Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame for sig selv på bedst mulig vis

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som overskriftes viser, så vil jeg høre hvordan man laver god men billig reklame for sig selv.

Jeg er fotograf og syntes virkelig at det er tamt for tiden med bryllupper. Der er halvt så mange som sidste år. Jeg er inde på bryllupsklar.dk men der sker intet trods deres mange brugere.

Her ud over har jeg en bette netbiks med brudekjoler og gallakjoler. Men jeg ved ikke hvor man reklamere henne og hvordan man bedst muligt promovere sig.

Hvad gør I?

/Stine

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:06

Hej Stine. 

Jeg synes du har nogle flotte billeder. Det må have taget en del tid at redigere :)

Hvor får du dine kunder fra nu, mest. Nettet eller kontakter ?

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 15:07

Lige mht bryllupper.. så har jeg erfaret at det er MEGET med word of mouth. Der er SÅ mange om buddet at det er helt fjollet. Bryllupsklar er jo en jungle.

Udover det.. så kan man måske henvende sig til diverse butikker i byen som har med bryllupper at gøre.. evt vise dem dit arbejde og høre om de tillader at du måske hænger noget reklame op hos dem eller i deres magasin/blad/butik osv?

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 15:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine.

Tjae... i disse tider er det ikke let. Smile

Mht. din bette netbiks har jeg været inde på dit site og lede efter den. Hvis det er den der hedder www.smukkekjoler.dk vil jeg foreslå at du i første omgang får websitet lagt op... Jeg får en side med "Ups! Dette link er tilsyneladende beskadiget" op.

Jeg ville overveje at joine forskellige netværk, hvis jeg var dig. Der gives nu engang en del ordre i egne netværk. :-)

Mht. din kjolebutik tror jeg med fordel at du kan annoncere i JCI (Junior Chamber International)'s medlemsblad "Fremtidens Leder". Det udgives 7 gange om året og er ikke forfærdeligt dyrt. Det udkommer til omkring 1500 medlemmer og da der er gallafester på alle kongresser (to i DK to i udlandet hvert år), så er der et stort behov blandt medlemmerne for gallatøj - og det kan være svært at finde til en overskuelig penge.
JCI kan kontaktes via www.jci.dk

Pøj pøj med det,
Pouline

Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 15:10

Tusind tak :)

Ja det tager nemt 15-25 timer at lave redigering på en opgave, men jeg elsker virkelig det jeg laver og kan sagtens bruge mange timer på at finpudse på billederne.

Mine kunder kommer faktisk fordi de har hørt godt om mig fra andre fotografer og andre som har været hos mig - altså af omtale, hvilket jo er helt fantastisk.

Eller så har jeg lidt reklame hist og her. Men det er ikke det store.

Jeg har overvejet at ligge lidt visitkort rundt omkring i butikker - men jeg er faktisk ret genert og vil nok have lidt svært ved at gå ind og sige "Hej, må jeg have lov at ligge en stak kort hos jer"

Men ideer modtaget med kyshånd :)

Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 15:13

Ja, det er ikke nemt. Men som jeg skrev til jan så kommer mange af mine kunder via anbefalinger. Faktisk er der rigtig mange anbefalinger fra andre fotografer - det er simpelthen bare så fantastisk :)

Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 15:15

TUSIND tak skal du have for dit indlæg :) Det lyder virkelig spændene, det vil jeg lige prøve.

Min kjolebiks hedder www.SmukkeKjoler.com - så den er oppe at køre og det går stille og roligt fremad :) Jeg vil lige prøve det link du sendte mig, for det lyder altså bare rigtig godt :)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:16

Hej Stine

Som udgangspunkt tror jeg også mest på opsøgende arbejde. Tag din fotomappe under armen, med dertilhørende flyer eller visitkort, og kom i gang. 

Men dermed ikke sagt du skal være så anonym som du er på nettet. Lavede lige et hurtigt kig, og du kan gøre rigtigt meget for at få flere til at finde dig via søgemaskiner osv. 

Det vigtigste er jo at du elsker det du laver, resten skal der arbejdes hårdt for!

-Karsten

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:18

Hej Stine,

Du kan overveje nogle samarbejder med andre leverandører af bryllupsrelaterede produkter, hvis det primært er bryllupsfotos, du vil satse på. F.eks. at bageren af bryllupskager anbefaler sig og du anbefaler ham. I er jo ikke konkurrenter og kan få fin glæde af at henvise kunder til hinanden.

Mht. din webshop, så kan du f.eks. bruge Google Adwords til at reklamere for den. Der er tekstreklamer på Google-søgninger, hvor du betaler pr. klik fra en besøgende. Men der er dog stor konkurrence på kjolerelaterede ord, så priserne er nok halvhøje, og Adwords skal bruges med omtanke, hvis der skal være økonomi i det.

Ellers kan du få optimeret din webshop, så den får gode placeringer på udvalgte søgeord i Google. Det er effektivt, men tager tid og ressourcer.

Jeg ved ikke, om søgeoptimering og Adwords hører hjemme i kategorien "billig reklame", men det er i hvert fald to meget effektive måder at skaffe besøgende til en webshop.

Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 15:19

Mit navn er meget brugt på nettet og der er mange sider med mig. Men søger men efter en fotograf i århus ligger jeg nok ikke øverst på listen, men kan man godt komme højt op uden at det koster en halv arm?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)