| Hej! Jeg har nu siddet i lang tid, med en ny virksomhed på vej, og som første gangs selvstændig har jeg naturligvis læst meget på emnet, og har forsøgt mig frem. Men jeg er virkelig i tvivl. Så håber lidt at i kunne hjælpe mig. Virksomheden har kun tre punkter som der skal med. (Omsætning, Vareforbrug, Kasse difference) Mit spørgsmål er så, kan regnskabet se ud som følgende 
 Resultat opgørelse 

- Mine spørgsmål er som følgende. Hvad mangler jeg i resultat opgørelsen, og hvordan sætter jeg det ind (f.eks. kasse difference, renter, variable omkostninger, udstyr ankaffelse) - Samt, hvis jeg nu optæller 5000 kr. i kassen, skal jeg så skrive 4000 i nettoomsætning (pga. moms) eller skal jeg skrive alle 5000 ind, selvom vareforbrug jo står uden moms? Jeg kan slet ikke finde ud af hvordan moms kommer ind i nettoomsætningen. 
 | |||||||||||||||||||||||||||
Du har ikke læst godt nok.
Find en bogholder, der ordner dine bilag og bogføre dem i et bogholderi.
Så kan du bruge tiden til din forretning og tjene penge til bogholder her.
Eller find en bogholder som kan lære dig op.
Revisor Olsen

Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem

Hvis du benytter et bogføringsprogram (disse findes i gratis-versioner til helt små regnskaber), vil der være lavet en standard
 Hvis du benytter et bogføringsprogram (disse findes i gratis-versioner til helt små regnskaber), vil der være lavet en standard  

Opret bruger
Opret bruger