Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabat, familierabat og vennepriser...!?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at oprette en webshop med kjoler. Og alle pigerne i min omgangskreds, spørger selvfølgelig om de kan få lidt rabat. Frisørveninden som klipper mig billigt, er selvfølgelig selvskrevet til rabat, men hvad med alle de andre?

Jeg har 2 spørgsmål herunder:

1. Hvem giver I rabat til? Hvor meget? Og hvor går grænsen?

2. Hvordan gør man, rent regnskabsmæssigt, med rabatter? Bogfører man bare til den valgte pris, i stedet for den egentlige pris? Det er måske meget logisk ,men ikke i mine ører lige nu :-)

Håber I vil være med til, at få en lille debat omkring det her med rabatter etc...

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:11

Hej!

Ja, det problem har jeg også haft :)

Hvilken prisrange ligger dine kjoler i?

Jeg handler selv med voks. Det er jo noget alle mine venner bruger, og derfor skal de selvfølgelig have vennepriser. Mine bedste venner, snakker så om bedstevenner-priser, og det har også forvirret mig.

Så lavede en liste, som jeg sælger til alle, som jeg kender, eller ved hvem er, eller er venners venner, og det er bare mit princip. Det skulle helst ikke være det som afgjorde, om de køber hos dig eller ej.

Og ja, jeg bogfører bare det beløb, som handlen er afsluttet ved.

Mvh.

Casper.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu driver jeg ikke butik med tøj. (Men på sigt måske)

Vil mene at ens bror/søster og forældre kan få rabat. Men ellers så synes jeg at det er noget fedtspil at give rabat til en man feks. går til spinning med og man ikke rigtig snakker med udover når man tilfældigvis mødes i Netto.

Og de fleste vil nok tænke, ej hvorfor gør du ikke det? - Det ville vi da have gjort for dig....
Men mennesker er forskellige, og ja, vil mene at man er lidt "svag", hvis man strøer om sig med rabatter til bekendte, bare for at være god og så samtidig få nogle kunder.

For de siger jo selvfølgelig det videre at du giver rabat, men det var jo kun til dem!
- Så hvis en kunde kommer og siger at en af jeres fælles bekendte har fået rabat, så kan du enten bekende og stå i en dårlig situation eller også kan du fortælle at det er en kampagne Smile

Men det er jo noget andet hvis man får pruttet prisen ned og får nogle strømper med. Smile

mvh.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:17

Jeg tager mine som de kommer.. Jeg oplyser dem en pris og sørger for det er billigst på markedet, selvom jeg gerne altid skulle være det ;-) ... Sørg altid for du selv stadig tjener lidt penge.. Ingen grund til at give dem varer til priser så din virksomhed mister pusten..

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:20

Giv endelig rabat - og klart i det omfang din butik kan holde til det - uanset dit tilhørsforhold til personen.

Du får ikke en bedre reklame, end din søsters bedste venindes kusine, der har været så glad for sit køb hos dig, at hun anbefaler dig til alle sine veninder.

Idag er den næste butik et klik væk, hvis du allerede har et godt ry, hos potentielle kunder - så står du langt stærkere end butikken der er kr 100,- billigere end dig.

...det drejer sig ikke om hvem og hvad, det er ren og skær marketing - og sætter det lidt omsætning igang hos dig, så bliver du jo en bedre kunder hos dine leverendører, og måske en anelse mere attraktiv ved næste kollektion.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:25

Tak for jeres svar!

Jeg havde egentlig også tænkt mig, "at strø om mig med rabatter", for at få et godt ry.

Rabatterne behøver vel ikke nødvendigvis at være store...

Jeg har dog en veninde, som allerede nu har bestilt 6 kjoler hos mig. Jeg sagde til hende, at jeg ikke rigtig vidste hvordan jeg skulle gøre med rabat. Hendes eneste kommentar var: "Jeg vil da ikke have rabat. Jeg vil hellere have at du tjener penge, fremfor en anden tilfældig hjemmeside." Det er altså guld værd, at have nogen i sin omgangskreds, der tænker sådan! :-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rabat er jo markedsføring.

Har du råd til at give 10% af en ordre i rabat, eller bare 5% - så er de hel sikkert givet godt ud.

De er måske faktisk givet bedst ud til folk i ydre periferien af dine venner - fordi dine nærevenner måske opfatter det mere som en selvfølge - og derfor ikke fortæller det videre.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:13

Nu kan jeg se at denne tråd er et par måneder gammel, men jeg ville egentlig ha oprettet en tråd med samme emne. Jeg åbner en webshop med bl.a. børnetøj og det er jo i høj kurs hos mange venner og bekendte!

Er der ikke andre der har erfaring med dette? Jeg tænker på at give familie og nære venner 30 %! Dels fordi de er mine bedste ambassadører og dels fordi jeg ikke bryder mig om at tage fuld pris fra dem.

Hvad skal de "bekendte" ha? Facebookvennerne? Dem fra børnehaven? Gir man 10% eller ingenting?

Trådstarter har du fået mere erfaring siden du oprettede tråden?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:22

Hvis jeg handler hos folk jeg kender godt, så giver jeg hellere fuld pris der end et andet sted!

...men jo det er ultra svært hvis man har vennepriser mm. så skal man til at afgrænse det... medmindre at ens priser kan bære at man giver "alle" rabat...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:24

Jeg kender een der spiller musik rundt omkring i Kbh. En dag sad vi og snakkede og hun spurgte om vi kom og så hende og bandet på en Café på Frederiksberg. Jeg spurgte hvad det kostede og fik at vide at det kostede 50 kr.......og så til den del der gav mig lidt læring... ;o)

Jeg spurgte om der var vennerabat og til det svarede hun, "Jeg synes hellere at du skulle vende den om, og så være glad for at støtte os. Det er så fedt at hjælpe andre".... og så smilede hun.

Lige der tænkte jeg at jeg var sgu lidt smålig og i virkeligheden ville jeg jo hellere end gerne støtte deres projekt. Jeg invitede nogle andre med og vi fik en god aften og de tjente lidt penge.

Så........Jeg ville nok havde det sådan, at hvis det er i opstartsfasen så skal de bare støtte op.....senere kan man da godt give en smule rabat. Man skal bare stadigvæk huske at det er en forretning ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)