Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cpr validering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man godt kræve at bruger skal oplyse deres CPR-nummer i forbindelse med oprettelsen?
Eller skal det være sådan, at de kan vælge at gøre det?

Mvh

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 08:24

Jeg vil tro, at du selv må bestemme om de skal oplyse CPR-nummer eller ikke.

Dog skal du jo være klar til at tage et stort ansvar mht. opbevaring af de oplysninger. Hvis nogle får fat i dem kan det være lidt risky for dig ;)

Om brugerene så forsvinder fra dit websted, fordi de ikke ønsker at oplyse deres CPR-nummer (jeg oplyser det personligt aldrig, hvis ikke det drejer sig om store kendte sider) er så en anden sag.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:29

Som hovedregel må en privat virksomhed registrere cpr-nummer hvis det er hjelmet i en lov eller den registrerede har givet tilladelse til registreringen.

Persondataloven administreres af Datatilsynet og besøg evt. deres hjemmeside for yderligere info. Du kan forvente at der er krav om sikker dataoverførsel i form af kryptering via SSL. Ligesom du skal sikre en forsvarlig håndtering af disse data. Dette indebærer bl.a. at du skal sikre at folks CPR-nummer bliver opbevaret på en sikker og forsvarlig måde så ingen uvedkommende har adgang til folks cpr-numre.

Min personlige opfattelse er at jeg vil være meget påpasselig selv med at handle med en butik eller lade mig registrere på en side, der kræver fuldt cpr-nummer med mindre der er et eller andet meget væsentligt argument der taler for det.

Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:29

Der skulle være styr på hostningen med SSL osv.

Jeg var kun i tvivl om reglerne om at opkræve cpr nummer i forbindelse med oprettelsen.
Kan godt være jeg skal lave det som en valg mulighed, hvor brugerne vil få flere fordele ved at skrive deres cpr-nummer ind.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)