Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel om Facebook

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Forbrugerrådet har lavet 15 råd om brug af Facebook.

De 15 råd er her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/05/180731.htm?rss=true

Nogle af dem er rigtig fine, men der er godt nok også nogle snerpede og direkte idiotiske råd imellem:

F.eks.:

Brug ikke dit fulde navn. Brug i stedet kun fornavn, eller undlad dit mellemnavn. Vil du være på den sikre side, så brug et alias fx et kælenavn.
Hvordan er det så lige, mine gamle klassekammerater skal finde mig? De ved s'gu da ikke at jeg kalder mig Fnullergøj nu, vel?

Opgiv ikke dine kontaktinformationer fx adresse og telefonnummer på din profil.
Hvad er risikonen? Risikerer jeg, at der kommer en grim mand med en kølle, fordi han har læst, at jeg har banket ham i GeoChallenge? Eller endnu værre - måske bliver jeg kontaktet af en kunde...
Klag til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med Facebooks vilkår eller ikke får svar på din klage hos Facebook.
Nej, nej, nej. Gå din vej, hvis du er utilfreds med vilkårene. Klag til Datatilsynet, hvis du opdager noget ulovligt, og lad så de fine datatilsynere passe den seriøse del af deres arbejde.
Slet din Facebook profil.
Det var godt nok noget af et råd at give... Er det virkelig Forbrugerrådets opgave at forsøge at lukke et populært medie? - Well - Held og lykke, Forbrugerråd.
mvh Hans
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

He, jeg studsede også over de råd, som du fremhæver. De ved jo også godt selv, at det ikke altsammen er lige brugbart.

"Nogle råd begrænser selvfølgelig en del af hele Facebook-idéen", skriver de selv i deres indledning. No shit, Sherlock!

Hvis jeg skulle udgive min egen private version af en guide ville den bestå af noget i retning af følgende to punkter:

1) Skriv eller læg intet på Facebook, som du ville få problemer ved at skrive eller sætte op på en opslagstavle i den lokale brugs.

2) Sæt dine indstillinger for Privacy, som det passer bedst til dig. Brug f.eks. denne guide til privatliv på Facebook fra Lars Bamgaard Nielsen på Nettendenser.dk.

3) Tænk dig om, før du klikker på ting. Ganske på resten af nettet og i mails i din inbox.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:16

Enig...

Kæft de koger med nogle af deres råd...

Er også lidt forundret over den her:

• Lad dig ikke lokke af annoncerne.

Kommer forbrugerrådet også snart med en guide til hvordan man bedst lukker øjene under tv2 reklamer?

Mvh den sure facebook annoncør..

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:30
Morsomt. Hvorfor bruge tid og energi på at lave 15 råd, når deres generelle budskab bare er at lade være med at bruge det dersens voldsomt farlige Facebook?

De er nok bare kede af at Facebook tager deres arbejde, i stedet for at klage til Forbrugerrådet laver folk protestgrupper på Facebook :)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:49

Handler det ikke om at man i det her land konstant klamrer sig op af fortrolighed, tavshedspligt, forbliv anonym mv. samtidig med at Danmarks Statistik rask væk sælger CVR-oplysninger m.v. til bureauer så vi alle kan blive bebyrdet med alverdens henvendelser om at vi skal købe eller tegne abonnement på det ene og det andet. Big Smile

Hvis ens virke på Facebook, som det er tilfældet for mit vedkommende, er at skabe netværk, herunder også faglige netværk og ikke mindst måske kontakter til potientielle medarbejdere så er man naturligvis åben med fuldt navn osv. selvom man iøvrigt mener det er pop, og en pestilens (resten af familien bruger en del tid på "pet" .  Vil man derimod ikke have sit navn frem og bare være skjult så bør man vel overveje om man overhovedet skal bruge facebook. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den med ikke at klikke på annoncer, det er dog den latterligste. Hvad fanden bilder de sig egentlig ind...
Sådan en omgang hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, småbørnspædagoger og socialdemokrater.. Og en del til som ikke hører sig hjemme på et pænt forum.. ;-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:53

Haha, denne tråd er aftenens griner, men jeg fatter heller ikke hvorfor forbrugerrådet er på banen omkring Facebook. De burde koncentrere sig om Nigeria-mails og meget andet!

God herlig weekend allesammen!

Flemming

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 21:59

Nogen gange skal de altså bare holde deres mund :). nogen gange udtaler de sig om noget de mildelst talt ikke fatter brik af :).

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:07

Martin Thorborg:

Den med ikke at klikke på annoncer, det er dog den latterligste. Hvad fanden bilder de sig egentlig ind...
Sådan en omgang hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, småbørnspædagoger og socialdemokrater.. Og en del til som ikke hører sig hjemme på et pænt forum.. ;-)

Dbh Martin

Du har set for meget Olsen Banden Martin Big Smile 

Noget andet er at det burde være rimeligt nemt for nogle af IT nørderne her at få job hos Facebook. Det er så ustabilt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:08

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)