Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediegrafikerelev søger praktikplads

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle herinde :)

Jeg er en 20årig mediegrafikerstuderende fra teknisk skole, som desværre mangler en praktikplads her til sommer.

Jeg har efterhånden søgt meget forskelligt, men der er ikke mange der har brug for elever lige i øjeblikket.

Kender I nogle firmaer som søger mediegrafikerelever?

Venlig hilsen

Pernille Olsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:27

Hvad kan en mediegrafiker?

Fra Valby
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 12:55

Hej

Vi arbejder med grafisk design og layout, ideudvikling og fremstilling af trykte og digitale produkter (hjemmesider, magasiner, plakater osv.) i adobes programmer (Indesign, Photoshop, Dreamweaver, Illustrator og flash)

Den primære forskel på mediegrafiker uddannelsen og uddannelsen som grafisk designer, er at vi kan meget mere teknisk, inden for regler om billedbehandling og kodning.

Hvis du vil vide mere om uddannelsen er den beskrevet her: www.grafiske-uddannelse.dk

Pernille :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:27

Tak, så blev jeg lidt klogere :)

Jeg får nok brug for nogle flere dygtige front end folk til en af mine virksomheder i løbet af året - men de behøver ikke vide noget om tryksager, til gengæld skal de være skrappe til HTML, XHTML, CSS, JavaScript, AJAX og den slags. Så det er nok ikke helt rigtigt for en mediegrafiker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

Hej Mikkel

Hvis det er en elev med en let teknisk baggrund så kunne "multimedie intergrator" elever måske være noget for dig. Vi er lige blevet godkendt som virksomhed til at tage de elever, vi har allerede med mediegrafiker som vi uddanner på grafikdelen og skal også som du ud og lede efter en elev med en mere teknisk baggrund og her kunne multimedie intergrator måske være interessant, men vi har dog ingen erfaring med det endnu.

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 01:27

Hej Pernille

Send mig gerne en mail på hundahl@hundogco.dk med lidt mere info, vedhæft meget gerne noget af dit tidligere arbejde.

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Kære Pernille

Send venligst en mail til Rasmus Nielsen på Altinget.dk som netop søger en mediegrafikerelev: rasmus@altinget.dk, med lidt info. Så vender han tilbage.

Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:21

Hej Pernille

kan du ikke lige fortælle lidt mere om hvad du forventer af en praktikplads og gerne hvilke specifikke krav der er til virksomheden, ekseelvis:

- løn
- arbejdsopgaver
- værktøjer
- kompetance

mvh.
Søren

Fra Valby
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 17:49

Hej Søren.

Jeg har desværre ligget syg i sidste uge, så har desværre ikke kunne svare før nu.

Jeg forventer at jeg både bliver lært op, men samtidig vil blive givet nogle opgaver, da det er rigtig lærerigt. Jeg vil meget gerne i praktik på en arbejdsplads, hvor de virkelig elsker det de laver! Jeg har selv ville det her i rigtig lang tid og er endelig kommet igang her i sommer, efter at have afsluttet gymnasiet. Så jeg tænder selvfølgelig stadig helt vildt på at lave designs og reklame og så videre.

Lønnen er elevløn, som starter på ca. 11.000 pr. md. første år på arbejdspladsen, og som bliver betalt af arbejdsgiveren. Jeg forventer ikke mere end denne grundløn. Jeg kan sende dig et bilag hvor der står oplysninger om løn, hvis du er interesseret?

Angående arbejdsopgaver er jeg jo ikke helt prof. endnu, men jeg er utrolig ivrig efter at lære og afprøve!

Jeg arbejder i adobe programmerne: Illustrator, Dreamweaver, Photoshop, Flash og Indesign. Jeg kan meget af det grundlæggende i disse programmer.

Jeg er ret god til de tekniske ting i Indesign og Dreamweaver og har fået meget ros for mit arbejde i programmerne. I det hele taget synes jeg at programmerne er kan mange spændende ting, og arbejder derfor på at kunne rigtig mange ting i dem.

Men jeg vil meget gerne sende dig en anøgning og et CV, hvis du er interesseret i det?

Venlig hilsen

Pernille

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)