Hej, sikkert et dumt spørgsmål...men jeg er i en situation hvor min interesse for netværksgrupper som Round table etc. er stor, men hvor jeg ikke kender en eneste som er med i den slags. Nu er det jo sådan at man skal inviteres til den slags netværk...hva pokker gør en outsider som jeg så...hvis jeg gerne vil være mæ? |
Hej Jesper!
Vi har af og til vejledt mindre virksomheder i service og konsulentbranchen til at deltage i BNI, pronetwork etc
Du skal være ompærksom på at disse netværk koster penge (8 - 12 000 pr. år) så det ikke ren indtjening fra day one. Vores kunde feedback og analyse fortæller at det ofte tager 6 - 12 mdr. før det rigtig begynder at give forretning at sidde i disse netværk. Derfor er min anbefaling altid at prioritere min. 24 mdr. - altså 2 års betaling, hvis man vælger en sådan markedsføringsaktivitet.
Så kan det også vise sig at være en rigtig god investering. En god tommelfingerregel i disse betalingsnetværk er at jo mere mødestabil og aktiv man er, jo mere forretning giver det.
Hvis du ikke er interesseret i en sådan investering kan du prøve bl.a mikronet der er gratis og et rigtig godt sted at sparre med at andre virksomheder - og måske af og til forretning !
Hvis du gerne vil ind i et lukket netværk, så ring til et medlem, præsenter dig og fortæl at du ønsker at høre mere om deres netværk. Så er de fleste rimelig åbne.
Husk at du også via væksthusarrangementer, og din lokale erhvervsfremmeaktør kan møde en række virksomheder. Medlemskaber af erhvervsråd og lignende koster normalt 500 - 2000 kr.pr. år
kig evt. på mikronet.dk , bni.as
Held og lykke med det.
dbh
Jesper