Jeg har en veninde, der laver kunstige negle, og hun startede med at give masser rabat til alle nærmeste veninder.. så kom de slæbende med deres veninder, som jo så også ville have rabat.. så blev min veninde efterhånden også veninder med venindernes veninder og så kom de med deres veninder og ville have rabat.. osv osv. Det endte med at hun brugte al sin tid på at ordne negle næsten gratis (det tager jo lang tid pr kunde når det skal gøres rigtigt), så til sidst sagde hun, at nu gav hun bare ikke rabat mere - punktum! der faldt et par stykker fra, men resultatet blev at hun nu kan lave negle og tjene penge på det! Til gengæld gør hun det, at de tætte veninder altid får en lille ting, fx en gratis neglefil, eller sådan nogen smykkestensting til at sætte på neglene.
Så det var jo også en mulighed - at sige ingen rabat, men en gratis ting med i købet.
Personligt synes jeg at 30 % rabat er rigtig meget! Det er måske noget man giver få af de nærmeste, men dem fra børnehaven? Du kunne jo evt. sige at du giver 10 % på nyt tøj der lige kommer ind af døren og de får 20 % på det der har ligget lidt? Eller at dem fra børnehaven får intro-tilbud, 30 % første gang de køber, her efter 10 %.