Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg mig, at skrivebord og stol kan trækkes fra indenfor relevante rammer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står foran at udskifte skrivebord, stol, lampe og andre småting - jeg har indtil nu som selvstændig konsulent brugt mit eget private udstyr hjemme.

Mit konsulentvirke tager udgangspunkt i arbejde hos kunden - eller jeg sidder hjemme i privaten og laver relevant arbejde. Jeg kan godt argumentere for, at bord/stol etc kun bruges firmamæssigt uanset udstyret står i min stue.

Hvilke love og paragraffer? Nogle faldgrupper?

På forhånd tak.

Marcus

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 16:13

uden at være revisor så vil mit bud være at det skal du ikke være bange for. Med mindre du køber møbler af guld vil de nok stå for en meget lille omkostning i forhold til din indtjening så det er der nok ikke nogen der vil hæve øjenbrynene over. Jeg tror "reglerne" om et separat rum til kontorbrug primært gælder hvis du vil trække procenter af huslejen fra i regnskabet. :)

jesper

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:32

Stolen og bordet følger arbejdsværelset. Hvis han ikke kan få fradrag for arbejdsværelset vil man angiveligt heller ikke anerkende de øvrige ting. Omvendt vil jeg sige at du har ret i at de nok ikke tager en sag ud på det grundlag alene.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)