Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 fugle søger nyt hjem

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at dette intet har med iværksætteri at gøre - det er derfor at jeg har lavet dette indlæg under "Cafe" Geeked.

Mig og min kone er i den situation, at vi leder efter et nyt hjem til vores to nymfeparakitter. Det er en han og en hun på henholdsvis 7 og 5 år (nymfeparakitter kan blive ca. 15 år).
Grunden til at vi leder efter et nyt hjem til dem er, at vi venter barn til maj. Vi har 4 fugle og vi mener ikke vil kunne give alle fugle den nødvendige tid når vi har fået barn, som vi ellers har kunne, hvilket ikke vil være retfærdigt over for dem. Derfor vil forsøger vi at finde et nyt hjem til nymfeparakit-parret.

De er meget "yngle-villige" og har tidligere fået 2 unger. Så hvis man syntes det kunne være sjovt med unger, så kræver det blot at man sætter en redekasse op til dem. De er vant til at være ude af buret, flyver godt og sidder gerne på skulderen og spise med ved/på bordet. De er dog ikke 100% håndtamme - primært fordi de er ret selvstændige og stædige Smile. Men med noget god tålmodighed kan de godt blive helt håndtamme.

Det er meget vigtigt for os, at de kommer til et hjem hvor de kan få lov til at komme ud og flyve og i det hele taget få noget opmærksomhed ligesom de har været vant til. Da de ikke bider hårdt og er rimeligt rolige, så kan de også være gode til børn.

Bur, diverse foderskåle og eventuel redekasse følger med.

Vi bor i Nordsjælland (Allerød).

Så hvis du er interesseret, eller kender nogen som er det, så send mig gerne en email på  jesper snabelA mediamouse.dk  eller en PM herinde på Amino Smile.

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 13:02

Hej Jesper

Hvis de skal på plejehjem resten at deres tid, kan jeg nok godt få dem visiteret ind i Rødovre kommune.

Vi har en pæn stor volliere stående med parakitter, undulater, dværgvagler til meget stor glæde for vores beboere, der bruger meget tid til at snakke med dem.

Fritflyvning kan vi dog ikke tilbyde, men der er plads til at de kan lufte vingerne.

du skal være velkommen til at kikke forbi og se om det er et sted der  passer dem. (det er normalt de pårørende der vil godkende boligen)

Du kan kontakte mig på jn@johnnynielsen.dk eller  60 333 888 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:18

Hej Johnny,

Det var dælme en god idé !

Det lyder som et rigtig godt sted til dem, både til glæde for dem selv og Jeres beboere.
Vores nymfer er i forvejen vant til andre fugle (undulater og jacoer), så det burde ikke være et problem.

Fritflyvningen er ikke et problem, sålænge det er en voliere hvor de kan flyve.

Jeg giver dig lige et ring inden for de næste par dage, så vi kan komme ud på "bolig-syn" Smile.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:20

Her er en lille opdatering til dem som har fulgt med i denne lidt anderledes tråd:

Vores to nymfeparakitter, Mark og Laura, flyttede i dag ind på plejehjemmet Broparken i Rødovre.
Det var Johnny som skrev i denne tråd, som skaffede os en plejehjemsplads til vores to fugle.

Begge fugle syntes at kunne lide deres nye noget større hjem. Og de blev taget godt imod af de øvrige "beboere" i volieren.

Så både jeg og min kone syntes at det helt klart var en rigtig god løsning i stedet for at skulle aflevere den til en dyrehandel eller tilsvarende.
Vi har trods alt haft fuglene i næsten 6 år og de har været en del af vores dagligdag.

Så derved er idéen givet videre, om at finde en alternativ løsning, hvis man står og af en eller anden grund, ikke længere kan have sine fugle eller lignende - og ikke bryder sig om tanken om at aflevere dem til en dyrehandel, på et dyreinternat eller endda få dem aflivet. Der er nok mange plejehjem, døgninstitutioner, børnehaver m.m. som kunne være interesseret, hvor dyrene kan få masser af opmærksomhed og skabe glæde hos andre Geeked.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)