Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Storytelling

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg elsker af fortælle historier...Også kaldet Storytelling

Brug Storytelling når du sælger dit budskab/ide/koncept/produkt.

Øv dig på din historie så mange gange at den sidder på rygraden...Prøv at skabe billederne i historien. Se scenerne i historien for dig og afbilled dem.

Husk at variere din tone når du fortæller, varier hastigheden, rytmen, artikulering og brug stilhed. Husk jo mere varieret jo mere opmærksomhed. Brug kropssprog som understøtter historien.

Giv dine lyttere alt hvad du har. Lad din stemme fylde rummet. Få ordene til at ringe. Historiefortælling har magi fordi den er personlig. Så hav personlig kontakt med dine lyttere. Tal til dem... ikke for dem, og vær ikke bange for at tale med dem.

Se dem i øjnene, først og fremmest de engagerede...Når du fortæller historien, giv dig god tid, og giv dine lyttere tid, tid til at se billederne du beskriver. Giv dem tid til at le, tid til at føle, tid til at reflektere, tid til at sidde på kanten af stolen for at høre hvad det næste er.




 

 

 

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ove

Godt skrevet. Man skulle tro du havde talt med Gabi Steiner. Hun er kommet utrolig langt med denne indstilling i tyskland, for ikke at sige helt til tops.

(Gabi Steiner er top networker inden for LIfe Plus)

d.b.h.

Michael Dullweber

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig godt indlæg, Ove - storytelling er alfa og omega - især hvis man ikke rigtig har noget historie at arbejde med - så er det lige netop her man kan nå udover kanten når man former den historie der passer ind i sammenhængen - af samme grund store personligheder indenfor denne branche kan hive store  grupper med sig rundt i det cirkus vi kalder Network Marketing ;-)

Når et selskab så samtidig har en solid historie, altså en historie at FORTÆLLE, så begynder det at blive interessant - og så alligevel ikke - det er alligevel lidt federe når man selv skaber historien. Det folket vil høre...

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle tiders indlæg, Ove. Man fristes til at kalde det for et lynkursus. Det er lige til at modellere efter. 

Alle gode ledere fortæller gode historier, og som Groucho Marx sagde: "Hvis du har hørt historien før, så lad være med at afbryde mig - jeg vil gerne høre den igen."

Mvh Jimmy

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

...og hvad er det lige for et forum, som historierne skal fortælles i??

Er det sælgeren der kommer som en bedre H.C. Andersen, så har jeg ladet mig irritere så meget, at jeg slet ikke kan holde ham ud, inden han når frem til det produkt, som han er kommet for at sælge.

Men til foredraget i forsamlingshuset onsdag aften, vil det sikkert være hylende morsomt.

 

 

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

??????

Espresso:

...og hvad er det lige for et forum, som historierne skal fortælles i??

Er det sælgeren der kommer som en bedre H.C. Andersen, så har jeg ladet mig irritere så meget, at jeg slet ikke kan holde ham ud, inden han når frem til det produkt, som han er kommet for at sælge.

Men til foredraget i forsamlingshuset onsdag aften, vil det sikkert være hylende morsomt.

 

 

??  

Det er da vist bare tidligt i seng med dig, hva´?

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja - jeg mener det faktisk....

Jeg er absolut ikke til den slags sælgere. Det er spild af tid - og en sælger skal absolut ikke tage min tid - han skal sælge et produkt, som jeg enten kan spare tid på - eller som kvalitets- og prismæssigt er bedre end det jeg har i dag.

Kan produktet ikke sælge sig selv - så har jeg ikke brug for det.

Måske kommer sælgeren rent faktisk med et godt produkt - men min tålmodighed er bristet inden vi når så langt.

Men vi er jo heldigvis forskelligt indrettet - så det virker måske på andre. Det skal jeg lade være usagt.

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan faktisk sagtens fortælle en historie på mindre end et minut, som gør udslaget for et salg.

Beskrivelsen som Ove har ovenfor kan lyde som om, at det tager en time eller to at fortælle, men det behøver slet ikke være sådan.

Når man fortæller en historie, så skal den være kort, koncis, indeholde præcis de trickere som kunden vil reagere på og som kunden kan identificere sig med - og det tager ingen tid, hvis det gøres rigtigt. Det er med garanti også derfor at Ove siger, at du skal øve dig til du kender den på rygraden. Altså, ingen slinger i valsen, men fortæl den så levende og giv så megen indsigt i fortællingen, at man som kunde ikke kan undgå at respondere på den.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay til 60 sekunder - mens kaffen ryger ned.... Smile

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det godt, at der er noget til enhver smag.  Big Smile

Du møder en i elevatoren og vil sælge ham din idé/koncept what ever. Jeg ville her nok holde mig til 45 sek.

Men havde jeg betalt kr. 3.000,- for at se Tony Robbins, ville jeg godt nok blive skuffet, hvis han "fuckede" mig på 60 sek.
Jeg er overbevist om, at Ove ikke talte om en elevatortur, selvom en dygtig storyteller godt kan putte billeder ind i jeres hoveder på 60 sek. ....  Big Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)