Min ældste dreng, Alexander på 6 år spillede WII. Et spil som blev købt fordi, det samtidigt giver motion til store og små.
Sad selv og lavede, noget meget vigtigt. Syntes jeg selv... Der lød fra den ene gang efter den anden, Ja jeg vandt, ja jeg vandt. Syntes det var fint og dog. Alexander er god til at lave WII figurer. For ikke så længe siden lavede han en af sin mor som er rødhåret og som følge deraf mild af natur (måske). Han brugte sin WII mor i bokseringen som passiv, modstander. Tænkte, det kunne en psykolog for meget navlepilleri til at gå med. Syntes måske også det var lige kreativt nok. Men ventede til han havde slået hende i gulvet. Herefter fortalte jeg ham, at havde alså kun en mor og jeg faktisk også holdt af hende. Så var det slut og han har ikke lavet det stunt siden.
Ja jeg vandt lyder det igen. hummm Far jeg spille lige for dig. Så kan du også vinde. WHAT
Se nu blev jeg først nysgerrig. Hvad mente drengen med at vinde og hvorfor tror han ikke hans far vinder noget.
Simpelt for en en dreng på 6 år betyder det at VINDE, at man når MÅLET. Vupti og man sætter straks et nyt. Far, jeg vandt..
Nu spille vi WII-tennis på samme hold, ved hver en lejlighed så vi sammen kan VINDE.
Når jeg idag sidder med en bøvlet opgave. Siger jeg til mig selv. JEG VIL VINDE |
Godt skrevet. Og meget eftertænksomt. Man kan altid lære noget nyt. "også fra børn"
/madsen