Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringsomkostninger for en webshop

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Det er en rigtig spændende tråd, du har sat gang i. Meget lærerigt at se det hele i konkrete tal.

Et par bemærkninger til det med bogføring og revisor: (Har lige selv været til møde med min egen i dag, så jeg er måske lidt farvet Smile )

Jeg bruger selv et primitivt regneark til løbende bogføring/ kassekladde, og det fungerer ganske fint for mig. Især til at holde styr på momsen. Jeg har hentet det  gratis hos startvækst. http://www.startvaekst.dk/download

Derfor er pengene til et økonomisystem måske givet bedre ud på en proff revisor til at lave årsregnskaber, skat og den slags en gang om året. Det er i hvert fald den model jeg har valgt her i mit første iværksætterår.

Hvis du selv holder styr på bilagene og overdrager det hele på en gang, kan du nok holde revisortimerne lidt nede. Jeg har hørt forskellige priser på revisorbistand, helt op til 10.000 om året, men mon ikke det nærmere er det halve. Til gengæld får du sikkert et par ekstra skattefradrag med i prisen, du ikke vidste, du havde...

Held og lykke med projektet

mvh Henrik I. 

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 23:25

Hej Henrik

Tak for dit svar og deltagelse.

Henrik Anderson Isen:
Jeg bruger selv et primitivt regneark til løbende bogføring/ kassekladde, og det fungerer ganske fint for mig. Især til at holde styr på momsen. Jeg har hentet det  gratis hos startvækst. http://www.startvaekst.dk/download

Udemærket løsning i det første år. Hvis man kun har 15-20 ordre om måneden i starten, så burde det være til at holde styr på. Det tegner godt for omkostningerne at man ikke er tvunget til at investere i økonomistyringssoftware fra dag 1.

Henrik Anderson Isen:
Jeg har hørt forskellige priser på revisorbistand, helt op til 10.000 om året, men mon ikke det nærmere er det halve. Til gengæld får du sikkert et par ekstra skattefradrag med i prisen, du ikke vidste, du havde..

Det kan han helt sikkert. Men spørgsmålet er om det kan betale hans løn i en lille simpel kældervirksomhed.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 08:48

Der udover er der jo også faste udgifter til f.eks. emballage, porto og en udgift til PBS på hver eneste transaktion. Vi blev faktisk kaldt til torskegilde ved Told og Skat for mange år siden, fordi de nægtede at tro på, at vi betalte så meget til PBS. Så vi måtte troppe op med flere ringbind med regninger fra PBS.

Der udover vil jeg anbefale quickpay i stedet for ePay. Jeg ved, at folkene bag quickpay er top-professionelle. Det skal dog siges, at jeg intet ved om ePay.

Og efter, hvad jeg har hørt om unoeuro, så er de slet ikke stabile nok til en webshop (her har jeg heller ikke nogen erfaring, men har hørt, at de tit er ustabile)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 13:29

Hej Molvins

Tak for dit svar.

Molvins:
Der udover er der jo også faste udgifter til f.eks. emballage, porto og en udgift til PBS på hver eneste transaktion

God pointe. Hvis man sælger produkter til 2-300 kroner, så betyder det en del hvis man skal bruge 10 kroner på emballage hver gang. Det kan godt æde en del af avancen :) Hvor er det i øvrigt billigst at købe emballage og kasser til at sende varerne i, når man skal starte op og ikke kan købe store partier af gangen?

Molvins:

Der udover vil jeg anbefale quickpay i stedet for ePay. Jeg ved, at folkene bag quickpay er top-professionelle. Det skal dog siges, at jeg intet ved om ePay.

Og efter, hvad jeg har hørt om unoeuro, så er de slet ikke stabile nok til en webshop (her har jeg heller ikke nogen erfaring, men har hørt, at de tit er ustabile)

I den reviderede liste (se side 3 i tråden) er UnoEuro og ePay skiftet ud med løsninger fra DanDomain, så de både hoster løsning og står for betalingsgateway. Det er vist billigst, og det burde have en god chance for at fungerer tilfredsstillende.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 17:00

Hvad med sådan noget som varemærkeregistrering? Er det værd at bruge 2350,- på at få sit firmanavn registreret som et varemærke eller skal man hellere bruge de kroner på at Brand'e sin butik?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)