Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hmm. diktering af salgspriser fra producent?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en lille kamp med Acer.

Jeg køber noget produkter, bl.a. Acer igennem min grossist.

Jeg køber dem til en pris, når jeg har købt det sælger jeg det jo videre med X antal % i avance.

Jeg er nu blevet kontaktet både pr. mail og tlf. om at jeg skal sætte prisen op med 10-15% og at de i øvrigt henviser til vejledende priser på acer.dk

Det må man sgu da ikke må man? så må de da sælge deres produkt dyrere til de danske salgskanaler, eller tvinge salgskanalerne til at sælge dem dyrere, der er jo ikke tale om egen import.

De webshops som sælger til det private marked kan s.. da ikke lade sig diktere af hvad producenten selv mener deres produkter skal sælges til. Det bliver jo solgt til den pris som forhandleren mener han kan få for det, og som man er presset til fra konkurenterne.

Kan man gøre noget ved det, eller skal man bare lade det ligge, nu er Acer ikke lige det produkt jeg selv er mest begejstret for.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan kigge iidt på det her link

Så du kan vælge at anmelde dem og de dermed kan få en bøde eller du kan lade det ligge. (Swatch Group sagen er den relevante her)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:06

Hej Torben,

Som du fremstiller det, er der ingen tvivl om, at det ikke er i overensstemmelse med loven. De må ikke tvinge dig til at ændre dine salgspriser. Se f.eks. denne tidligere debat for links til kilder.

Så du kan fint undlade at rette dig efter dem - i hvert fald i forhold til juraen.

I praksis er der et problem, hvis du fortsat ønsker at sælge deres produkter. Det er ikke sikkert, at man kan forvente gnidningsfrit samarbejde med en leverandør, man er på kant med. (for at sige det mildt..).

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 11:26

Nej det er jo også det...

Jeg har overvejet at skrive til dem at jeg lader alle deres produkter udgå fra siden, og skrive på siden hvorfor, men det er de jo nok ligeglade med.

Men jeg er bestemt ikke tilhænger af at nogen skal fortælle mig hvad jeg skal sælge produkterne til.

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:33

torben79:
Jeg har overvejet at skrive til dem at jeg lader alle deres produkter udgå fra siden, og skrive på siden hvorfor

Det syntes jeg vil være et godt signal at sende! Jeg ville have gjort det samme

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:33

Det er også derfor lovgivningen er der. Det er jo ikke fair hvis alle skal have samme priser.

Det eneste en leverandør rent faktisk kan diktere er hvem de har lyst til at sælge til.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:05

Hvis du har en eller flere mail fra Acer, hvori de skriver at du skal sætte priserne op - jamen så har du sagen på skrift.... Men hvis det er muligt, så prøv og vent og se når de f.eks.  "truer" dig til at overholde priser - ( opsigelse af kontrakt).   Så kan de muligvis komme på andre tanker, dog først hvis du kan få der henvendelser på skrift og ikke pr. tlf. 

hilsen Michael

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 12:18

Har sendt en mail til dem hvor jeg henviser til bl.a. denne debat :-)

så må vi se, hvis de så nægter at sælge deres produkter til mig, jamen så fred være med det, Acer er absolut ikke et fokusprodukt så har nu ingen skrupler ved ikke at kunne sælge det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)