Hej alle Amino'er. Jeg står med et lille problem, i min virksomhed, med en kunde. Jeg vil herunder forklare problemet, og håber selvfølgelig at der er nogen som kan hjælpe mig lidt. Lad os nu sige at : min kunde har booket et band via. mit firma, og derefter sender vi personen en kontrakt som skal underskrives og returneres hvilket aldrig er blevet gjort. Også da vi følger op på sagen og spørg om det skal blive godt med et bandet, siger de at de har sendt en mail om at de ikke skal bruge bandet alligevel, men de kan ikke fremskaffe den fordi deres computer har været nede. Så mit spørgsmål lyder på om en mail bekræftigelse er nok, eller om der rent juridisk skal en kontrakt til før dette er bindende. På forhånd tak for hjælpen!:) |
Hvis du har fremsendt en kontrakt til underskrift, som så ikke er blevet returneret må man formode at det ikke er nok med den første mail om at de gerne vil booke bandet.
Hvorfor skulle du ellers fremsende en kontrakt, hvis du mente at en mail om at de gerne vil booke bandet?
Jeg vil umiddelbart mene du står med en ringe sag for at fastholde kunden på aftalen, når du netop har fremsendt kontrakt til underskrift, men ikke modtaget den retur.
Som kunde ville jeg ikke forvente at der var en aftale i så fald, hvorimod jeg ville have forventet det hvis der var fremsendt en bekræftelse på bestillingen pr. e-mail i stedet for en kontrakt.