Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføring af privathospital(idrætsklinik/ortopædkirurgi)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil meget gerne høre om jeres råd til markedsføring af et Privathospital(idrætsklinik/ortopædkirurgi) og hvad i mener vil give mest for pengene. Så hvis i har nogle råd eller idéer til hvordan i ville markedsføre et privathospital(idrætsklinik/ortopædkirurgi), vil jeg meget gerne høre dem. Det er altid rart at høre andres meninger og mon ikke at i ligger inde med nogle guldkorn.

På forhånd tak Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:01

Hvem er jeres kunder ?

Får i mest igennem lægers henvisninger eller tilbyder i services som Hr. og Fru. Danmark (fysioterapi, kiropraktor etc) selv er villige til at betale for?

-Karsten

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 13:22

Da det er en idrætsklinik(ortopædkirurgi) er vores patienter for det meste folk med idrætsskader eller andre ledskader. Man kan opdele patienterne i 3 grupper: Dem som har en sundhedsforsikring, dem som bliver henvist fra det offentlige(når ventelistegarantien vender tilbage) og så selvbetalere. Men som enhver anden virksomhed gælder det jo om at få navnet ud, så patienterne ved hvor de skal gå hen. Så det er nok mere råd til hvordan man bedst muligt kommer ud til befolkningen. Det skal selvfølgelig også være økonomisk forsvarligt og jeg tænker på at der må være nogle effektive og næsten gratis muligheder.

Vores primære fokus har været på lokalbefolkningen(Amager og omegn) og vi har derfor indgået samarbejde med forskellige idrætsforeninger, herunder FCA. Desuden har vi et samarbejde med et fysiocenter/træningscenter kæde, da man jo ofte skal genoptræne efter en idrætsskade.   

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 13:35

Det kunne jo godt være at der var en "Iværksætterens 1-2-3 gode råd håndbog til hvordan man får sit navn/firma udbredt"... Big Smile

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 17:46

En hjemmeside vil da ikke skade... Så kunderne kan læse mere om virksomheden, se priser etc.

Lad mig høre om I skal have lavet en, så finder vi en løsning på det.

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab.dk

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 22:26

Hvis du skal have noget ud af dine reklame kroner, skal det være noget mere direkte markedsføring specielt når du er så lokal orienteret...

• Sponsorering af den lokale sportsklub, eller idrætshal...
  • Brochure / Flyer i den lokale sportsklub
  • Direct mail til virksomheder i lokalområdet som kan tilbyde genoptræning som medarbejder bonus (primært virksomheder som har ansatte som har fysisk aktivitet og stor mulighed for fysiske skader
  • Direct mail til større virksomheder i lokalområdet som kan tilbyde genoptræning som medarbejder bonus, for at bringe tidsforbrug og sygemeldinger ned til et minimum

Det kunne hjælpe at høre om i har noget markedsføringmateriale eller hvad i på nuværende tidspunkt gør for at gøre klinikken synlig...

Hvis du har brug for noget markedsføringsmateriale eller en uforpligtende snak om markedsføring af klinikken er du velkommen til at kontakte mig...

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 08:53

Jeg møder mange iværksættere, mindre eller mellemstore virksomheder der ikke har tænkt på ting som rentabilitetsanalyse af forskellige kanaler. De vælger mange gange den billigste kanal, uden at tænke over hvorfor den muligvis er billig. Forstå mig korrekt, du kan finde kanaler der ikke har fundet deres rigtige salgsniveau endnu, men som udgangspunkt får du hvad du betaler for, eller også er det fordi der ikke er en kinamands chance for a MÅLE resultaterne, og derfor heller ikke rigtigt finde ud af effektiviteten.

Jeg synes alle de forslag som Daniel kommer med lyder gode, men du kunne evt også teste dig til ekstra viden om hvad der virkelig virker for dig! 

FØRST skal du kigge indad. Hvad tror du dine kunders beslutningsproces er. Hvor stor og hvor lang er processen, og er der oplagte kontaktpunkter i den proces. Undersøg derefter om der er rentable muligheder for at få en kontaktflade i de oplagte kontaktpunkter, og derefter skal du overveje dit budskab. 

Er det der kommer til at virke for dig KUN øget volumen, eller ønsker du også en højere kvalitet i dine interessenter. 

Alt dette influere om det du vælger kommer til at være en succes eller ej.

Håber det gav lidt mening :)

-Karsten

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 09:07

Jeg er ret enig med Daniel herover.

En hjemmeside vil da også være en god idé, men den skal nok mere bruges til at give potentielle "kunder" information om jeres privathospital, og det kræver jo at kunderne finder jer. Så jeg ville starte med at komme ud i lokalsamfundet og lave lidt reklame og få nogle kunder på den måde først. Herefter kan I overveje at lave en hjemmeside, så endnu flere opdager jeres privathospital.

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 14:08

Hej igen,

vedr. hjemmeside, er det bestemt ikke noget dårlig valg næremere et must... dog skal man huske at internettet ikke er noget vidunder medie...
nærmere omvendt, så det er vigtigt at der er en mening med hjemmesiden og brug man husker at benytte andre medier til at støtte op om hjemmesidens funktion...

Inden man bruger alt sin energi på at lave tykke rapporter og analyser af det ene og det andet... er min holdning at det er nemmere at opsætte et mål og nogle succeskriterier...
Derefter kan man kigge på mulighederne for at nå sit mål (sortere hvilke muligheder som er mulige og ikke mulige)...

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 15:49

@Daniel

"Inden man bruger alt sin energi på at lave tykke rapporter og analyser af det ene og det andet"

---Hvad mener du med det? - specielt når du bagefter foreslår en "analyse" som du først siger man ikke skal bruge sin energi på ---

"... er min holdning at det er nemmere at opsætte et mål og nogle succeskriterier...
Derefter kan man kigge på mulighederne for at nå sit mål (sortere hvilke muligheder som er mulige og ikke mulige)"

Der er ingen der beder nogen om at lave regressionsanalyser eller prediction modeling her. Det handler om sund fornuft og en analytisk indgangsvinkel til markedsføring der på den lange bane sparer penge, og skaber volumen på samme tid. En ting som jeg påpeger jeg møder mange iværksættere der ikke tænker så meget på, og det er forståeligt nok. Ja, de tænker ikke så meget på det, indtil de prøver det og ser resultaterne. 

Alle kan bede en hvilken som helst grafiker de kender om at lave en flyer eller et visitkort, dernæst hyre en webdesigner til at designe en side, og til sidst få lokalavisen til at opsætte en annonce. Problemet set med kundernes øjne er bare at med mindre du har lavet noget fodarbejde vil visitkortene, flyeren, websiden og annoncen ikke hænge sammen som en kommunikations-streng, og det koster på kvalitetsresponsen. 

Det koster ikke tid, da det allerede er en del af en iværksætters tankespil, men det der er nøglen er at få det ned på papir, eventuelt sparre med nogle i sit professionelle netværk. Jeg vil sige det vinder tid kontra det man ser fra ustrukturerede markedsføringsstrategier (eller mangel på samme). 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)