Jeg må indrømme at det sidste jeg nogensinde skulle være var telefonsælger, det er et uretfærdigt job for alle parter. Normalt er jeg et civiliseret høfligt menneske, men når man sidder i sin travle hverdag med masser af projekter og telefonen så kimer med diverse folk der mener at have lige den perfekte løsning til mig/firmaet, så føler jeg mig dybt forstyrret og chikaneret. Det er muligt at nogle af de ting folk ringer om er ganske relevante og vil også gerne høre om det, men først når jeg har tiden og ressourcerne til at tage mig af netop den sag. Derfor mails eller post, det var fint med mig og virkede det spændende, ja så gemte jeg det i en bakke under interessant. Så jeg ville hellere starte med af finde nogle kunde emner, kigge deres hjemmesider igennem og så sende dem en pæn salgsmail hvor du oplyser at du har set deres hjemmeside og om de aldrig har tænkt på at lave disse og disse ændringer, for ud fra din erfaring vil du mene at det kunne bidrage til en mere salgsminded side og det behøver ikke at være den store investering, det er noget at folk kan forholde sig til Hilsen Anne
|
Bertil Sall:
Hej Bent
Skattekonsulenterne:Og så er der jo os som aldrig kunne drømme om at indgå aftaler med en telefonsælger som ringer uopfordret via oplysninger købt af Danmarks Statistik o.l. Det er så forstyrrende og det grænser for mig at se til chikane. Hvorfor ikke skrive ud til folk i stedet for via alm. post ?Jeg er også ofte ved at brække mig over telefonsælgere, men i langt de fleste tilfælde skyldes det, at deres tilgang er forkert og at de tydeligvis IKKE har gjort sig umage med at kvalificere deres liste med kundeemner, og i stedet bare ringer ud i det blå.
For eksempel er jeg inden for den seneste uge blevet ringet op af to telefonsælgere. Den ene var meget pågående og ville tale med "den ansvarlige for indkøb af elartikler i virksomheden", den anden ville gerne tale med indkøbschefen vedrørende engrospapir. Da jeg driver mit firma fra hjemadressen og IKKE er et trykkeri, kunne jeg bare meddele dem, at jeg nok ikke lige var i deres målgruppeMen gøres forarbejdet ordentligt, så er telefonfonsalg efter min vurdering både en god og effektiv måde at kontakte kundeemner på. Jeg er blevet ringet op en håndfuld gange, hvor jeg rent faktisk har vurderet, at det produkt, som telefonsælgeren tilbød, var relevant for mig. I de to af tilfældene købte jeg og i de tre andre tilfælde har jeg gemt deres kontaktoplysninger til senere brug!
Hej.
Vil du så umiddelbart mene at det kunne være ganske fornuftigt at købe en liste fra CVR.dk over nyoprettede virksomheder indenfor de seneste 2 måneder, og så ringe til dem?
Selvfølgelig kategorisere, og fravælge pizzariaer o.l.