Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.daniaweb.dk - hvad mener du?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har brug for feedback omkring min hjemmeside www.daniaweb.dk.
daniaweb er et lille webbureau, belligende i Viby J, ved Århus.
Firmaet har kun én ansat, og det er mig :)

Jeg har udviklet mit eget CMS system, CIF CMS, som jeg gerne vil have ud på markedet.
Da CMS systemet, endnu ikke har så mange funktionaliteter, er min primære målgruppe, små- og mellemstore virksomheder.

Jeg har lidt erfaret at der ligger temmelig mange webbureauer i- og omkring Århus, så jeg vil gerne virke en tand mere troværdig end mine konkurrenter.

Jeg ønsker at fremstå (og være selvf.) prisbillig, professionel, effektiv og hurtig. - det er mange, det ved jeg :)

Det jeg gerne vil vide er:

• Førstehåndsindtryk
  • Umiddelbar vurdéring før og efter at have læst lidt mere på tingene
  • Prissætning (er priser helt i vejret når jeg gerne vil virke prisbillig - dog heller ikke for billig da jeg ikke ønsker at virke som en amatør)
  • Brugervenlighed i forhold til de forskellige services (jeg kan ikke helt finde ud af om jeg lidt tager for givet, at folk i forvejen ved hvad et CMS system er).
  • Opsætning af hjemmesiden (bør jeg have flere "Ring mig op / få et gratis tilbud, o.l. i højre side)
  • Fanger siden modtagerens interesse?
  • Andet som du mener kunne være relavant, jeg kunne forbedre, slette eller oprette.

Jeg vil blive glad for en hvilken som helst feedback.

På forhånd, tusind tak!

Morten Nissen
danianet - Hjemmeside design i Århus

Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Skrevet kl. 00:26

Jeg kunne forøvrigt også godt tænke mig at vide hvad i mener om opsætningen af referencer. (ikke når i vælger den enkelte reference, men når i ser alle referencer, - eller... begge)
Virker det for tomt, da der kun er 2 referencer, og hvad kan jeg evt. sætte ind sammen med?

Morten Nissen

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 02:20

• Førstehåndsindtryk

Tjoh... lidt svært at definere. Jeg fik med det samme følelsen af et sofwarefirma (ved ikke hvad der er, men det er måske opsætningen). Jeg synes faktisk det var ok pænt. Du har de kontaktflader der skal til for at formidle dine informationer godt. 

• Umiddelbar vurdéring før og efter at have læst lidt mere på tingene

Det ændrede sig ikke rigtigt, andet end jeg, miljøskadet som jeg er, har en vis mistillid til dit produkt (bare rolig - jeg uddyber)

• Prissætning (er priser helt i vejret når jeg gerne vil virke prisbillig - dog heller ikke for billig da jeg ikke ønsker at virke som en amatør)

Jeg synes ikke det er helt hend i vejret, men jeg tror du får nogle problemer med at få det solgt (i større skala)

• Brugervenlighed i forhold til de forskellige services (jeg kan ikke helt finde ud af om jeg lidt tager for givet, at folk i forvejen ved hvad et CMS system er).

Umiddelbart kunne jeg godt efterspørge at du brugte links fra oversigten over moduler til indholdet af disse moduler. Jeg savner reelt set også eksempler på hvad de enkelte moduler kan - uden at skulle skrive til dig først. 

• Opsætning af hjemmesiden (bør jeg have flere "Ring mig op / få et gratis tilbud, o.l. i højre side)

Jeg faldt ikke over et sådant tilbud i min gennengang (det betyder ikke det ikke har været der, jeg har bare ikke bemærket det) - så ja. 

• Fanger siden modtagerens interesse?

Mig som modtager - Nej, ikke andet end jeg gerne vil vide hvordan du tænker på at konkurrere

• Andet som du mener kunne være relavant, jeg kunne forbedre, slette eller oprette.

Jeg synes du hiver en ok præsentation frem, og ok information også.. så nej ikke ummiddelbart. 

DOG

Vil jeg meget gerne høre fra dig, om du har gjort dig tanker om hvor rigtigt store kræfter du er oppe imod. Jeg mener CMS var noget der var nyt og stort for 6-7 år siden, men i dag er det stort set integreret i en hvilken som helst løsning. Du skal derfor ikke kun sælge CMS, du skal sælge hjemmesider

Du har mega konkurrence fra open source (OS) fronten, hvor jeg faktisk synes af tendenserne peger imod at de bliver de mest gængse løsninger, også blandt de helt store hjemmesider. Der handler det bare om at modulere ud fra det gængse OS struktur. Disse har jo 100 gange flere funktionaliteter og muligheder end din. 

Jeg siger ikke det er umuligt, men har du gjort dig tanker om hvem du skal sælge dit produkt til, hvor store chancer du har, og hvordan du evt. kommunikere med den målgruppe?

Jeg kan se en niche for dig der hedder små og mellemstore virksomheder med brug for en mindre avanceret hjemmeside, men her snakker vi så at det du skal sælge på er design og pris, og da personer med bare lille indsigt i internettet kan sætte en mere tunktionel hjemmeside op - gratis, så kræver det at du gør dig skarp i din målgruppe. Du skal finde dem der ikke gider selv bakse med en løsning, og du skal gøre dig billigere end dem som tager et OS og designer ud fra den skabelon.  ---- Med den målgruppe skal du altså kritte skoene og satse mindst ligeså meget offline som online, fordi du kan formentlig kapre flere kunder ved opsøgende arbejde end du kan ved at folk selv finder dig. Det kommer selvfølgelig an på hvor stor en SEO guru du er :)

Nå det var lidt at tygge på, men glæder mig til at høre dine tanker om mit indlæg

Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Skrevet kl. 08:45

Hej Karsten, og tusind tak for den lange "anmeldelse". Smile
Det er dejligt med et helt andet syn på sagen!

Det var en go' idé med et eksempel på modulerne. Jeg overvejer faktisk lidt at køre et billedslideshow, med eksempler.
Men som du siger med eksempler på hvad de kan, så er der faktisk en gratis demonstration.

Som du siger, står jeg overfor en stor udfordring.
Der er efterhånden pænt mange mellem- og meget store CMS systemer, alá dynamicweb, og det er her jeg vil falde fra.
Jeg forstår også hvad du mener omkring OS CMS. - her vil jeg dog hellere udskille mig fra mængden og vise at jeg har rent faktisk selv udviklet et produkt som jeg mener kan sælge, og vedligeholde hjemmesiden bedste muligt.
Jeg arbejdede for et par år siden meget med osCommerce og jeg var meget imponeret over alle funktionaliteterne. - indtil jeg kom til at skulle redigére i designet. - for det var dælme en tidsrøver :) Hehe.
Så jeg mener lidt at jeg gerne vil have et målrettet CMS (der dog koster lidt), og så bruge langt mindre tid på det samme design (uden nogen forringelse).

Derfor som et lidt klattet og yderst kort svar:
Jeg vil helst gøre mig så unik som mulig i forhold til mine konkurrenter. Da min primære målgruppe er små- eller mellemstore virksomheder, og typisk nystartede med forretning (frisørerer, køreskoler o.l.) tror jeg også at det er vigtigt at udvikle CMS systemet direkte imod den målgruppe.
Jeg er derfor ved at lave moduler som bl.a. onlinebooking og SMS. (selvfølgelig til at køre dem sammen) - som jeg efter kort research, ikke mener at særlig mange andre kan tilbyde.

Så tusind tak fordi du tog dig tid :)

Er der andre der kan byde ind med feedback?

Morten Nissen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)