Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To sytten-årige der søger hjælp mht. virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En ven og jeg har i noget tid gået og talt om at starte virksomhed, men nu vil vi se om vi ikke kan komme længere end bare at snakke om det.

Vi har først og fremmest tænkt os at starte med en webshop, vi har lidt uvished mht. produktet, men vi er mere eller mindre blevet enige om det skal være produkter til den unge målgruppe, f.eks smykker, parfumer osv.

Vi er meget ambitiøse omkring vores projekt og er villige til at investere en god sum penge i det.

I starten har vi selvfølgelig ikke det største rådigshedbeløb og mht. hvor vi skal få varerne fra er vi også lidt på bar bund

Håber der kommer lidt respons eller inputs.

Mvh Jens Hugger og Claus Fournaise

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:47

Hey i to

Det lyder godt at i allerede i den alder har mod på at starte virksomhed. I kan dog ikke starte virksomhed før i fylder 18 og i skal også undersøge en hel masse omkring hvad i forpligter jer til før i kaster jer ud i det.

Jeg kan henvise til det der hedder ''start vækst''. Søg på start vækst på google og læs lidt før i springer ud i en hel masse.

Held og lykke fremoverBig Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 21:49

og www.100svar.dk er også god.

importers.com

alibaba.com

thomasnet.com

her kan i finde div. vare... dog skal i være opmærksom på at ikke alle virksomhederne har helt rent mel i posen... dvs. de kan udgive sig som producenter, men faktisk mellemled osv...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50

Gør jer klar hvilken form for virksomhed i vil starte et I/S, ApS eller andet.

Få lavet nogle klare skriftlige aftaler med hensyn til ansvar, ind-og udtræden og meget mere.

For i øvrigt skal i 18 år for at kunne indgå juridisk bindende aftaler, fa CVR.nr./blive momsregistreret mv.

Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:02

Tak for svarene.

Er det ikke rigtigt at hvis man omsætter for mindre end 50.000 er det ikke nødvendigt at blive momsregistreret?

Men at hvis man har tænkt sig at importere varer og videresælge er det nødvendigt? Det er jo enlig det vi har i tankerne. Så alt i alt bliver vi nødt til at vente til vi begge er 18 og kan momsregistrere virksomheden, eller hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Jo...under 50K behøver i ikke momsregistreres, men i kan heller i få et CVR.nr.!

Ja...i må vente medmindre i kan få jeres værger til at stå for virksomheden indtil i bliver 18.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 11:28

Hvad indebærer det at få forældre/værge til at for virksomheden ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

> Hvad indebærer det at få forældre/værge til at for virksomheden ?

At I skal tage opvaskenhver dag, rydde op på værrelset, være hjemme før 12, at I ikke ryger (for meget) hash, sover med hænderne over dynen og i det hele taget behandle dem med MEGET stor respekt ... i hvert fald indtil I er 18 - for det er dem der formelt bestemmer :)

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 12:46

Mikkel deMib Svendsen:

At I skal tage opvaskenhver dag, rydde op på værrelset, være hjemme før 12, at I ikke ryger (for meget) hash, sover med hænderne over dynen og i det hele taget behandle dem med MEGET stor respekt ... i hvert fald indtil I er 18 - for det er dem der formelt bestemmer :)

Den fik mig til at smile :D

Det betyder at de ejer virksomheden, som om det er dem der driver dem.

I praksis er det jer der driver dem, men juridisk set er det dine forældre der driver virksomheden og dermed dem der hæfter for virksomheden.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 13:32

Mikkel: Det vil jeg huske :D

Martin: Altså jeg er under 18 år, og jeg vil gerne starte en WebShop. Jeg tror også godt, at jeg kan få mine forældre til at stå for den, men jeg vil jo ikke have at mine projekter skal gå ud over dem. Kan der gå noget galt ? Og er det ikke et eller andet med at forældrene, så skal betale skat af overskuddet ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)