@Daniel
"Inden man bruger alt sin energi på at lave tykke rapporter og analyser af det ene og det andet"
---Hvad mener du med det? - specielt når du bagefter foreslår en "analyse" som du først siger man ikke skal bruge sin energi på ---
"... er min holdning at det er nemmere at opsætte et mål og nogle succeskriterier...
Derefter kan man kigge på mulighederne for at nå sit mål (sortere hvilke muligheder som er mulige og ikke mulige)"
Der er ingen der beder nogen om at lave regressionsanalyser eller prediction modeling her. Det handler om sund fornuft og en analytisk indgangsvinkel til markedsføring der på den lange bane sparer penge, og skaber volumen på samme tid. En ting som jeg påpeger jeg møder mange iværksættere der ikke tænker så meget på, og det er forståeligt nok. Ja, de tænker ikke så meget på det, indtil de prøver det og ser resultaterne.
Alle kan bede en hvilken som helst grafiker de kender om at lave en flyer eller et visitkort, dernæst hyre en webdesigner til at designe en side, og til sidst få lokalavisen til at opsætte en annonce. Problemet set med kundernes øjne er bare at med mindre du har lavet noget fodarbejde vil visitkortene, flyeren, websiden og annoncen ikke hænge sammen som en kommunikations-streng, og det koster på kvalitetsresponsen.
Det koster ikke tid, da det allerede er en del af en iværksætters tankespil, men det der er nøglen er at få det ned på papir, eventuelt sparre med nogle i sit professionelle netværk. Jeg vil sige det vinder tid kontra det man ser fra ustrukturerede markedsføringsstrategier (eller mangel på samme).