Jeg har hørt at det for alle e-shops gælder, at en god shop vil gennemføre salg til cirka 3% af alle unikke besøgende. Derudover kan man så optimere siden endnu mere og få en endnu højere salgsrate.
Jeg er selv med i tre online-butikker, men vi oplever en lavere salgsrate. Hvad er jeres erfaringer med dette? Er det blot et optimeringsspørgsmål for at vi kan opnå 3% eller kan det være fordi vores produkter er meget dyre? Vi sælger bl.a. markiser, som koster omkring 20.000 kr.
Det er meget forskelligt fra shop til shop. De 3 procent skal du bare tage som et fingerpeg for webshops generelt, og så fokuser på din egen shop i stedet for. Du skal altid forsøge at forbedre din konveteringsrate, og husk at det også afhænger af hvordan du skaffer din trafik.
Jo højere din konverteringsrate er, jo flere kunders behov dækker du. Så hvis du bare sørger for at analysere og optimere hele tiden, skulle din konverteringsrate gerne stige.
Men du kan altså ikke samligne med alle webshops, i sidste ende er det din bundlinje som tæller ;)