Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino på engelsk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey

Jeg ved ikke helt om jeg har placeret denne tråd rigtigt, håber jeg rammer rigtigt.

For at gøre en lang historie kort, så sad jeg i går aften med en af min fars gamel forretnings forbindelser, og udvækslet ideere til internettet.

Han er en garvet haj og ret stor på nette i belgien.

Men da jeg ville vise ham Amino, så var det ret klart at som ikke Dansker, får man ikke ret meget ud af dette geniale site.

Min ide går på at der oppe i toppen bliver lavet et link på engelsk, "in english"  hvor man på engelsk forklare udlænding at de er meget velkommen til at fremlægge der problem stillinger og forretnings mulighede for danske iværksætter.

Og at engelse ikke er noget problem her, da uddannelses niveauet er relativt højt.

Jeg ved ikke om det ville være et stort problem da de kun kræver at man forfattere en engelse beskriven af Amino, så det kunne komme en international vinkel på Amino

Håber i kan holde varmen ud.

MVH

CRÕLL

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:57
Dato: 7/4/2006 1:39:49 PM Forfatter:Crõll
Hey

Jeg ved ikke helt om jeg har placeret denne tråd rigtigt, håber jeg rammer rigtigt.

For at gøre en lang historie kort, så sad jeg i går aften med en af min fars gamel forretnings forbindelser, og udvækslet ideere til internettet.

Han er en garvet haj og ret stor på nette i belgien.

Men da jeg ville vise ham Amino, så var det ret klart at som ikke Dansker, får man ikke ret meget ud af dette geniale site.

Min ide går på at der oppe i toppen bliver lavet et link på engelsk, ''in english''  hvor man på engelsk forklare udlænding at de er meget velkommen til at fremlægge der problem stillinger og forretnings mulighede for danske iværksætter.

Og at engelse ikke er noget problem her, da uddannelses niveauet er relativt højt.

Jeg ved ikke om det ville være et stort problem da de kun kræver at man forfattere en engelse beskriven af Amino, så det kunne komme en international vinkel på Amino

Håber i kan holde varmen ud.

MVH

CRÕLL

Det er sjovt, jeg sad faktisk i går og tænkte på det samme. Jeg vil lige give det nogle flere tanker, men ideen er ikke så dum.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:43

Hvis I vil undgå MAJOR fuckup i søgemaskinerne SKAL de engelske og de danske sider være helt adskilt. Det går IKKE at der er tråde på dansk, og andre på engelsk og lidt blandet ind imellem.

Tilmeldt 3. Oct 05
Skrevet kl. 16:48
Det er som sagt bare en ide, hvordan man kan føre den ud i livet, er der mange måder at gøre det på.

Men jeg tror at de informationer vi deler omkrig Dansk lovgivning osv. vil en engelsk iværksætter lige så glad for at kunne spørge om, som en Dansk.

Samtidig med at der sidder masser af potentielle sammarbejdspartnere rundt omkring i verden, ikke mindst i europa, som kunne få meget ud af amino og omvendt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:00
Jeg tror det er to helt forskellige opgaver - at bygge det danske Amino, som der er gjort nu, og så lave en engelsk variant. En stor del af det som gør Amino godt nu, er de mange medlemmer der gider at skrive noget spændende. Jeg tror ikke du skal forvente at ret mange af dem, i tillæg til det de skriver nu, vil begynde at skrive i samme omfang på engelsk. Mange føler sig simplet hen ikke særligt gode til at formulere sig ordentligt i skrift på engelsk og så er det jo også et spørgsmål hvor meget tid har til det. Det er måske også derfor mange har valgt Amino (der er naturligvis folk som jeg selv, der skriver det samme eller mere på engelsksprogede sites, men jeg tror vi er i mindretal). Så den engelske Amino skal, hvis det skal blive en tilsvarende success, bygges på engesk networking - i høj grad nye folk, der sammen kan få de engelske community til at fungere godt. Den skal kunne klare sig på egne ben.

Og det er da bestemt muligt at man kan det. Jeg tror bare ikke nødvendigvis vi kan regne med at Amino.dk vil kunne trække så meget af læsset :)
Tilmeldt 3. Oct 05
Skrevet kl. 17:31
Ideen går nu ikke så meget på at vi skal til at skrive indlæg på engelsk, men mere at der er en kort beskrivelse af amino på engelsk, så det ihvertfald ikke afholder udlændinge fra at bruge amino.

En slags beskrivelse af amino på engelsk, eller tysk for den sag skyld, da det så vidt jeg husker er Danmarks største eksport marked

Crõll

nu også med www.godrengoring.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:59
Ahh, så har jeg måske overfortolket din ide :)
Jeg er så bare ikke helt sikker på hvad det er de engelske sider skal opfylde af behov - jeg mener, hvis der ikke er engelske diskusioner også ... Og hvis der skal være engelske diskusioner er det at jeg meget kraftigt vil anbefale at det får sin egen "afdeling"  - enten i form af et subdomæne (eng.amino.dk) eller et sub-directory (www.amino.dk/eng/) , så det ikke blandes sammen med den dansksprogede del af Amino (som jo er det hele i dag).
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:52
Hej Mikkel,

Ikke for at hi-jacke tråden om en engelsk udgave er interessant, men kan du ikke elaborere lidt på problemerne med at blande dansk og engelsk?

Jeg arbejder som konsulent på en uddannelsesinstitutions website, som primært bruger engelsk som gennemgående sprog, men hvor de øverste lag af sider i hierarkiet er på dansk.

Det kan siges at det scorer tophøjt i Google på mange relevante søgninger på både dansk og engelsk.

Mvh, Jesper

Tilmeldt 3. Oct 05
Skrevet kl. 16:03
HEy Martin.

Nu når vi er ved amino på engelsk.
Har du nogen ide ( statestik) om der overhovedet er nogen besøgende fra andre lande end Danmark??

VH

Christian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)