Hej Amino Jeg har i længere tid gået med nogle ideer om en form for infohjemmeside hendvendt til en bred målgruppe, ligesom f.eks. alle disse hjemmesider til gravide - (det er dog ikke dette segment jeg går efter) Men siden vil være bygget op med informetioner, tips, ideer, artikler mv. - derfor er der reelt ikke tale om indtjening via en shop eller lign. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man kan tjene og reelt hvordan det fungerer med at folk reklamerer via ens hjemmeside. Jeg er ude efter om man kan have en indkomst der svarer til en medarbjeder blot på reklame indtægter. Samtidig vil jeg høre om man selv skal ud og ringe dørklokker, eller der er pakker på nettet med reklamer, eller firmaer der formidler sådanne aftaler. Har ikke så meget forstand på denne del, men vil meget gerne lære - så for nogen kan mit spørgsmål måske godt lyde lidt dumt, men det kan jeg godt leve med, så længe jeg får nogle gode svar ;) Håber og høre fra jer. Bendtsen
|
Hej Bendtsen
Det er jo altid dejligt at have planer, og det ønsker jeg dig tillykke med.
Når man skal sige hvor meget du kan tjene, er det et meget svært spørgsmål at besvare entydigt. Det hele kommer an på hvor stort dit site bliver i antal besøgende, hvor "sultne" de besøgende i den niche du vælger er efter det du tilbyder i dine reklamer, og hvordan du placerer annoncerne på siden.
Hvis du starter helt fra bar bund, er der meget du skal tage højde for. SEO, design, hvilken type site skal det være, hvad skal det kunne?
Men grundlæggende er der vel ikke nogen grænser for hvad du kan tjene, jo flere besøgende, jo flere reklameklik, og jo flere penge til dig...
Så som du kan forstå er det stort set umuligt at sige hvor meget du kan tjene.
Jeg vil anbefale dig at tænke lidt mere over om det er det du vil, ellers risikerer du at ende med et site du aldrig fik gjort færdigt(hvis det er muligt med et website) og som aldrig rigtigt took of the ground.
Men.... mulighederne er stort set uendelige, de er som regel et resultat af din indsats ganget med kvaliteten af din niche eller sådan noget lignende.
dbh
Janno