Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man videreudvikle sin blog til en god forretning?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I efteråret startede jeg en blog, om sund og god mad, hvor de fleste opskrifter passer ind i Kernesund Familie-konceptet: www.sundoggodmad.blogspot.com

Jeg smed (selvfølgelig) AdSense og lidt andre annoncer på, og gik igang med at fylde opskrifter ind på bloggen.

Nu har jeg snart samlet 50-60 opskrifter og får besøg af 1.300-1.500 hver måned. Det giver da lidt klik på AdSense og øvrige annoncer, men da heller ikke mere end at jeg er ved at nå den gyldne grænse hos Google på 100$ (som er minimum for at få pengene udbetalt).

Jeg sidder lidt og tænker på, at når jeg nu har forholdsvis mange besøgende, så må jeg da kunne videreudvikle konceptet.

Men på hvilke områder? Hvad kan jeg udvide med, for at få lidt mere end de 100$ hvert halvår?
Lad mig bare får alle de tænkelige og utænkelige idéer på bordet - de vil med garanti bliver overvejet, hver og én! Smile 

De bedste hilsner fra
Martin 

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 07:44

Hej :)

Jeg har en idé som måske lyder lidt voldsom :)

Men; lav dit eget website.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå et skridt videre og tage den op til hjemmesidestadiet fremfor blogstadiet.

Jeg er ret sikker på at du kan få mere ud af det på den måde. Nu ved jeg jo så heller ikke hvordan det ser ud med dine programmeringserfaringer osv.

Men det er bare det jeg tænker når jeg ser din blog. :)

En anden idé:

Lad være med at have to reklamer for alletiders kogebog på siden, det virker ikke så godt i mine øjne :)

Bare lige hvad jeg havde at bidrage med. Held og lykke!

//Jens Nannerup

Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:17

Ud fra, hvad jeg ved, så er der ikke ret mange bloggere, som tjener ret mange penge på deres blog.

Der findes selvfølgelig eksempler, hvor forskellige firmer betaler bloggerne for at skrive gode ting om deres produkt, men så skal man have ufattelig mange besøg hver eneste dag.

Du kunne prøve at smide nogle af de her "klik-kampagner" op, hvor du får fx 1 kr hver gang en person klikker på banneret.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:25

Om din blog ligefrem kan blive en "god forretning" er ikke sikkert. Men den kan meget vel udvikles til en fin kilde til lidt "hyggepenge", som jeg så det kaldt på en anden hjemmeside.

Du kan gøre nogle forskellige ting for at øge både besøgstal og indtjening lidt.

For det første skal du naturligvis blive ved med at skrive opskrifter og lægge på bloggen.

Men du skal også sørge for at bruge Google Analytics eller lignende værktøj flittigt. Hvis du bruger Analytics, kan du integrere det med din Adsense-konto, så du se, hvilke sider der giver flest klik og hvilke søgeudtryk, du i gennemsnit tjener mest på at blive fundet på. Med den viden kan du enten skrive flere artikler indenfor de bedste områder eller arbejde for en bedre placering i Google for de emner, hvor du tjener flest penge.

Mht. selve reklamerne, så kan du også teste forskellige typer reklamer og forskellige placeringer, farver m.m. Prøv at skrue hhv. op og ned for antallet af reklamer. Nogle gange er det sandt at "less is more" og man kan tjene flere penge på færre reklameblokke.

Angående konkrete reklamer, så kan du overveje at skrive dig op til Saxos program på Tradedoubler og sætte helt målrettede reklamer ind for kogebøger indenfor dit område.

Der er nok at rode rundt med, så god fornøjelse med det.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:38

Hejsa - og tak for jeres inputs.

Mange af tingene har jeg allerede, f.eks. TradeDoulber-programmer, AdSense, Analytics osv.
Jeg er enig i, at hvis man "bare har en blog", så bliver man ikke rig, men holder sig kun til "hyggepenge" (fedt ord Smile)

Jeg har også lavet en e-bog, som man gratis har kunne downloade (der bliver i hele tal downloadet én om dagen) og en idé var, at satse lidt mere på denne kategori og så begynde at tage penge for bøgerne (niveau 25-50 kroner).
Derudover kunne dropshipping-samarbejder være interessant, hvis man valgte at åbne en form for mini webshop, så man ikke ligger inde med et varelager. På den måde kun det begynde at blive en mindre forretning, og altså ikke bare en blog som tjener 0,5-1,0 kr. for et klik/besøg.

Kan I komme i tanke om andre områder, som man kunne "udvide til"?

Ang. eget domæne, så er det bestemt også min plan at ligge det hele over på mit eget domæne, men indtil videre er Blogspot en ganske glimrende måde at gøre det på Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:52

Hyggepenge er et rigtig fedt ord. Nappet herfra, når ret skal være ret.

Mht. dine e-bøger, så kan du selvfølgelig overveje at sælge dem, men du kan også gå en anden vej og fortsætte med at forære dem bort. For at tjene penge kan du i stedet indsætte forskellige affiliate links i bogen. Eksempelvis til kogebøger eller andre relaterede produkter. Fordelen ved denne model er, at du får dine bøger ud til flere folk, end hvis du tager penge for dem.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 10:18

Hej Frank,

Korrekt at man kan forsætte med at lave gratis e-bøger og så lave affiliate links. Spørgsmålet er så, om det i længden kan betale sig at forære 100 e-bøger væk kontra at sælge 5 e-bøger. Men det må jo testes Smile

Martin

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:02

Min erfaring er, at hvis du skal tjene gode penge på Adsense, skal dine sider handle om noget, som folk søger på Google efter med musen i den ene hånd og dankortet i den anden. Altså emner som de er købeklare til.

Fx ikke en "Opskrift på blomkålssuppe" men i stedet "Gode kogebøger"

Det er et lige så godt råd som det er simpelt, tør jeg godt sige. :-)

Ellers skal du selvfølgelig have flyttet din blog eller hjemmeside over på dit eget domæne hurtigst muligt, så du får fuld kontrol og ejerskab med alle de muligheder, som det åbner.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:40

Hej Anders,

Tak for dit input - men jeg er som sådan ikke interesseret i at den primære indtægt skal ligge på AdSense (selvfølgelig vil jeg ikke afskære det helt Stick out tongue), men jeg havde håbet på at få nogle bud på, hvordan man kommer videre med en forretning.

Nu er bloggen oprettet, den har mange læsere, et nyhedsbrev og der er lidt gratis-bøger. De "ingredienser" må man da kunne bruge en til god "ret"?
Hvad kan man lave ud af disse ingredienser? 

Martin

Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:37

Jeg tror det er svært at få andet end lidt småpenge ud af en blog på blogspot. :-) Du bør nok overveje at rykke ud på din egen hjemmeside først, og så arbejde på at få endnu flere besøgende først. :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)