Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man trykke/stryge på plast??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Det lyder nok som et dumt spørgsmål, men jeg er kommet på denne ide med om man kan lave et tryk på noget plast (plastkort) med noget special papir, og et strygejern??, ligesom man kan med Tshirts.

Jeg kom bare lige på ideen, og ville faktisk gerne lige have et svar på det, hvis nogen ved det :)

VH/
Mark 

 Billig Iphone udvikling

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Det kan du ikke hvis der er tale om polyetylen materiale, da det smelter ved høj varme.
Hvis du kan få kort produceret i nylon, kan det evt. lade sig gøre. 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hoffmeyer.


Okay øv :)


Tak for hjælpen


VH/
Mark 

 Billig Iphone udvikling

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være stor forskel på plasttyper, så det afhænger vel lidt af, hvilken type plast du vil anvende.
Fx. er lamineringsfolie ofte lavet af materialet PET, som man godt kan trykke på, dog ikke på en helt almindelig trykmaskine.
Lamineringsfolien kan godt tåle varme op til et vist antal grader og den lim der binder det sammen aktiveres ved hjælp af varmen..

Så det skulle vel ikke være umuligt at lave et strygemærke, med varmeaktiveret lim på bagsiden, som kunne stryges på plast - eller evt. påføres ved at komme igennem en lamineringsmaskine eller lign.?!

Men om det findes i forvejen, aner jeg ikke.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

  Teoretisk set kan det faktisk godt lade sig gøre at lave en varmeoverførelse.

DyeSublimation er en trykteknik som netop baserer sig på varmeoverførelse eller det som vi i fagsproget kalder "Transfér".
DyeSublimation tager udgangspunkt i en speciel type blæk som først printes ud spejlvendt på et overførelsespapir. Blækken består af farvepigmenter som bliver til en farvet gasart når det bliver varmet op. Det er ikke ligegyldigt hvilken type blæk man bruger, da det skal passe sammen med det medie som man ønsker at overføre trykket til. Vi har f.eks. noget blæk som der er egnet til overførelse til polyester. Det vil sige at gasarten går ind og gennemfarver polyesteren.

Polyester er jo et syntetisk materiale. Så hvis man enten kunne finde nogle plastkort som var baseret på en relativ høj mængde polyester - eller eventuelt coated med polyester - og kortene ville kunne tåle en temperatur på omkring 200 grader - så vil det kunne lade sig gøre at lave en varmeoverførelse med f.eks. et strygejern.

Rent prismæssigt vil der ikke være nogen fidus i det. DyeSublimation er en relativt dyr teknik til sådan noget. Jeg vil i stedet anbefale dig en kreditkort-printer eller hvis det er større antal, så vil jeg anbefale at de decideret bliver trykt i enten serigrafi eller offset. Der er for og imod de forskellige tryk-teknikker og vi bruger dem på kryds og tværs afhængigt af hvad der skal laves, antallet, budget-ramme og andre variabler.

Men nu ved du ihvertfald at det i teorien kan lade sig gøre Geeked.

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Med serigrafisk tryk kan du godt trykke på plast - ja, du kan i princippet trykke på hvad som helst med serigrafi. Jeg er halvt uddannet serigrafisk trykker (min eneste uddannelse, iøvrigt - omend kun halv) og vi trykte dengang på så godt som alting. I princippet kan du faktisk trykke serigrafisk på et spejlæg - selvom det nok ikke i praksis har de store anvendelsesmuligheder :)

Men som med al anden rigtig tryk er der en del opstartsomkostninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)