Igen blev der stjålet tøj og sko fra vores butik, er der nogen der har gode ideer, til at komme dette uvæsen til livs. Jeg har kikket på varesikring, men det koster spidsen af en jetjager. Skal der en politianmeldelse til før vi kan trække tyveri fra.
Venlig hilsen Rikke |
Hej
Få et IP kamera installeret ved indgangen så det filmer folks ansigt nå de går ind.(Husk stort skilt på døren, det siger lover og det virker også afskrækkenden på dem med dårlig samvittighed). Du har sikkert en pc i butikken og et IP kamera kan køre på den(hvis hardisken er stor nok) og hvis du kun har råd til et kamera så vil jeg sætten den der. Jeg har selv flere kameraer til at overvåge butikken men det er det ved indgangen der er det mest effiktive, tyven kan tit stå og gemme sig mens de står med fingerne i kage dåsen, men det er svært at gemme sig mens man går ind i butikken. (Det ville være mistænksomt)
Hvis du f.eks. opdager tyveri for sent og ikke ved hvem tyven er kan du altid spole tilbage og se hvem har været inde i butikken og sikkert udelukke en del kunder og derved indskænke feltet at mulige tyve.
Og skal hilse at sige at hvis du har et godt billed af en tyv er politiet meget hjælpsomme, det er min erfaring anyway.
Om man kan trække tyveri fra? Det er jeg faktisk ikke klar over!