Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tryk på t-shirt pre-press - illustrator - pantone farver ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har lavet det her design i Illustrator og vil bare gerne hvide om de skrå streger ligger for tæt til hinanden eller om stregener er for tynde til pre-press.. jeg vil meget gerne høre jeres mening..

og så vil jeg også lige høre jeres mening om hvilken populære pantone farver der der bliver brugt som er om i samme retning som den lyserøde farve.. her på tshirten

hilsen Poul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:28

Hej

Prepress kan der udskrives flere detaljer end der kan trykkes, og typisk kan de lave flere detaljer end du kan udskrive hjemme på din printer. Når jeg laver tryk på kabinetter, så arbejder jeg ned i strejtykkelser på 0,2 mm. Ved godt at det kan man ikke på T-shirts.

Problemet ligger i når det skal trykkes. Nu arbejder jeg ikke med tekstil tryk. Men tror så ikke at det givne skal volde et seriøst firma problemer. Alternativt er transfer, herunder trykt transfer, her kan man få flere detaljer med, men er ikke så holdbart som et direkte tryk. Selvom det er holdbart.

Jeg ved ikke hvilke pantone farve som er mest populær, men snak med et trykkeri. De plejer gerne at være venlige, når de øjner salg.

Den tryk teknik jeg benytter mig af, er den samme som man bruger til tekstiltryk. Dog med den forskel at de bruger nogle mere grove rammer, hvilket betyder at de for meget mere farve igennem. På bekostning af detaljetheden.

Og mit råd er at snakke med et trykkeri, da alt efter teknik og udstyr, kan de lave mere eller mindre detaljer. Og for at være ærlig kan jeg ikke bedømme det 100% udfra den tegning. Men umiddelbart burde det ikke være et problem.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56

Jeg vil da ikke mene, stregerne skulle volde problemer, hvis det bliver lavet ordentligt. Men selvfølgelig, hvis de ret hurtigt bliver 'krøllede' i vask, så dur det ikke.

Mht farvevalg, synes jeg da, magenta vil være den helt rigtige farve. Den må vel også kunne vælges til tekstiltryk...? Ellers en mørk pink, eksempelvis PMS Rubine Red. Det kunne se sejt ud!

Er det med vilje, den øverste tekst står så tæt, så det er svært at se ordmellemrummene?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:55

Hej Poul,

Som de andre skriver, så er stregerne ikke noget problem at trykke - navnlig fordi det er solide farver og der derved ikke er raster i. Det ville der være hvis stregerne f.eks. skulle fade ud i sort i enderne.
De kan både laves i silketryk (hvis du skal have trykket mange t-shirts) eller i solid transfér (hvis det f.eks. kun er 1 - 10 stk.).

Jeg syntes den floucerende pinke' farve er pæn til den sorte t-shirt. Og floucerende farver findes også som Pantone-farver i tekstil-serierne.

/Jesper

Fra Virum
Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:27

ja det med den øverste tekst og ordmellemrummene er med vilje.. det er en del af designet..  jeg kan godt lide at der er lidt udfordring når man læser en tekst.. det gør jo også at man kigger en ekstra gang for læse hvad der endtelig står  "thisisnot" og "thisis" giver lidt udfordring for læseren. ja jeg vd godt at det sere forkeret ud.. men alle har jo være sin smag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)