Kære AMINOer. Jeg vil høre, om I også kan være kreative på denne her :-) ENGODSAG.DK har udviklet Det Gode Program, tjek det på www.engodsag.dk. Vi overvejer p.t. forskellige idéer til en viral kampagne - se dem kort nedenfor og kom gerne med kritik eller alternativer. På forhånd tusind tak. 1) Go-galskab. Hent programmet og få adgang til 10 crazy minifilm, der viser kendte danskere gøre noget godt - ud over det sædvanlige. F.eks. står de kendte i kø for dig i supermarkedet, Peter Brixtofte er din overdrevent venlige vinekspert i Netto etc. 2) Godheds-battle. Hent programmet som privatperson eller på din arbejdsplads og kæmp med andre om, hvem der kan samle flest penge ind via deres e-shopping. Highscore lister hvor vinderne i de enkelte kategorier får nogle fede præmier. 3) Kendte fortæller hemmeligheder. For hvert download af programmet du skaffer får du adgang til en hemmelighed fra en kendt dansker. 4) Pizza-metret. Hent programmet og få et stempel i dit program hver gang, du skaffer endnu et download. Optjent stempler og få gratis pizzaer, CDer m.m. Det er vores umiddelbare idéer. Hvad synes I om dem, og har I nogle bedre forslag? |
Jeg tror mest på 2eren - især, hvis præmierne er høje.
Måske skulle konkurrencen stå mellem nogle virksomheders medarbejdere, men hvor det så var tilladt for virksomheden at "købe" sig en bedre placering ved at donere penge til gode formål. Til slut kommer førstepladsen måske endda regulært på auktion. Jeg tror, det kunne give nogle fine vinkler til pressen, med et spil, hvor det er tilladt at "snyde" ved at købe ekstra point.
Måske skal der være flere kategorier af virksomheder - det vil jo være ret let for en enkeltmandsvirksomhed at overgå en koncern med tusindvis af ansatte, hvis det bare skal regnes ud pr. medarbejder. Hvis jeg smider et par tusindlapper, skal B&O smide 1,5 mio. for at matche mig.
Alternativt kunne du lade hver virksomhed "stille et hold", som så kan få sponsorstøtte fra sin virksomhed. Sponsorstøtten skal naturligvis gå direket til de gode formål, men tæle med på holdets resultat. Så kunne en række iværksættere jo sætte et hold i fællesskab - et hold kunne bestå af f.eks. 10 personer.
På bedste MLM-manér kunne hvert hold så tjene ekstra point ved at henvise nye hold. Igen kunne der være fin presse i at lave et "lovligt pyramidespil".
Held og lykke.
mvh Hans