Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af vinhandel

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Vinbonde Smile

Jeg har ikke en dyt forstand på vin Smile men jeg bor i Helsingør hvor der kommer rigtig mange Svensker hver dag og køber øl, vin og sprut, og jeg har 3 venner som har hver sin vin handel i byen, så nå i er kommet igang så vil jeg da godt hjælpe med nogle kontakter til dem, det kunne jo være at de fald for Jeres vine.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 1. Mar 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:50

Kære alle,

Det er nu lidt over et år siden sidste indlæg på denne tråd - siden da er det lykkedes mig at komme i gang med forretningen - vi er landet på navnet "Byron Vinimport" :o)

Mange tak for jeres vejledning og alle de gode råd!

Jeg har sammensat en simpel hjemmeside (ikke noget fancy, men det er da muligt at se produktet og lægge en bestilling), som I skal være meget velkomne til at gå ind og kigge på www.byron-vinimport.dk . Jeg har endnu ikke kunnet få mine meta-tags til at fungere med Google, så man kan ikke finde siden ved at søge på navnet (er der nogen her på siden, der måske har forstand på html-kode, der kunne tjekke??)

En del af jer har ytret interesse for at prøve at smage på vinene - hvis I bestiller online, så noter lige, at I er fra Amino, så jeg kan sige ordentligt tak for hjælpen ;o)

Ellers er alle gode forslag selvfølgelig stadig velkomne lige så vel som gode forbindelser til potentielle aftagere. Til info har jeg en umiddelbar fordel i forhold til mine konkurrenter, da en familier forbindelse har stået for prisforhandlingen med leverandøren. Således er mine vejledende priser mellem 5-10% lavere end de tre konkurrenter, jeg har kunnet finde på det danske marked.

Kig på hjemmesiden og lad mig vide hvad I tænker!!

Kærlig hilsen

Vinbonden

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:07

Hej,

Har fulgt dit emne og indlæg fra starten.
Kunne da være spændende at høre hvad udfaldet blev på transporten hjem og afklaringen mht. vinafgifterne.

Har lige tjekket hjemmesiden ud - ser ganske spændende ud. Kunne være man skulle ligge en bestilling snart!

Mvh

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:38

Pøjpøj med projektet:)

Interessant udvalg med en blanding af det mere traditionelle og så lidt mere eksperimenterende vine... Jeg fik et føl på tværs da jeg så Riesling og Chardonnay i samme vin  :)

Der mangler måske en Asti eller andet godt saftevand til fruen.

Tilmeldt 1. Mar 09
Skrevet kl. 00:50

Hej Indkøber!

Kan du fortælle lidt mere om, præcist hvad din virksomhed kan tilbyde? Er det en indkøbsportal, hvor du genererer potentielle kunder for mig? Og hvordan er din prissammensætning?

Lad mig gerne høre lidt mere Smile

Mvh Vinbonden

Tilmeldt 1. Mar 09
Skrevet kl. 01:06

Hej jln,

Bestillingslisten er blevet opdateret - der er også kommet en Asti Spumante på :)

Tilmeldt 1. Mar 09
Skrevet kl. 01:24

Hej Speditør,

Jeg endte med at benytte mig af ATK Transport, som har virket ganske upåklageligt. Prisen ved de første forsendelser var DKK 1750 ex moms. Kan du konkurrere med den pris?

Mht afgifterne koster det DKK 6,14 per liter vin man importerer, i.e. DKK 4,61 per flaske. Dertil kommer en flaskeafgift på DKK 1,60 per flaske.

Mvh Vinbonden

Tilmeldt 1. Mar 09
Skrevet kl. 02:07

Kære alle,

Jeg er nu nået dertil, hvor en god del af udvalget er prøvesmagt og massere af god feedback er modtaget. Jeg har stadig en del underhuse tilbage (~ 40 forskellige flasker), så sortimentet ender højst sandsynligt med at blive større - det nuværende kan ses på hjemmesiden under Bestillingslisten (www.byron-vinimport.dk).

Jeg har efterhånden samlet en del formidlingskilder, hvor jeg kan ramme meget bredt indenfor B2B, men jeg står overfor en udfordring i forhold til at trykke på knappen og sætte kampagnen i gang; min selv-udviklede hjemmeside understøtter ikke online betaling, hvilket er et must for at starte en større reklamekampagne...

Man kan købe sig til en løsning, men jeg har ikke rigtig kunnet gennemskue markedet, og om der er noget bestemt, man skal gå efter i den forbindelse. Derfor er jeg meget interesseret i at høre, om der er nogen herinde, der har noget erfaring med at sætte hjemmesider op, hvorfra det er muligt at: 1) Foretage kortbetaling og evt 2) en mulighed for at trække faktura direkte fra setuppet (evt integreret økonomisystem)?

Jeg vil meget gerne høre om de forskellige typer af løsninger, i.e. hvad er godt, hvad er skidt, hvad er en god pris, etc.

Håber I kan hjælpe!

Mvh Vinbonden

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)