Først skal det siges at jeg godt er klar over problematikken i at værdifastsætte en virksomhed. Det er svært at indberegne goodwill og andet potentiale. Men når det nu er sagt, er der så ikke nogle tommelfingerregler for, hvor meget en side skal koste.
Pt er den uden omsætning. så vidt jeg kan se uden at være "nørd" skal den bare styles. kan man uhindret flytte webhotel med en hjemmeside uden det går ud over deres placering på søgemaskinerne og hvad hvis man flytter rundt på indholdet?
400 unikke besøgende er jo nogle, hvis de bliver der længe og kommer ofte tilbage, men det er umuligt at vurdere uden at kende nichen. En person, som har særlig interesse eller i forvejen driver virksomhed inden for området, kunne måske være interesseret og give en god pris for siden. Men ellers er det jo et spørgsmål om: Hvor meget kan man tjene ved at investere xx kroner i siden? Hvis den skal redesignes for at virke ordentligt og ikke har annonceindtægter eller lignende i forvejen, skal det nok være et rigtig godt domæne + overbevisende googleplacering, før siden kan tjene mere end ganske små beløb hjem, vil jeg tro.
Købspris divideret med f.eks. 3 + redesign + driftsomkostninger + nødvendig arbejdstid omregnet til kroner = 1. års omkostninger.
Dette beløb skal altså kunne finansieres af reklameindtægter, og så skal man altså også have lidt til bundlinjen for at tage chancen.