For en gangs skyld virker det som om jeg ikke har spildt min tid med lidt netværksarbejde
Det bliver måske frugten af det arbejde vi har lavet i Innovationsrådets iværksættergruppe som jeg er formand for. Ikke fordi jeg skal tage æren, det var desværre ikke mit forslag selvom det er godt! Det offentlige skal øremærke indkøb
Et stort politisk flertal støtter forslag om, at den offentlige sektor skal placere 2,5 pct. af sine indkøb hos iværksættere. Iværksættere kan så småt begynde at glæde sig til, at de bliver sikret ordrer for tre-fire mia. kr. om året fra offentlige virksomheder og institutioner. Der er således stor politisk opbakning til et nyt forslag om, at indkøberne i den offentlige sektor skal lægge 2,5 pct. af deres ordrer hos iværksættervirksomheder. [Det offentlige køber hvert år varer og serviceydelser for 100-150 mia. kr. hos private leveran-dører, så hvis forslaget realiseres, vil det få enorm betydning for mange iværksætteres økonomi.[ Forslaget kommer, som beskrevet i ErhvervsBladet i går, fra en arbejdsgruppe under regeringens Innovationsråd med iværksætteren Martin Thorborg i spidsen. Gruppen har ladet sig inspirere fra USA, hvor man har en lignende ordning, som sikrer mange iværksættere et salg, der fyrer kraftigt op under udviklingen. |
For en gangs skyld
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Først skulle vi have det på bordet, så kan embedsmændnede altid få den slags ting på plads senere. Dbh Martin |
|
Findes der en opgørelse over, hvor mange % det offentlige i dag lægger hos iværksættere. Det skulle jo nødig blive et blålys eller endnu værre en forværring.
mvh Hans |
Men det jeg tror vil ske er, at det offentlige kan tage nogle flere chancer. I da bliver man nok sat i kosteskabet hvis man kvajer sig ved ikke at "købe IBM" og nu kan man bedre dække sig ind under at man jo skal handle med den lille købmand. Det vil forhåbentligt give lidt mere vovemod. Dbh Martin |
Tak det skal jeg gøre Dbh Martin |
Det ville som Hans er inde på have været interessant at se en opgørelse eller anden form for statistik over hvordan det forholder sig i dag. |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)