Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop eller dårlig idé?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En endnu bedre ide var måske, hvis du (som det virker som) ved en masse om, hvordan man bedst muligt køber DVD'er og CD'er på Nettet, at lave et "information produkt" om det og sælge det. Det kan være en eBog, videoer eller et andet format.

Fordelen ved dette er, at det koster meget mindre at starte op, samt at fortjenesten når du sælger den slags er næsten 100% (det koster næsten ingenting at levere f.eks. en eBog).

Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:25

Tak for svaret Faran, og det gode tilbud. hvis jeg endelig får startet det op, er der god chance for at jeg kontakter dig så vi evt kan finde ud af noget med hjemmesiden.

Jeg forventer slet ikke at kunne sælge nye udgivelser til 50,- kr, men har ladet mig inspirere af kæde stereo studio, hvor en disk som udkom for 3 måneder siden allerede er nede på 50,- kr. Jeg har altid syntes det er noget pjat at betale 200,- kr for en film, som nærmest falder i pris hver dag, det er derfor jeg hovedsagligt vil føre film som kan sælges til den pris.

Et hurtigt regnestykke viste også at hvis jeg købte et vare parti hjem til 15.000 hvoraf de 3000 går til moms, og DVD'erne til 35,- kr hver, så ville jeg kun få 328 film hjem, og det er jo virkelig ikke noget særlig bredt udvalg, især ikke når jeg skal have flere af hver titel.

Min drøm om en webshop smuldrer godt nok lidt, men der er ikke rigtig andet end DVD'er der tiltaler mig at sælge over nettet.

Til Mikkel kan jeg kun sige tak for smigren, men desværre ved jeg ikke særlig meget om det og har heller ingen erfaring. Jeg brænder bare utrolig meget for det, og så tror jeg på mine egne evner(:

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vigtigt, at tror på egne evner - det kommer du længst med! Jeg er af den holdning, at du som 17-årige stortset ikke har noget at miste. Hvis du fejler nu - så kan du tage det som en oplevelse og lære noget af det. Engang som 30-årige og med en masse udgifter til hus m.m. Så er det lige pludselige svært, at skulle løbe en risiko. Så kast dig ud i det. En ting er sikkert, at du bliver mere moden og en masse erfaringer rigere.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 14:05

Nu har jeg så haft skrevet til en grossist som har henvist mig til at kontakte filmselskaberne, så nu har jeg skrevet til nordisk film, for forhåbentligt at få et indtryk over priserne.

Jeg har tænkt på at lægge et budget som hedder 50.000,- kr. 15.000 til webshoppen, og pbs. 5.000,- til evt revisor bistand og bogholderi. og derudover 30.000 inkl moms til at bestille varer hjem for.

Det er naturligvis stillet firkantet op, og det er kun overordnet, men tror i man kan stille en forretning på benene på den bekostning, og vil der dukke mange uforudsete udgifter op?

Her har jeg allerede glemt at afsætte penge til reklamation(: lad os sige jeg køber for 5.000,- kr mindre hjem, og istedet bruger dem på promotion.

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 15:08

Jeg har siden jeg oprettede dette emne gjort mig en del nye tanker og erfaringer. Jeg tænker nu ikke så meget længere på budgetter, grossister og opsætning af hjemmesiden, da alt dette er noget jeg kan få styr på ved grundig research og ved at tage nogle kontakter. Nu går mine tanker i retning af en mere seriøs webshop.

Jeg har tilbragt mange søvnløse nætter med at prøve på at finde frem til en vare jeg kunne sælge i en webshop, og er aldrig blevet fanget af andet end tanken om DVD & bluray - senere måske diverse tilbehør. Jeg har ikke længere tanker om at køre det som en fritidinteresse, men at drive den fuldtid når jeg er færdig med min uddannelse. Hertil kommer også et deltidjob så jeg er sikker på at have en indkomst. Nu går tankerne bare på hvordan jeg kan differentiere mig i forhold til de store shops som dvdcity, dvdoo og en masse andre. Hvad får folk til at handle hos mig frem for dem? Samme priser men hvorfor skal de så vælge mig som måske har et mindre udvalg? Man kan jo ikke yde ekstra service når man ikke har det personlige salg, og på forsendelsen kan jeg kun være ligeså god som dem, det er urealistisk at være bedre med mindre jeg selv kører Danmark tyndt med pakker. Kunne rigtig godt tænke mig at høre nogle forslag til hvordan jeg kan skille mig ud, da jeg lige nu nok har brug for inspiration.

