En endnu bedre ide var måske, hvis du (som det virker som) ved en masse om, hvordan man bedst muligt køber DVD'er og CD'er på Nettet, at lave et "information produkt" om det og sælge det. Det kan være en eBog, videoer eller et andet format. Fordelen ved dette er, at det koster meget mindre at starte op, samt at fortjenesten når du sælger den slags er næsten 100% (det koster næsten ingenting at levere f.eks. en eBog). |
Tak for svaret Faran, og det gode tilbud. hvis jeg endelig får startet det op, er der god chance for at jeg kontakter dig så vi evt kan finde ud af noget med hjemmesiden.
Jeg forventer slet ikke at kunne sælge nye udgivelser til 50,- kr, men har ladet mig inspirere af kæde stereo studio, hvor en disk som udkom for 3 måneder siden allerede er nede på 50,- kr. Jeg har altid syntes det er noget pjat at betale 200,- kr for en film, som nærmest falder i pris hver dag, det er derfor jeg hovedsagligt vil føre film som kan sælges til den pris.
Et hurtigt regnestykke viste også at hvis jeg købte et vare parti hjem til 15.000 hvoraf de 3000 går til moms, og DVD'erne til 35,- kr hver, så ville jeg kun få 328 film hjem, og det er jo virkelig ikke noget særlig bredt udvalg, især ikke når jeg skal have flere af hver titel.
Min drøm om en webshop smuldrer godt nok lidt, men der er ikke rigtig andet end DVD'er der tiltaler mig at sælge over nettet.
Til Mikkel kan jeg kun sige tak for smigren, men desværre ved jeg ikke særlig meget om det og har heller ingen erfaring. Jeg brænder bare utrolig meget for det, og så tror jeg på mine egne evner(: