Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg røvkeder mig

Side 4 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hvis man gennemfører en uddannelse for andres skyld eller "for at have noget at falde tilbage på" så er man sgu for langt ude..

Ja, eller også har man bare lyttet for meget på det næsten enstemmige kor af politikere, skolelærere, pædagoger og alle de andre "kloge", der prædiker netop den sang

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er iværksættere der har klaret sig godt uden uddannelse. Det betyder i midlertid ikke at man nødvendigvis selv vil blive en af disse. Dem, der ikke har klaret det og i dag arbejder i et ufaglært job er selvsagt ikke på Amino.

Jeg synes i er lidt for hurtige med eksemplerne som jo lige så godt kunne være at 'Jokeren har taget stoffer og været alkoholiker - og han har klaret sig godt' samt 'Tante Oda er 100 år og stadig frisk selvom hun ryger 2 pakker om dagen'. Det siger intet om hvordan Simon klarer sig hvis han gør det samme.

Hvis han dropper sin uddannelse fordi man har vundet x-factor eller har et bedre projekt er det en ting. Hvis Simon dropper sin uddannelse fordi man keder sig og synes matematik er svært er det en anden. "Quit når der bliver lidt modgang" synes budskabet at være og hvorfor skulle det kun gælde ved uddannelse? Hvad med iværksætteriet - bare quit hvis du ikke gider. Hvad angår Martin og Mikkels seneste kommentar, så er der naturligvis ting der kan gøre det formålsløst at blive på maskinmekanikeruddannelsen, hvis Simon aldrig vil være maskinmekaniker eller noget der ligner.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 18:04

Mikkel deMib Svendsen:
Ja, eller også har man bare lyttet for meget på det næsten enstemmige kor af politikere, skolelærere, pædagoger og alle de andre "kloge", der prædiker netop den sang

Typisk dansk jantelov.

Politifolk, pædagoger, skolelærere, piloter, jurister, læger og den slags skal tvinges gennem et formelt uddannelsessystem, selvom de bare kan lære det hele på nettet.

;-)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:10

udvikler

Hmm jeg vil da mene du selv ligger under for janteloven med dette udsagn "Dem, der ikke har klaret det og i dag arbejder i et ufaglært job er selvsagt ikke på Amino." Der er med sikkerhed mange af disse på amino, der drømmer om at rykke sig fri og blive egen herre i egen forretning.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:27

Martin Thorborg:
Jeg ved ikke en skid om computere og det går da meget godt.

Dit erhverv er jo heller ikke computere?? Computere er et redskab for dig, som heldigvis er lette at lære og forstå.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:31

udvikler:

Der er iværksættere der har klaret sig godt uden uddannelse. Det betyder i midlertid ikke at man nødvendigvis selv vil blive en af disse. Dem, der ikke har klaret det og i dag arbejder i et ufaglært job er selvsagt ikke på Amino.

Jeg synes i er lidt for hurtige med eksemplerne som jo lige så godt kunne være at 'Jokeren har taget stoffer og været alkoholiker - og han har klaret sig godt' samt 'Tante Oda er 100 år og stadig frisk selvom hun ryger 2 pakker om dagen'. Det siger intet om hvordan Simon klarer sig hvis han gør det samme.

Hvis han dropper sin uddannelse fordi man har vundet x-factor eller har et bedre projekt er det en ting. Hvis Simon dropper sin uddannelse fordi man keder sig og synes matematik er svært er det en anden. "Quit når der bliver lidt modgang" synes budskabet at være og hvorfor skulle det kun gælde ved uddannelse? Hvad med iværksætteriet - bare quit hvis du ikke gider. Hvad angår Martin og Mikkels seneste kommentar, så er der naturligvis ting der kan gøre det formålsløst at blive på maskinmekanikeruddannelsen, hvis Simon aldrig vil være maskinmekaniker eller noget der ligner.

Jo men hvorfor tage chancen og risikere at spilde 3-4 gode år af ens liv med noget man ikke vil. Nej, det er langt sikrere at lave noget man er glad for, det bliver til meget mere i længden..