Jeg har endnu ikke købt e-pusher og webshop hvordan, men satser da på at gøre det når jeg endelig kan udarbejde en forretningsplan. Ved ikke om disse emner bliver dækket?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:28

Jeg synes det er super godt at du har "drivet" til at blive selvstændig og sparke r'v fra en tidlig alder, nogle af os kom først i gang som 21 årige, selvom vi havde lært at at tjene kassen ved at sælge æg fra egne høns som 8 årige Smile

Det jeg dog synes er ærgeligt, det er at der ikke rigtigt er nogen der advarer dig mod den branche du er på vej ind i. Den er for det første utroligt hård, og jeg tror at de 50 kroners tilbud der sælges, de sælges mest på banegårde og tankstationer og ikke via nettet (jeg kan dog tage fejl).

Den måde man få varerne billigst på, er som DeMib antyder store mængder og restlagre. Og der er cash money the king. Der er altid nogen, før i tiden der brændte inde med titler, men i dag tror jeg faktisk mere og mere markedet afstemmes i forhold til faktisk afsætning, og det skal sikkert ses i lyset af at der stadig piratkopieres mere og mere.

Hvis man sammenligner DVD/BlueRay mod Game markedet, så er game markedet voksende men der er også hård konkurrence, og den pris du skal betale for at kunne konkurrere er for høj, det er derfor stort set umuligt med mindre du har rigtigt mange penge, at komme ind på det marked.

Du kan dog måske udvide konceptet lidt og skrive lidt vider på DeMib´s forslag. Hvis du f.eks. lavede anmeldelser af filmene via video på nettet og lægger dem på youtube, en blog og din egen hjemmeside. På den måde kunne du måske skabe noget unikt, men så skal du også kun have fede titler som du "anmelder".

Men generelt ville jeg holder mig langt væk fra det segment hvis jeg var dig. Smile

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 15:36

Jeg synes, at du skal finde ud af, hvad du brænder for. Er det at have din egen virksomhed, at have en webshop, arbejde med dvd'er, sende pakker osv?

Hvis det ikke er dvd'er, du brænder for, men nogle af de andre ting, så brug kreativiteten (og Aminoerne) herinde til at finde på andre produkter.

Som alm. forbruger tror jeg, at det er et sindssygt svært marked at komme ind på. Man får kastet dvd'er i nakken alle vegne af mega-aktører med milion-budgetter. Desuden må de marked også snart blive kraftigt udfordret af, at vi efterhånden kan klare det hele over nettet og derfor ikke behøver fysiske skiver.

Men hvis dvd'er er dit kald, så fortsæt da endelig. Der kan jo sagtens være en niche et sted. Men prøv lige først at mærke efter, om det lige så godt kunne være andre varer, du kunne sælge.

Pøj pøj med det!

/Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 15:37

Jeg elsker et ærligt svar, og det virker det til du giver mig:) Selvom jeg gerne vil igang tidligt, og brænder for ideen, så er det ikke planen at begive mig ud i erhverslivet med en dødfødt idé. Jeg ved det kræver en god idé for det skal lykkedes, da jeg jo ikke kan trække på en lang erfaring inden for iværksætteri.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 15:46

Det kræver mest af alt hårdt arbejde, motivation og samarbejde med de rette mennesker. Så lad der ikke slå ud over, at idéen måske ikke holder, men brug din motivation til at finde en ny indfaldsvinkel / en ny idé.

Der er for mange der fyrer krudtet af på idéen og så ikke har krudt tilbage til udførelsen. Og det er i udførelsen krudtet skal bruges.

Hej med dig :-)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er på linie med de andre sikker på at 50 krs dvd'er ikke er vejen frem. Har selv været i branchen, og hvad vi har tabt på film vi fik hjem for at sælge til 50 kr, men senere måtte sælge til 25 kr fordi en indkøber ramte forkert gør at jeg idag ikke ville rører dvd-markedet med en ildtang... Slet ikke når kunderne skal betale porto oven i, for så er du pludseligt dyrere end stereo studio, og folk skal oven i købet vente på varen.

Dog med en enkelt undtagelse. Find en niche som ingen af de store gider, det kan være japansk kung-fu fra 1970-1990, b-films gysere, franske film fra 1950-1980 eller hvad det måtte være, og bliv så kapaciteten på dette område. Start evt. op med en blog om emnet (kan gøres allerede nu), så du får nogle fans der følger dig og som ser at du kan grave noget frem ingen andre kan. Fordelen er også at du så finder ud af om du gider arbejde med denne niche mere end 2 måneder.

Hvis din blog stadig kører når du er færdig med skolen kan du så starte med at importere eller fremskaffe de titler som passer til din niche, og du kan så stå som Danmarks eneste udbyder at horror-kult-komedier eller hvad du nu har valgt, og dine kunder vil være mere tilbøjelige til at betale mere for filmene. Det kan være at du kan tjene 20% ekstra pr film, fordi folk så kan købe 4 horrorfilm hos dig, i stedet for de kun kan finde den ene hos stereo studio, en hos Axel, en hos cdon og den sidste kan de slet ikke finde.

Det er lige mine tanker om hvordan du kan differentiere dig fra alle de andre spillere på markedet.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)