Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via telefon - HJÆLP tak ! :)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at det sidste jeg nogensinde skulle være var telefonsælger, det er et uretfærdigt job for alle parter.

Normalt er jeg et civiliseret høfligt menneske, men når man sidder i sin travle hverdag med masser af projekter og telefonen så kimer med diverse folk der mener at have lige den perfekte løsning til mig/firmaet, så føler jeg mig dybt forstyrret og chikaneret. Det er muligt at nogle af de ting folk ringer om er ganske relevante og vil også gerne høre om det, men først når jeg har tiden og ressourcerne til at tage mig af netop den sag. Derfor mails eller post, det var fint med mig og virkede det spændende, ja så gemte jeg det i en bakke under interessant.

Så jeg ville hellere starte med af finde nogle kunde emner, kigge deres hjemmesider igennem og så sende dem en pæn salgsmail hvor du oplyser at du har set deres hjemmeside og om de aldrig har tænkt på at lave disse og disse ændringer, for ud fra din erfaring vil du mene at det kunne bidrage til en mere salgsminded side og det behøver ikke at være den store investering, det er noget at folk kan forholde sig til

Hilsen Anne

Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:23

Bertil Sall:

Hej Bent

Skattekonsulenterne:
Og så er der jo os som aldrig kunne drømme om at indgå aftaler med en telefonsælger som ringer uopfordret via oplysninger købt af Danmarks Statistik o.l. Det er så forstyrrende og det grænser for mig at se til chikane. Hvorfor ikke skrive ud til folk i stedet for via alm. post ?

Jeg er også ofte ved at brække mig over telefonsælgere, men i langt de fleste tilfælde skyldes det, at deres tilgang er forkert og at de tydeligvis IKKE har gjort sig umage med at kvalificere deres liste med kundeemner, og i stedet bare ringer ud i det blå.
For eksempel er jeg inden for den seneste uge blevet ringet op af to telefonsælgere. Den ene var meget pågående og ville tale med "den ansvarlige for indkøb af elartikler i virksomheden", den anden ville gerne tale med indkøbschefen vedrørende engrospapir. Da jeg driver mit firma fra hjemadressen og IKKE er et trykkeri, kunne jeg bare meddele dem, at jeg nok ikke lige var i deres målgruppe Smile

Men gøres forarbejdet ordentligt, så er telefonfonsalg efter min vurdering både en god og effektiv måde at kontakte kundeemner på. Jeg er blevet ringet op en håndfuld gange, hvor jeg rent faktisk har vurderet, at det produkt, som telefonsælgeren tilbød, var relevant for mig. I de to af tilfældene købte jeg og i de tre andre tilfælde har jeg gemt deres kontaktoplysninger til senere brug!

Hej.

Vil du så umiddelbart mene at det kunne være ganske fornuftigt at købe en liste fra CVR.dk over nyoprettede virksomheder indenfor de seneste 2 måneder, og så ringe til dem?
Selvfølgelig kategorisere, og fravælge pizzariaer o.l.

Morten Nissen
danianet - Hjemmeside design i Århus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:41

Jeg er meget enig med Bertil og Anne, og dit forslag om at købe en liste fra CVR over nyoprettede virksomheder viser for mig at du umiddelbart ikke har forstået det Bertil skriver.   Fordi du - udover at sortere pizzariaerne fra bare vil ringe ud til alle. Dvs. du foretager overhovedet ingen selektering af om dit produkt nu også er relevant for dem du ringer ud til.- Præcist på samme måde som teleselskaberne og aviserne gør det.

Det første du kunne gøre var jo at starte med at finde ud af om de pågældende firmaer har en hjemmeside. Har de det,  og endda en fornuftig hjemmeside, har de jo alt andet lige ikke brug for dit produkt (du vil jo nok mene noget andet). Ringer du ud til dem og spørger om de har en hjemmeside så demonstrerer du jo derved at du intet kendskab har til deres virksomhed, og intet har gjort for at sætte sig ind i deres virksomhed og så er det man knalder røret på. Går du derimod fra starten ind og taler om deres hjemmeside og kommer med forslag til eventuelle tiltag vil du derimod muligvis fænge mere, men risikoen for at man knalder røret på alligevel er absolut tilstede fordi man ikke har tid til at tale med alverdens sælgere, og fordi du på forhånd er bagud 3-0 når du vælger at lave opsøgende arbejde via telefon. Så hellere henvende dig pr. mail som Anne skriver.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Skrevet kl. 14:47

Jo, jeg forstod godt hvad Bertil mente :)

Jeg omformulerede mig nok lidt forkert, burde have skrevet "Fravælge nogle fra listen, efter grundigere research".

Jeg vil egentlig også helst udsende e-mails til potentielle kunder, men er der ikke en spam lov der træder ind der?

Morten Nissen

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:59

Hej Morten

Morten Nissen:
Vil du så umiddelbart mene at det kunne være ganske fornuftigt at købe en liste fra CVR.dk over nyoprettede virksomheder indenfor de seneste 2 måneder, og så ringe til dem?
Selvfølgelig kategorisere, og fravælge pizzariaer o.l.

