Hej. Jeg har en lille kamp med Acer. Jeg køber noget produkter, bl.a. Acer igennem min grossist. Jeg køber dem til en pris, når jeg har købt det sælger jeg det jo videre med X antal % i avance. Jeg er nu blevet kontaktet både pr. mail og tlf. om at jeg skal sætte prisen op med 10-15% og at de i øvrigt henviser til vejledende priser på acer.dk
Det må man sgu da ikke må man? så må de da sælge deres produkt dyrere til de danske salgskanaler, eller tvinge salgskanalerne til at sælge dem dyrere, der er jo ikke tale om egen import. De webshops som sælger til det private marked kan s.. da ikke lade sig diktere af hvad producenten selv mener deres produkter skal sælges til. Det bliver jo solgt til den pris som forhandleren mener han kan få for det, og som man er presset til fra konkurenterne. Kan man gøre noget ved det, eller skal man bare lade det ligge, nu er Acer ikke lige det produkt jeg selv er mest begejstret for.
|
Du kan kigge iidt på det her link
Så du kan vælge at anmelde dem og de dermed kan få en bøde eller du kan lade det ligge. (Swatch Group sagen er den relevante her)