Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense "guru"?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står og skal bruge lidt ekspert bistand vedrørende Adense i vores dating community.

Vi har en del traffik vi ikke får nok ud af, og Adsense optimering står højt på ønskelisten.

For øjeblikket genererer vi kun en eCPM på 0.04$, så det er der ikke meget sjov ved. Vi har ikke gjort så meget ved vores Adsense kampagne, hvilket selvfølgelig er hovedårsagen (sammen med vores indhold - dating - som ikke er i så høj kurs) til den lave eCPM.

MEN, det må absolut være muligt at få indtjening om. Vi har trods alt over 3.000.000 sidevisningen om måneden, så der bør være noget potentiale vi går glip af.

Vi ville derfor gerne høre fra nogle bureauer eller "guru'er" hvad man kunne tilbyde os med hensyn til en overhaling af vores site ved henblik på Adsense.

Hvad tager man for en analyse af, for eksempel - Placeringer, kampagneoptimeringer etc.

Kom venligst med et tilbud hvis du mener du kan gøre en forskel.

Vores site er spansktalende, men det burde ikke ændre så meget på de udfordringer vi står over for:

http://www.datingchile.cl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hey. Jeg vil anbefale dig at anskaffe Joel Comms Adsense Secrets, virkelig en bog jeg kan anbefale dig.

www.adsensesecrets.com.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 17:07
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg kan komme med et ganske gratis bud på, hvad I kan gøre selv i første omgang:

Test, test, test! Og når I er færdige med det, så test igen.

Lav om på farverne, brug reklameblokke i en anden størrelse, flyt deres placering og lav om på antallet af blokke.

I har så mange sidevisninger, at I hurtigt bør kunne se, om det gør en forskel, når I ændrer på en indstilling. Og jeg vil opfordre jeg til kun at ændre på en ting ad gangen, så I får en konkret idé om, hvilke ændringer, der giver en positiv effekt.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig - Test løs. På et tidspunkt vil I have fundet hvad der virker for jer - Ikke at det skal betyde, at I ikke skal blive ved med at teste, for at se, om I kan gøre det endnu bedre. Det kan dog godt blive lidt svært, at få indtjeningen helt op at ringe, når det handler om dating - det er jo ikke det mest købe-mindede publikum.

Jeg har de seneste dage fundet et par videoer med trckis til hvordan man optimerer indtjeningen på AdSense, som I kan bruge til inspiration.

Den officielle AdSense-kanal på YouTube.

Det australske AdSense-teams &eurl=http://adsense.blogspot.com/2008/06/five-steps-to-optimising-your-adsense.html" title="Optimering">optimeringsvideo.

Placering af tekstannoncer heat map (Som I forhåbentlig kender i forvejen).

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:57

Husk at AdSense ikke er den eneste måde at tjene penge på. Når eCPM er SÅ lav, ville jeg prøve at teste et par af de andre netværk; Tradedoubler, Euroads og hvad de ellers hedder.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 21:53

Snupper lige tråden til et spørgsmål.

Kan man I adsense afvise annoncer der giver en latterlig lav klik pris? En klik pris under 10 øre er i mine øjne det samme som at blive pisset på mens man sover :P Så vil jeg hellere have en reklame-fri side!

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 08:52

Tranberg:
Snupper lige tråden til et spørgsmål.

Kan man I adsense afvise annoncer der giver en latterlig lav klik pris? En klik pris under 10 øre er i mine øjne det samme som at blive pisset på mens man sover :P Så vil jeg hellere have en reklame-fri side!

Hvis du ved hvilke annoncer der er tale om, kan du benytte annoncefilter for konkurrenter og filtrere domænet/siden væk.
Du kan ikke sortere udfra pris.

Du skal vide at de første adblokke på siden giver de største indtægter, så jo flere adblokke du har, jo lavere klikpriser på de sidste...
Måske færre og bedre placerede annoncer er løsningen? Test og du finder svaret for din side...

Bruger du de såkaldte linkenheder/linkunits så linker de til en søgning hvor du så vidt jeg har forstået får en mindre del af kagen... så brug dem sparsomt, og med omtanke.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

@Matster

Efter at have kigget på din side kunne jeg godt forestille mig, at du har AdSense på login-beskyttede sider. I så fald kan Google have svært ved at undersøge indholdet og lave relevante annoncer. Dét er i hvert fald mit bud, for emnet "dating" burde ikke give så lav en eCPM. Hvis det ikke løser problemet, mener jeg også, at det kan være en rigtig god idé med affiliates som Euroads eller lignende. Du behøver jo ikke fjerne AdSense af den grund.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:56

Tranberg:

Samme som en anden svarer... Du har nok for mange adsense-blokke. (man kan højst have tre pr. side, men så har du tre i jumbo størrelse).
Overvej om den der klikkes på rent faktisk er den der loades sidst på dine sider.. i så fald går du glip af de gode klikpriser. Du kan teste ved at splitte dine adsense blokke i kanaler (3. step i adsense opsætningen).

Paradokset for mange er, at det er den som siddser til sidst, når brugeren er færdig med at læse, som der oftest bliver klikket på... og det er OGSÅ den som loades sidst fordi den netop sidder efter content.
Sekundært kan man gætte på du har valgt en dårlig niche til Adsense. På nogle emner, kan man have tre af de største adsenseblokke, og have klikpriser over en buck pr. stk for selv dem i sidste blok....

Til trådens topic:
Jeg vil gerne give et besyv, hvis du gider suplere med en testbruger-profil jeg kan logge på med, for at kigge indenfor. Jeg tør ikke prøve at oprette en bruger, da mit chilenske halter en kende.
3.000.000 visits om måneden kan ikke tage fejl... godt taget!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)