Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fiktivt firma Ikke eksisterende CVR nr. Handler og betaler ikke. Hvad gør man?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Overskriften siger måske noget af det. Men det er ikke altid nemt at lave en rammende overskrift.

Her er problem stillingen kort fortalt.

En kunde henvendersig og udgiver sig for at være en virksomhed/firma (meget veltalende, og fatter ikke mistanke. Naivt måske?). Der bliver efterfølgende afgivet bestilling på 22.000 hardware på faktura. Kunden betaler efterfølgende ikke pengene, og finder ud af at det oplyste CVR nr slet ikke eksistere, og firma navn er et han har opfundet. Personen er åbenbart ikke klogere end at han har brugt sin egen adresse og telefon nr så har haft kontakt til ham. Han påstår stadig at han har firmaet samt CVR nr og at han vil betale. Men intet af det passer.

Hvordan gør jeg det her bedst,hurtigst og ikke minds billigst?.

Tilføjelse i forhold til svarene:

Hverken firma navn eller CVR findes via CVR.dk eller Skat.dk

Han har derfor angivet falsk firma navn Aps og CVR nr.

Og set i lyset af dette mener jeg ikke at et brev med "trusler" er tilstrækkeligt. Der er flere forhold såsom informationerne som gjorde at han fik kredit som også er løgn historier, Eks arbejds partnere, referancer og reklamer på hans hjemmeside. Tror denne mand er lyst løgner og frygter lidt at der er flere som er eller komme i klemme hos ham. Så det er den "grove" vej jeg vil gå.

Så igen. Den rigtige måde er?. Og er der nogle som har gjort sig de samme erfaringer?

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:34

2-3 skriftlige rykkere og inkasso.

Hvis du er sikker på, at han har givet sig ud for at være et firma på falsk baggrund, er jeg overbevist om at du også kan politianmelde ham, men jeg ville nok rådføre mig med en advokat, hvis ikke rykkere og inkasso hjælper.
Hvis du kun skal have rådgivning og ikke skal have en advokat til at føre sag, så kan det godt betale sig for et beløb på 22.000 kr.

Som du sikkert allerede har overvejet, så bør du nok fremover overveje din kredit procedure.

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Skrevet kl. 15:37

Jamen jeg er sikker på at det er svindel. Det tager jo ikke mange sekunder (ved jeg nu) at tjekke både firma navn og cvr nr. Og intet af det oplyste findes.

Og ja. En anden kredit procedure er indført :)

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:05

Hvordan kontrollerer du informationerne? Jeg er med jævne mellemrum ude for, at et CVR-nummer ikke kan findes på cvr.dk, men dukker op ved en søgning på Skats tastselv-service. Undersøg det derfor også her.

Er du sikker på, at firmaet ikke findes, så er jeg enig med Allan - rykkere og inkasso. Mange bliver skræmt ved udsigten til inkasso, RKI osv., og betaler når de får sidste rykker.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:10

Hvis du er sikker på firmaet ik findes (check op med Skat først evt...) så send køber et brev hvori du gør klart at falder beløbet ik som aftalt inden xx.xx.2009 vil du videre give informationerne til Skat samt indgive en politianmeldelse (om det hedder dokumentfalsk eller hva aner jeg intet om, men det er totalt ulovligt).

Vi har selv kørt et par sager af samme stil og sjovt nok har alle betalt da politiet blev nævnt.

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Skrevet kl. 17:08

Hverken firma navn eller CVR findes via CVR.dk eller Skat.dk

Han har derfor angivet falsk firma navn Aps og CVR nr.

Og set i lyset af dette mener jeg ikke at et brev med "trusler" er tilstrækkeligt. Der er flere forhold såsom informationerne som gjorde at han fik kredit som også er løgn historier, Eks arbejds partnere, referancer og reklamer på hans hjemmeside. Tror denne mand er lyst løgner og frygter lidt at der er flere som er eller komme i klemme hos ham. Så det er den "grove" vej jeg vil gå.

Så igen. Den rigtige måde er?. Og er der nogle som har gjort sig de samme erfaringer?

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:18

Hej

Følg de gode råd du har fået her i tråden med advokat, rykker, inkasso, evt. skat og politi.

Bare fordi han er en "fidusmager", behøver du jo ikke synke ned på samme niveau, men derimod burde du køre det "efter bogen" så du står stærkest muligt i en evt. følgende retssag.

Venligst

René Buch

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Skrevet kl. 17:55

Det var nu også politi,skat, sleskabstyrrelsen mm jeg havde i tankerne, og ikke et "pænt" brev til ham. Og samtidig stikke en føler ud efter erfaringer gjort med ligende sager.

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:57

Problemet for dig kan være at vedkommende er stråmand for andre, bistandsklient, at hardware er forsvundet og at du aldrig ser pengene. jeg ville sarte med at ringe til politiet og forhøre mig lidt om der er grundlag for anmeldelse, men det får du ingen penge ud af. herudover har du kun den tunge vej at sende en rykker og indgive en stævning/betalingspåkrav. Læs min blog herom hvordan du formulere det præcist..

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Skrevet kl. 15:17

Tak for svar.

Det må da tangere svindel/forfalskning af en slags. Da der bevist er opgivet/handlet i og med Firma navn og CVR Nr som ikke eksistere. Selv ved kontakt med kunden fastholder han at have firma og cvr samt at han har/vil betale alt afhængig af hvornår jeg får kontakt til ham.

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)