Hvilket system er det bedste til en forening med næsten 1000 medlemmer? Medlemmerne skal kunne opføres i en intern medlemsdatabase, de skal stå i en offentlig database som man kan søge i og der skal de selv kunne skrive ekstra materiale om sig selv.
Admin skal kunne lave udtræk af medlemsdatabasen nemt og det skal være forskellige sider med opslag om lokaler, jobs osv - evt som medlemmerne selv skriver.
Systemet skal kunne håndtere at nogle medlemmer som f.eks. bestyrelsen skal have adgang til noget og andre til noget andet. Der skal være en godt forum a la PhPbb2.
Ikke mindst skal systemet kunne laves så det er meget overskueligt for de medlemmer som er oppe i årene og ikke er så IT kyndige.
Jeg har selv for noget tid siden søgt lige efter det samme, jeg fandt en del foreningsprogrammer via google men syntes ikke helt de var gode nok, eller at de var for dyrer at benytte. Jeg savner stadigvæk en passende løsning til den lille forening jeg er formand for. Sig endelig til hvis du finder noget brugbart.
Det kan laves med et CMS som Joomla og et forum modul. Der findes over 4500 moduler der kan tilføjes, så der er en del muligheder for at udbygge siden.
Men er Joomla det bedste til netop dette? Kan det de ting jeg omtaler? Kan Vigs foreningsprogram? Jeg kan ikke lige se om nogen af dem kan de ting jeg nævner udover forum? Det er jo lidt specielt at skulle have en medlemsdatabase hvor medlemmerne skal stå på 1-3 lister alt efter deres status...eller hvad?
Hvis du ikke finder et eksisterende system, der kan det du søger kan jeg være behjælpelig med at udvikle et skræddersyet system til dig. Det er naturligvis nogen andre priser vi så snakker om, så måske giver det ikke mening i forhold til din forening.
Jeg kender ikke lige umiddelbart til en løsning, prøv evt. den "Vig forening". Hvis du ikke finder hvad du skal bruge, kan vi udvikle et system til dig, der kan alt hvad du har behov for.
Hvis du vil have et tilbud på opgaven, er du velkommen til at skrive til mig på frederik a purplecow.dk