det er fedt at du har fundet et lokale og det er jo skønt at kunne sige, at du har klinik ude i byen (eller hvad den slags kaldes)
Nu har jeg så også læst alle dine tråde og spørgsmål de sidste par dage, og så spørger jeg lidt mig selv, om det er det rigtige for dig. Det skal forståes på den måde, at 12 måneder a 4800 kr er næsten 60.000.
Du har i andre tråde skrevet om, hvordan du finder flere kunder og får markedsført dig udover Esbjerg og mere. Alting koster penge og husleje er noget, der er svært at drosle ned på igen, når du først har fået den.
Var jeg i din situation, så ville jeg de næste 12 mdr istedet markedsføre mig for de 60.000 kr og se, hvad jeg fik ind igen på den konto. Så kan du lære, hvor dine markedsføringskroner er godt anvendt og hvor de er spildt. For der er ingen som helst tvivl om, at du skal markedsføre dig for at få flere kunder.
Det er blot et velment råd - tag en slapper med dyr adresse i Esbjerg by og brug pengene på at skaffe flere kunder først - og få flere gengangere blandt dine kunder. Når du har en solid base, så betyder det ikke meget at have en husleje, men lige nu er øvelsen en anden.
Mange hilsner
Flemming