Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til opstart at købmandsbutik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer her til sommer at forpagte en strandkøbmand med tilhørende bistro, butikken skal kun have åben i 4 måneder, i den forbindelse har jeg en masse spørgsmål, som jeg håber er er nogle der kan hjælpe mig med. Jeg har aldrig været selvstændig og har besluttet at starte let ud med dette projekt.

Jeg ved ikke om forpagtnings aftale prisen er for høj for de 4 mdr., er der nogle der har nogle erfaringer eller bud? Butikken er ret ny og fremstår flot og salgsklar, den ligger i et sommerhusområde. Den eneste information jeg har kunne få, er at butikken sidste år havde åbent sidste år i 3 mdr. og at den omsatte for 1,1 mio ejeren påstår at der er en BR på 30% på købmandssvarene og 60% på maden i bistroen, hvordan salget er fordelt ved han ikke. Er disse BR tal realistiske og hvilket prisleje ville sådan en forpagtnings aftale ligge på?  Dertil skal det siges at ejeren har fået forhandlet nogle aftaler hjem, sådan at en ejendomsmægler må bruge facaden til salg af huse, og en 3 årig aftale med en is producent om der kun må sælges deres is i butikken, samt et sommerhusudlejnings bureau har nogle reklamer hængende. Jeg får ingenting ud af disse aftaler.

Butikken indeholder det mest basale som kasseterminal, stregkodelæser og dankort terminal men jeg skal have fundet et program så jeg kan "bippe" mine varer ind i kassen, hvor finder jeg sådan et? Hvad koster det ca.? Skal det kunne samarbejde med et økonomisystem af en slags?

Hvilke udgifter er der i forbindelse med dk terminalen? Jeg har fået af vide at det koster 12.000 kr. afhængig af hvor mange transaktioner jeg har er dette det hele eller er der nogle udgifter fra PBS og min bank?

Min udlejer nævnte at jeg skulle betale en licens på 1000 kr. til noget det hedder CT coin i forbindelse med dk terminal driften men efter hvad jeg kan finde på nettet er det bare nogle der laver dk terminaler, er dette korrekt?

Jeg kan ikke gennemskue den økonomiske del af dette projekt, det jeg i bund og grund kan er at sælge og få folk ind i butikken, alt bogføring osv. ved jeg ikke så meget om. Er det noget jeg burde betale mig fra selvom jeg er rimelig lærenem? kan det betale sig eller er det fornuftigt at investere i et bogføringssystem samt kursus?

Hvad koster det at have medarbejdere udover deres løn?

Jeg har et møde med en erhvervskonsulent som forhåbentlig også kan hjælpe mig lidt på vej. Jeg er uddannet markedsføringsøkonom og har ved siden af mit studie arbejdet i butik i 8 år men det jeg skal have hjælp til er alt det der ligger "bag disken" dvs. økonomien, regler, tilladelser, faldgrubber osv.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej

 

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke lige købmandsområdet, men mon ikke du vil kunne få svar fra revisor og den indkøbskæde din kommende købmand kommer ind under (Supergros ect.)

 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej olsen1985

Jeg kan godt li´ dit gåpåmod! "Starte let op"?! Smile

Det er ikke for, at jeg kan give dig en masse svar på dine spørgsmål, men tanker som jeg gør mig (og som du måske allerede selv har gjort dig), når jeg læser en tråd som din er:

Hvordan er konkurrencen i området?

Er der overhovedet ingen mulighed for at se regnskaberne for tidligere år?

Kunne tidligere lejer ikke få det til at løbe rundt, siden en så ny forretning står til udlejning?

Kunne der være faktorer der kan have betydning for omsætningen (vejret, m.v., m.v.)?

Vil du kunne opnå gode indkøbsaftaler for så kort en periode?

Hvad vil du gøre med alle de fødevarer der står på hylderne når forretningen lukkes ned?

Div. fødevarer tilladelser skal ansøges.

Jeg finder du gør klogt i at gøre brug af en revisor, for du får rigeligt andet at se til selv. Smile

God vind!

Med de bedste hilsner fra

Mai

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det lyder lidt som om den nuværende ejer allerede har taget "guldkornene", og så sælger "bøvlet" til dig.

Omsætningen skriver du er ca. 1 million. Det er ikke ret meget!!! Selv med en avance på over 30% kan du ikke generere et overskud. Husk at der er meget store omkostninger til FORPAGTNINGSAFGIFT + EL + VARME + PERSONALE + REVISOR M.M.

Kort sagt: drop det, og find noget du kan overskue.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeg mange og hurtige svar. Jeg har talt med en rådgiver i dag og jeg har droppet ideen. Tak for jeres tid

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)