For at din personlige økonomi ikke vælter hvis projektet vælter (og det kan ske for selv de bedste, bare se på rejsebranchen de sidste 5 år), så vil jeg foreslå at du lave firmaet som et ApS, så din personlige økonomi ikke kommer i klemme ved forsikringssager. Hvis f.eks. en hel omgang bagage fosvinder, hvad gør du så? Hvis hotellet lukker dagen før gæsterne ankommer, hvad gør du så?
Og det bringer mig til det næste - lav en strategi for "what if" - altså beskriv alle de små og store situationer som kan ske fra kunden bestiller og de er sikkert hjemme igen og skriv ned hvad firmaets politik er for det.
Hvad med annoncering? Rejser er et meget konkurrence præget marked, hvordan vil i nå ud til potentielle kunder? Det er dyrt at annoncere og ikke alt er lige effektivt - ved du hvor og hvordan dine kunder skal finde dig? Hvad gør at du skiller dig ud fra andre selskaber som laver det samme? Hvad kan du som de ikke kan? For det er jo ultimativt det der skal sælge dine rejser.
Mht rejsegarantifonden, så ville jeg ikke "nøjes med" Amino svar, jeg ville ringe ind til dem og tage en snak med dem, så jeg var helt sikkert på at få korrekte svar :)
Og hvad nu hvis man er handicappet? Kan man så komme på jeres rejser? Hvis man er lidt handicappet? Hvis man er meget? Hvis man er allergisk kan man så bo på jeres hoteller - overfor røg, dyr, støv osv osv - du kan regne med klager, hvis du ikke oplyser eller er forberedt på sådanne spørgsmål. I Danmark har vi en tilgængelighedsordning hvor hoteller (og alle andre virksomheder) kan blive vurderet så det er nemt for kunden at se begrænsninger og muligheder.
Hjemmeside - hvordan skal den virke, hvad skal den vise kunderne, skal de kunne købe rejsen der - stort stort projekt i sig selv. Billeder, hvem tager dem?
Beskrivelser af ture på rejsemålet, hvem laver dem? Skal der være guider? Skal i have arrangerede ture for gæsterne?
Har du en forretningsplan, hvor dit mål og udviklingen for virksomheden er beskrevet, sådan at alle nuværende og fremtidige medarbejdere kender målene? Har i etiske værdier? Kunderservice standarder?
Der er MANGE MANGE ting at tage stilling til når man skal sende mennesker ud i verden :)
Mette