Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

viral kampagne der virker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære AMINOer.

Jeg vil høre, om I også kan være kreative på denne her :-)
ENGODSAG.DK har udviklet Det Gode Program, tjek det på www.engodsag.dk. Vi overvejer p.t. forskellige idéer til en viral kampagne - se dem kort nedenfor og kom gerne med kritik eller alternativer. På forhånd tusind tak.

1) Go-galskab. Hent programmet og få adgang til 10 crazy minifilm, der viser kendte danskere gøre noget godt - ud over det sædvanlige. F.eks. står de kendte i kø for dig i supermarkedet, Peter Brixtofte er din overdrevent venlige vinekspert i Netto etc.

2) Godheds-battle. Hent programmet som privatperson eller på din arbejdsplads og kæmp med andre om, hvem der kan samle flest penge ind via deres e-shopping. Highscore lister hvor vinderne i de enkelte kategorier får nogle fede præmier.

3) Kendte fortæller hemmeligheder. For hvert download af programmet du skaffer får du adgang til en hemmelighed fra en kendt dansker.

4) Pizza-metret. Hent programmet og få et stempel i dit program hver gang, du skaffer endnu et download. Optjent stempler og få gratis pizzaer, CDer m.m.

Det er vores umiddelbare idéer. Hvad synes I om dem, og har I nogle bedre forslag?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:08
Jeg tror mest på 2eren - især, hvis præmierne er høje.

Måske skulle konkurrencen stå mellem nogle virksomheders medarbejdere, men hvor det så var tilladt for virksomheden at "købe" sig en bedre placering ved at donere penge til gode formål. Til slut kommer førstepladsen måske endda regulært på auktion. Jeg tror, det kunne give nogle fine vinkler til pressen, med et spil, hvor det er tilladt at "snyde" ved at købe ekstra point.

Måske skal der være flere kategorier af virksomheder - det vil jo være ret let for en enkeltmandsvirksomhed at overgå en koncern med tusindvis af ansatte, hvis det bare skal regnes ud pr. medarbejder. Hvis jeg smider et par tusindlapper, skal B&O smide 1,5 mio. for at matche mig.

Alternativt kunne du lade hver virksomhed "stille et hold", som så kan få sponsorstøtte fra sin virksomhed. Sponsorstøtten skal naturligvis gå direket til de gode formål, men tæle med på holdets resultat. Så kunne en række iværksættere jo sætte et hold i fællesskab - et hold kunne bestå af f.eks. 10 personer.

På bedste MLM-manér kunne hvert hold så tjene ekstra point ved at henvise nye hold. Igen kunne der være fin presse i at lave et "lovligt pyramidespil".

Held og lykke.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 08:52
Dato: 7/7/2006 7:41:18 AM Forfatter:engodsag

2) Godheds-battle. Hent programmet som privatperson eller på din arbejdsplads og kæmp med andre om, hvem der kan samle flest penge ind via deres e-shopping. Highscore lister hvor vinderne i de enkelte kategorier får nogle fede præmier.

Jeg ville overveje den mulige dårlige omtale, der kan følge af præmier.

Præmierne kunne måske bestå i æren og et beløb, som man kan donere. Man kunne måske netop bruge det som den særlige vinkel, at der for en gang skyld ikke er muligheden for at berige sig selv men at berige andre.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:03
Jeg synes godt om både ide nummer 2 og 4.

Med hensyn til nummer 4, kunne du måske få just-eat med som sponsor (de er vist også på engodsag.dk) så de mod noget reklame, betalte for en del af pizzaerne.

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:51
1) Klart et godt bud til en ''første eksponering'' af konceptet. MEN, filmene kræver meget arbejde, og der skal være et usandsynligt godt payoff. Samtidigt er målgruppen sandsynligvis begrænset til folk under 40 med stigende chance for succes jo yngre de bliver. Det ligner en dyr løsning med high risk.

2) Battle. Den vil måske generere nogen offervilje fra x personer. Faren er at den nemt bliver for tyk. KØB, KØB, KØB hos private entrepenører og en marginalprocentdel går til velgørende formål? Hvorfor så ikke bare donere penge direkte til organisationerne, og spare flere tusinde kroner ved ikke at købe habengut produceret af lavtlønnede arbejdere i tredjeverdenslande? En battle skal med andre ord udtænkes med stor finesse, og der skal ikke levnes plads til negative fortolkninger.

3) I''m bored... men, den virker måske på min mor. Ikke nødvendigvis en dårlig idé.

4) Hvem er målgruppen for pizza''er? Ikke den mest donerende befolkningsgruppe, altså. Men... optjen-point idéen. Man kunne jo have andre præmier end pizza''er og cd''er (ungdomsgoder). Hvad med sponsorbetalte lodder i Kræftens Bekæmpelses lotteri?

5) Simpel webmarkedsføring: Tip en ven-formularen.

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 18:35
Hejsa!

Hvis jeg skulle vælge at deltage i noget af det så ville det helt klart være #3 eller #4.

Dog skal #3 levere nogle virkelig gode hemmeligheder!!! så som at få Zentrope til at vise slutningen på en af deres kommende storfilm! (haha.. ok.. det er måske ikke alle der synes det er en god hemmelighed!)

Jeg handler faktisk næsten aldrig på nettet, da jeg ikke har noget dankort. så derfor ville jeg ikke få meget ud af en konkurrence om handel.

Og at se små sjove film synes jeg blot er spild af tid, med mindre det er lidt a''la "candid camera". Jeg tror den med sjove film er svær at arbejde med, fordi de efterhånden skal være mere og mere ekstreme... jeg synes egentligt ikke der er noget intressant i at hr. brixtofte står og snakker vin i en butik :-)

Men som sagt.. noget rigtig godt sladder kan man altid bruge.. så det er da en mulighed :-)

Og en pizza.. ja dem spiser vi da nogle stykker har her i huset!

Man kunne også lave en form for skattejagt rundt om i ladet. det vil dog betyde at det kun er de webshops der har fysiske butikker der kan være med der... Med mindre skatten bliver sendt ud sammen med varekøb?

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)