Dbh Martin

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 18:41

udvikler

Jeg kan godt forstå hvad du mener. Jeg har dog en meget bred viden og er utrolig god til at lære det jeg behøver selv, jeg kan sætte mig ned og gennemterpe det jeg gerne vil vide mere om. Jeg er også fantastisk til at udnytte andres kvaliteter og ikke tro at jeg selv skal kunne alting. Utrolig service mindet. Gåpåmod. Jeg er den eneste i en mindre "iværksætter kreds" (venner som jeg snakker med om iværksætter ideer) som faktisk konkret får nogle ideer der kan være mulighed i, og bygger videre, undersøger og betaler/prøver mig frem. Absolut den eneste af os 4-5 stykker vi er der har brugt penge i mine ideer.

Min hjerne har aldrig gået i stå.. Jeg havde tanken om den mobile mp3 afspiller som dewalt og Makita er begyndt og lave 1,5 år før den var i butikkerne og blev vist på gomorgen danmark "sensation". Jeg havde bygget en prototype der stod og spillede på stranden. På det tidspunkt skulle jeg vide noget om printplader og batterier, jeg kunne det med batterierne, men kunne ikke det med printplader, men hvem andre end radiotekninkere og diplomingeniører kan det? Forrige gang handlede ideen om et legeredskab som der er stort potentiale i. Her lavede jeg 1 ting selv, fik lavet en prototype og udspurgt et metalværksted. Lige gyldigt hvad vil en iværksætter vel støde ind i en masse han ikke kan.

Det er jo så forskelligt og jeg kan bare ikke se hvad jeg skal med alle mulige små regnstykker jeg nok aldrig i verden vil støde ind i igen. Kender 2 andre maskinmestre, de fik 13 i bachelor den ene er skolelærer på min skole den anden har et arb hvor han sidder på røven og arbejder for andre hele dagen ;( jeg vil ALDRIG arbejde for andre.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 18:43

Hr. Buch:
Hmm jeg vil da mene du selv ligger under for janteloven med dette udsagn "Dem, der ikke har klaret det og i dag arbejder i et ufaglært job er selvsagt ikke på Amino." Der er med sikkerhed mange af disse på amino, der drømmer om at rykke sig fri og blive egen herre i egen forretning.

Hej Buch

Jeg er enig med dig i, at der sikkert er mange som drømmer og følger med på Amino, men der er ikke postet et eneste indlæg i tråden fra en person der forsøgte sig som ufaglært iværksætter og fejlede. Disse folk findes naturligvis, men har nok sværere ved at række hånden op end nogle af de mere succesfulde som allerede har gjort det ;-)

Selv har jeg været ufaglært iværksætter. Det gør naturligvis nogle ting langt sværere, tænk f.eks. blot på banken. "Ok, du vil åbne en bager. Du er ikke uddannet bager".

Angående jantelov, så ved jeg ikke hvad du mener men det beror måske på en misforståelse? 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 19:00

Hej Martin

Martin Thorborg:
Jo men hvorfor tage chancen og risikere at spilde 3-4 gode år af ens liv med noget man ikke vil. Nej, det er langt sikrere at lave noget man er glad for, det bliver til meget mere i længden..

Nu skriver Simon jo ikke, at han ikke vil være maskinmekaniker men bare at matematik er kedeligt og han ikke gider. Jeg checkede i øvrigt lige i din bog og du har jo selv taget HF i bl.a. matematik. Det fortryder du vel ikke, for du har garanteret brugt det til noget? 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 19:15

Det er jo heller ikke kun matematik vel. Der er matematik, fysik, kedellære, motorlære el osv. El delen alene giver et autoriseret el certifikat, det er mere end hvad en 4 årig elektrikker udd giver og de får det muligvis aldrig. Så Niksen, det handler skut kun om matematik, det er næsten den mindste del. Men jeg skal ikke brokke mig, det er mig selv der har kastet mig ud i det!!!

Side 4 ud af 9 (84 indlæg)