Hej Jakob Det er en rigtig spændende tråd, du har sat gang i. Meget lærerigt at se det hele i konkrete tal. Et par bemærkninger til det med bogføring og revisor: (Har lige selv været til møde med min egen i dag, så jeg er måske lidt farvet Jeg bruger selv et primitivt regneark til løbende bogføring/ kassekladde, og det fungerer ganske fint for mig. Især til at holde styr på momsen. Jeg har hentet det gratis hos startvækst. http://www.startvaekst.dk/download Derfor er pengene til et økonomisystem måske givet bedre ud på en proff revisor til at lave årsregnskaber, skat og den slags en gang om året. Det er i hvert fald den model jeg har valgt her i mit første iværksætterår. Hvis du selv holder styr på bilagene og overdrager det hele på en gang, kan du nok holde revisortimerne lidt nede. Jeg har hørt forskellige priser på revisorbistand, helt op til 10.000 om året, men mon ikke det nærmere er det halve. Til gengæld får du sikkert et par ekstra skattefradrag med i prisen, du ikke vidste, du havde... Held og lykke med projektet mvh Henrik I. |
Hej Henrik
Tak for dit svar og deltagelse.
Henrik Anderson Isen:Jeg bruger selv et primitivt regneark til løbende bogføring/ kassekladde, og det fungerer ganske fint for mig. Især til at holde styr på momsen. Jeg har hentet det gratis hos startvækst. http://www.startvaekst.dk/download
Udemærket løsning i det første år. Hvis man kun har 15-20 ordre om måneden i starten, så burde det være til at holde styr på. Det tegner godt for omkostningerne at man ikke er tvunget til at investere i økonomistyringssoftware fra dag 1.
Henrik Anderson Isen:Jeg har hørt forskellige priser på revisorbistand, helt op til 10.000 om året, men mon ikke det nærmere er det halve. Til gengæld får du sikkert et par ekstra skattefradrag med i prisen, du ikke vidste, du havde..
Det kan han helt sikkert. Men spørgsmålet er om det kan betale hans løn i en lille simpel kældervirksomhed.