Hvorfor vil du indskrænke dig til nystartede virksomheder? Dit produkt er da lige så relevant for større, etablerede virksomheder!
Det du skal passe på er, som et af de tidligere indlæg påpeger, de virksomheder, hvor websiden har så lav prioritet, at de i stedet for at vælge dig får fætter Ib til at lave arbejdet for to flasker rødvin. Dem kan du bruge en masse tid på, hvorefter du står tilbage med en lang næse!
Nystartede virksomheder har oftest små budgetter og her risikerer du virkelig at brænde tid og ressourcer af på kundeemner, der i sidste ende vælger at få fætter Ib til at lave arbejdet.

Så i stedet skal du lave søgninger på brancher og virksomheder - iværksættere og etablerede virksomheder - hvor hjemmesiden kan have en direkte værdi i forhold til kundekontakt, ordrer mv.
Det gør sig for eksempel gældende for en del virksomheder inden for konsulent og rådgivningsbranchen, produktionsvirksomheder med egne produkter (altså typisk ikke underleverandørvirksomheder) mv. 

Til Anne
Du skriver at du ville skrive en salgsmail til de interessante kundeemner!
Til det vil jeg sige, at hvis der er noget, der kan pisse mig af, så er det e-mails fra virksomheder, som prøver at sælge noget til mig uden forudgående kontakt. Desuden må man ikke sende e-mails ud i det blå og til hvem som helst med salg for øje.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Skrevet kl. 15:08

Ja det kan jeg sagtens se.

Det er dælme dejligt med et andet synspunkt på sagen!

Tusind tak.

Morten Nissen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 15:14

Hej Bertil,

Jamen det viser jo bare hvor mangfoldig tilgangen til ting kan være og uanset så kan man pisse nogen af. Jeg selv personligt vil ti gange hellere modtage en mail og så åbne den, når jeg har lyst til det. Det virker for mig mere respektfuldt, end at optage ens tid i telefonen uden samtykke.

Juraen omkring forskellen på decideret salgsmails og spam, den må jeg indrømme at den kender jeg ikke. Men jeg er fra mange sider af, blevet anbefalet at henvende mig til min kundegruppe med en præsentations mail, det kan jeg måske så ikke alligevel ??

Hilsen Anne

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:22

Her er en rigtig god artikel om "Cold-calling" dvs at ringe til nogen uopfordret.
Den er på engelsk, men den inspirer virkelig, hvis man alligevel har planlagt at tage det step...
http://freelanceswitch.com/the-business-of-freelancing/freelancing-911-turn-your-business-around-with-cold-calls/

Men når det er sagt kommer et spørgsmål: er det ikke ulovligt at ringe uopfordret for at sælge noget i Danmark??

Andre forslag kunne være at få lavet nogle visitkort, som du deler rundhåndet ud af - måske er der nogen, der kender nogen, der...

Lav evt nogle Go-Cards med et tema, som er tilbagevendende hvert år f.eks. glædelig jul. Hos Go-Card får man selv 500 eksemplarer af sit kort gratis, så send de kort til potentielle kunder med en håndskreven hilsen samt nogle bemærkninger om, hvordan DIT produkt kunne forbedre deres allerede eksisterende site (hvorfor skal de smide penge efter dig, hvordan kan de forvente, at få dem igen via mere salg og lign.) Eller fortæl hvorfor det vil være en fordel at have en hjemmeside af DIN slags til folk, som ikke allerede HAR en hjemmeside... Dét trick dur selvfølgelig kun hver jul, men du kan jo også lave andre go-cards... :)

Og som der er nogle der foreslår er en e-mail måske bedre end et telefonopkald.
Kom direkte til sagen, og ja. Jeg synes bestemt du skal sætte dig MEGET ind i dine potentielle kunders behov og tilpasse dine tilbud derefter... Skriv i mailen, hvad du kan gøre for dem, hvordan det vil benefit dem, og hvad de skal give for det...

Jah - og så bare held og lykke. :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:30

Sandie Sørensen:

Men når det er sagt kommer et spørgsmål: er det ikke ulovligt at ringe uopfordret for at sælge noget i Danmark??

Det er fuldt lovligt at ringe til virksomheder for at sælge en ydelse, men at ringe og tilbyde salg af produkter eller ydelser er forbeholdt nogle ganske få brancher (dagblade og redningsservice samt forsikring så vidt jeg husker)

Sandie Sørensen:

Og som der er nogle der foreslår er en e-mail måske bedre end et telefonopkald.

Det er som man ser på det, jeg vil hellere ringes op INDEN jeg modtager materiale hvis jeg finder det værende relevant for mig.

Og så er det forøvrigt forbudt at udsende e-mails med henblik på "afsætning af en vare eller tjenesteydelse" uden forudgående aftale. (Og nej, det er ikke tilladt at sende en mail og spørge om man må sende en mail...)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:33

Hej

Det er FORBUDT at kontakte via e-mails med salg for øje, medmindre der er et eksisterende kundeforhold eller modtageren udtrykkeligt har accepteret modtagelse af e-mails. Markedsføringsloven er ganske utvetydig, se nedenstående link:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=31600#K4

Det er TILLADT for virksomheder at udføre telefonsalg til andre virksomheder, men ikke til private forbrugere (aviser, nødhjælpsorganisationer og Falck er undtaget)

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)