Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på udvikling

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

jeg er en af dem der køber internet og softwareløsninger. Gider ikke at rode med det selv.Smile

jeg kigger først på hvad firma/sælger kan på hjemmeside. Derefter er det vigtigt at jeg finder tryghed i at samtale med personen og derigennem fornemme om sælger nu også kan det jeg ønsker.

prismæssigt vil jeg være bekymret hvis jeg fik et tilbud på 200 kr. og sige nej tak hvis den ligger over 750 incl. moms

Hilsen Pia

de bedste hilsner Pia Lund-Nielsen

www.move1-konsulent.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

jeg er en af dem der køber internet og softwareløsninger. Gider ikke at rode med det selv.Smile

jeg kigger først på hvad firma/sælger kan på hjemmeside. Derefter er det vigtigt at jeg finder tryghed i at samtale med personen og derigennem fornemme om sælger nu også kan det jeg ønsker.

prismæssigt vil jeg være bekymret hvis jeg fik et tilbud på 200 kr. og sige nej tak hvis den ligger over 750 incl. moms

Hilsen Pia

de bedste hilsner Pia Lund-Nielsen

www.move1-konsulent.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er tror det er vigtigt at skelne imellem de forskellige opgaver, som jeg ser det kan de inddeles i opsætningsopgaver og programmeringsopgaver. Hvor opsætningsopgaver primært handler om at lave et design og sætte det op i html (evt. med et CMS). Programmeringsopgaver derimod indeholder primært aktiviteter som udarbejdelse af database design, kodning af forretningslogik, etc og samt andre af de aktiviter som har karakter af egentlig udvikling.

Idag kan opsætningsopgaver kræver opsætningsopgaver, relativt få kompetencer. Jeg vil faktisk tro, man på en vilkårlig ungdomsskole, kan finde en eller flere der kan løse dem. Og ja det overstiger sandsynligvis ikke deres evner, at lave valid html.

I modsætning hertil kræver en programmeringsopgave, noget mere af dem der skal udfører dem. Her varetages arbejdet af en reel udvikler, der (forhåbentligt) er trænet i at forstå kundens problemstilling og omsætte det til en applikation, der skaber værdi for kunden. Det er typisk i denne forbindelse at de forskellige it-uddannelser har deres relevans, men der findes også rigtigt mange dygtige autodidakte udviklere (De har typisk mange års praktisk erfaring).

Amino er den overvejende del af it opgaver, der ønskes løst opsætningsopgaver. Her er konkurrencen hård, og typisk meget baseret på pris. Kunderne er typisk ikke særligt erfarne, og derfor ikke så mange chancer for at gennemskue, hvilken kvalitet leverandøren leverer og derfor fokuseres på den eneste parameter de forstår nemlig pris.

Den store tragedie er efter min mening, er at langt størstedelen af de helt små sites leveres som opsætningsopgaver. Det er helt forkert, små informations sites handler ikke om teknik/opsætning, men om kommunikation. Typisk ved dem der leverer sites ikke en pind om kommunikation.

Resultat er oftest at kunderne, får et site der ligner noget der er løgn og med en tekst, der ikke just giver et indtryk af professionalisme. Men det gode ved det, er at kunden selv kan ændre teksten, så er det jo ikke teknikkeren skyld, at sitet ikke skaber den forventede værdi. Det er virkeligt, at gøre kunden en bjørnetjeneste at overtale dem til at bruge ressourcer på et cms, hvis der ikke er råd til professional hjælp til kommunikationen.

Der er heldigvis lys forude, ligesom nye applikationer, gjorde at man ikke behøves at være udvikler for at kunne leverer et CMS baseret website. Så er jeg sikker på at det ikke varer længe før der kommer applikationer, der gør at folk med fokus på kommunikation, kan leverer komplette webløsninger. Så opsætningsopgaverne bliver overflødige eller ihvertfald meget mindre i antal.

Det er selvfølgelig dårligt nyt for de forskellige opsætnings leverandører, men det er godt nyt for kunderne.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for jeres indspark. Det har været interessant at høre jeres pespektiver på tingene.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)