Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense "guru"?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg sætte stor pris på:

http://www.datingchile.cl

Login: chv

Password: chv

Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 20:27

Sådan ser vores site authentification ud - den burde være åben for crawleren?

Hvordan ser du det?

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 12:02

Matster:

Det ville jeg sætte stor pris på:

http://www.datingchile.cl

Login: chv

Password: chv

Tak for kigget. Mit netdating er også lidt rustent.
Der ligger jo noget potentiale idet en profil angiver hvilke interesser man har. Herved opstår relevante annoncer, hvis altså "dating"-annoncer fra konkurrenter kan holdes væk med blokeringssystemet.

Hindringerne for Adsense potentiale er flere. Det største tror jeg bliver at holde dating annoncer stangen. Nuvel, de kan være relevante og godt betalt, men det holder bare ikke, hvis det er konkurrenter.
Folk er ankommet for at lede efter partnere, og surfer helst rundt inden for sitets rammer. Det står i kontrast til et info-site hvor læseren når som helst kan beslutte sig for at trykke på en annonce fordi det ser ud som om der er endnu mere nyttig info at hente ved at klikke sig vej til nyt site.

Min konklusion er at Adsense kun i ringe grad har sin gang på et dating site. Det bliver rigtig svært at få relevante annoncer frem, og stadig svært at lokke folk til at klikke.

Der kan satses på CPM (betaling pr. visning), i så fald er det mig bekendt formaterne "leaderboard 728 x 90" og Kvadratet 250 x 250 der har det bedste potentiale. Dvs der er annoncører der har oprettet billedbannere i disse formater, og betaler pr. visning. Men Meetic, Be2 og lignende er på vognen, så også her er der konkurrenter der skal blokeres (ved ik om de nævnte er udbredt i Chile).

Du har i grove træk chancen for at fange et adsense klik når folk er færdige på dit site. Det skal du udnytte ved at sætte reklamer op ved udgangen så at sige. Det mest kreative forslag herfra, er at oprette lave om på din "SALIR"-funktion, så brugeren stadig logger sin session af, men lander på en særskilt page der er sat op så profilens egne interesser følger med over. på denne landig page står der tak for besøget, og så er der en adsense blok med f.eks. fire tekstannoncer - under en overskrift der siger TAK FOR BESØGET.
Hvis kun et fåtal af brugerne logger ud, og flere i stedet bare dræber browseren på krydset i hjørnet. Så skab lidt opmærksomhed på at det er sikrest at "logge ud", så ikke andre kan snage i postkassen... lav mange "SALIR"-knapper. oppe, nede i hjørner.. efter søgninger etc.

Eksempel for at sikre min tankegang kan følges:
"Chv" har interesserne cine, libros, teatro m.fl.. Når Chv trykker Log out / SALIR, så logger han af og ryger på en landing page, hvor cine, libros, teatro på en eller anden måde er en del af content. Midt i synsfeltet er den adsenseblok der er chancen for indtjening. Jeg tror det bliver rigtig godt, hvis denne landingpage er på et andet domæne - så ikke "dating" kommer på banen som keyword.
Denne landingpage behøver ikke være Adsense baseret alene. På alle affiliatenetværk kan man finde annoncer der passer i kategorier, og så er det jo bare at sætte op: www.landingpage.cl/cine+libros+teatro.html

... come to think of it, har jeg sgu da fat i noget genialt her?
Jeg er GURU!

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 14:20

deepundercover:
Jeg er GURU!

Ja nu må det da snart være din tur til at skrive en e-bog. Wink

Men spøg til side, det er sgu en rigtig go' idé, du har der. Man kunne også bygge videre på den og lave en "AdSense til Søgning" søgeboks, når folk har logget ud. Så kan folk enten klikke på annoncerne eller søge videre på nettet.

Man kunne også bruge samme princip på andre sider, hvor brugere har en tendens til at forlade sitet (hvis de fx får en "Din besked er nu sendt til _______" side, når man har sendt en besked).

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 14:32

Det er ABSOLUT ingen dårlig idé - det vil være et spændende eksperiment, især blandet med forslaget om en søgefunktion etc.

Jeg vil teste det og vender tilbage med nogle indtryk.

Med hensyn til access bagved password (indlægget/screenshottet over dit i tråden), sp skulle det være på plads ikke?

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 15:22

AdXpert:

deepundercover:
Jeg er GURU!

Ja nu må det da snart være din tur til at skrive en e-bog. Wink

Man kunne også bruge samme princip på andre sider, hvor brugere har en tendens til at forlade sitet (hvis de fx får en "Din besked er nu sendt til _______" side, når man har sendt en besked).

Den må vi hellere skrive i fællesskab jf. tidligere debat. Big Smile

Jeg skænkede idéen flere tanker efter jeg havde postet. Den opstod mens jeg skrev.. derfor den noget særprægede juhu-afslutning.

Jeg vurderer at modellens brugbarhed har nogle kardinalpunkter, som gør at det vel i praksis kun er datingsites der kan bruge den. Et site hvor der er en tand ekstra incitament for at logeg ud, i stedet for at dræbe browseren, eller på anden måde surfe videre.
Tænk over jeres egne web-vaner. Hvor tit logger i af, når i er på community?... stort set aldrig for mit vedkommende.
Hvor mange communities er i medlem af, hvor i har angivet interesser - eller på anden måde har delt jeres preferencer?... meget få, hvis ingen, for eget vedkommende.
... de to kombineret.. ZERO ..for mit vedkommende.

Måske der kunne der i andre sammenhænge eksperimenteres med en "EXIT" knap, som ikke nødvendigvis er det samme som en "Log out", men deler den egenskab at brugeren markerer at han/hun er færdig på sitet. "Let me show you to the door" kunne modellen døbes i praksis... og den bringer som forstås brugeren til et sidste forsøg på at friste med CPC-reklamer.

Jeg har ingen erfaring med funktionen omtalt i delspørgsmålet der relaterer til scrdumpet... der må en medforfatter på her.

Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 15:29

Det er rigtigt at der ikke er mange (undertegnede inkluderet) der logger "pænt" ud efter sit besøg på et hvilket som helst site. Dog vil jeg lave eksperimentet alligevel, da det er hurtigt at få op at køre, samt at der er tale om en del volumen i traffik på community sites - så mon ikke en "mange bække små" løsning skal få klemt et par kroner ud af ideen alligevel. Hvis det laves pænt ser jeg ingen skade i at prøve - jeg holder dig opdateret.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 14:15
Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 15:19

Hej Mathias.

Prøv at tage fat i www.analyzers.dk.

De er super hajer til Google. Wink

Mvh,
Pouline

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:46

Mikkel Juhl:

Hey. Jeg vil anbefale dig at anskaffe Joel Comms Adsense Secrets, virkelig en bog jeg kan anbefale dig.

www.adsensesecrets.com.

Vil du sige lidt mere om indholdet i dén bog... :-)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)